Skyrim High Resolution Texture Pack DLC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Skyrim High Resolution Texture Pack DLC

Bara jag som har fått problem med detta? :S Mina saves blev korrupta och så fick jag fryslagg när jag använde hotkeys för att byta vapen, spelet flöt på fin fint innan, nu håller jag på att ominstallera skiten...

Jag hoppas att det inte var textures utan bara något random..

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011

Jag har inte haft några problem med mitt efter installationen av texturpaketet, så förhoppningsvis bara en slump för dig.

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2011

Skippa paketet, minimala skillnader.
Lite skillnader på t.ex. sköldar.. men hur ofta tittar man på sådana?

3GB för ännu ett "high texture pack" à la crytek, där de egentligen knappt gör nån skillnad.

Vänta på ett vettigt texturpaket från Nexus istället, där upplösningen på texturerna är högre än 2048...

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av schitzo:

3GB för ännu ett "high texture pack" à la crytek, där de egentligen knappt gör nån skillnad.

Vänta på ett vettigt texturpaket från Nexus istället, där upplösningen på texturerna är högre än 2048...

Sant till stor del, men offtopic så vill jag bara nämna att Cryteks HD res pack gjorde bra mer skillnader än vad jag själv sätt av Skyrims officiella patch.

ont. Som sagt, vänta på ett modcommunity som släpper en feting.

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Men finns det något sätt att avinstallera det officiella texture packet?

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Ytabil:

Men finns det något sätt att avinstallera det officiella texture packet?

Det är bara att gå in i din Skyrim/Data-mapp och ta bort;

HighResTexturePack01.bsa
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.bsa
HighResTexturePack02.esp

Men det räcker med att kryssa ur esp-filerna i din launcher för att avaktivera modden.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Låter superskumt att texturepaketet skulle påverka spelet på sådant sätt. Det är bara en bunt textures i högre upplösning.

Det finns en mod som fixar en bunt felaktigheter i highres paketet, men det är inga fixar för saker som pajar spelet utan sånt som Bethesda missat, t.ex. fel sökväg och ett par felaktiga textures. Kör man inte den fix-modden så får missar man bara en handfull highres textures och t.ex. ved i eldstäder kan se konstig ut. Länk till den fix-modden; http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=8236

Skrivet av schitzo:

Skippa paketet, minimala skillnader. Lite skillnader på t.ex. sköldar.. men hur ofta tittar man på sådana
....

Varför skulle man ladda ner moddar ifall man inte ser skillnad på textures i highres-paketet? Det gäller exakt samma för moddar, att man ser bara skillnaden på nära håll. Highres paketet gör definitivt skillnad på många saker, och jag har nu skippat många moddar som jag tidigare hade installerade (framförallt armor/weapon/clothing-moddar).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av schitzo:

kanske inte så stor skillnad <1080p men i 2560x1440 är skillnaden rätt dramatisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Älskar de nya vapen och rustnings-texturerna.

Steel Greatsword och Steel Armor

Blir svårt att ta av sig, så snyggt vapen.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Buio:

http://www.abload.de/img/skyrim_206i9z98.jpg

Jag slängde mitt Deadric pansar och kör numera med stål, gubben får ändå över tusen i AC.
Med 100 i smithing och 4*25% +smithinggrejer, bör även ett fullt uppgraderat stålsvärd göra jäkligt mycket skada.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Buio:

http://www.abload.de/img/skyrim_206i9z98.jpg

Tyckte också dom va riktigt läckra, men steel generellt tycker jag är den snyggaste stilen bytte nyligen från steel armor till ebony på min lvl 45 inte snyggare men mycket mer i armor, över 550 från 400.

Dock så laggar det för mycket för mig om jag kör det ny High Resolution dlc:t

Windows 10 I Gigabyte EP45-DS3 I C2D E8500 @3,6GHz I HD7970 3GB OC I CoolerMaster B700W I CorsairDominator 6GB I SSD 840EVO 500GB I
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Zibbit:

Dock så laggar det för mycket för mig om jag kör det ny High Resolution dlc:t

Tråkigt, men det är ändå samma design och ingen skillnad om man inte kollar nära karaktären.