Skyrim High Resolution Texture Pack DLC

Permalänk
Medlem

Skyrim High Resolution Texture Pack DLC

Bara jag som har fått problem med detta? :S Mina saves blev korrupta och så fick jag fryslagg när jag använde hotkeys för att byta vapen, spelet flöt på fin fint innan, nu håller jag på att ominstallera skiten...

Jag hoppas att det inte var textures utan bara något random..

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med mitt efter installationen av texturpaketet, så förhoppningsvis bara en slump för dig.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Skippa paketet, minimala skillnader.
Lite skillnader på t.ex. sköldar.. men hur ofta tittar man på sådana?

3GB för ännu ett "high texture pack" à la crytek, där de egentligen knappt gör nån skillnad.

Vänta på ett vettigt texturpaket från Nexus istället, där upplösningen på texturerna är högre än 2048...

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Skippa paketet, minimala skillnader.
Lite skillnader på t.ex. sköldar.. men hur ofta tittar man på sådana?

3GB för ännu ett "high texture pack" à la crytek, där de egentligen knappt gör nån skillnad.

Vänta på ett vettigt texturpaket från Nexus istället, där upplösningen på texturerna är högre än 2048...

Sant till stor del, men offtopic så vill jag bara nämna att Cryteks HD res pack gjorde bra mer skillnader än vad jag själv sätt av Skyrims officiella patch.

ont. Som sagt, vänta på ett modcommunity som släpper en feting.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Men finns det något sätt att avinstallera det officiella texture packet?

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Skrivet av Ytabil:

Men finns det något sätt att avinstallera det officiella texture packet?

Det är bara att gå in i din Skyrim/Data-mapp och ta bort;

HighResTexturePack01.bsa
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.bsa
HighResTexturePack02.esp

Men det räcker med att kryssa ur esp-filerna i din launcher för att avaktivera modden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Låter superskumt att texturepaketet skulle påverka spelet på sådant sätt. Det är bara en bunt textures i högre upplösning.

Det finns en mod som fixar en bunt felaktigheter i highres paketet, men det är inga fixar för saker som pajar spelet utan sånt som Bethesda missat, t.ex. fel sökväg och ett par felaktiga textures. Kör man inte den fix-modden så får missar man bara en handfull highres textures och t.ex. ved i eldstäder kan se konstig ut. Länk till den fix-modden; http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=8236

Skrivet av schitzo:

Skippa paketet, minimala skillnader. Lite skillnader på t.ex. sköldar.. men hur ofta tittar man på sådana
....
Vänta på ett vettigt texturpaket från Nexus istället, där upplösningen på texturerna är högre än 2048...

Varför skulle man ladda ner moddar ifall man inte ser skillnad på textures i highres-paketet? Det gäller exakt samma för moddar, att man ser bara skillnaden på nära håll. Highres paketet gör definitivt skillnad på många saker, och jag har nu skippat många moddar som jag tidigare hade installerade (framförallt armor/weapon/clothing-moddar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Skippa paketet, minimala skillnader.
Lite skillnader på t.ex. sköldar.. men hur ofta tittar man på sådana?

3GB för ännu ett "high texture pack" à la crytek, där de egentligen knappt gör nån skillnad.

Vänta på ett vettigt texturpaket från Nexus istället, där upplösningen på texturerna är högre än 2048...

kanske inte så stor skillnad <1080p men i 2560x1440 är skillnaden rätt dramatisk

Permalänk
Medlem

Älskar de nya vapen och rustnings-texturerna.

Steel Greatsword och Steel Armor

Blir svårt att ta av sig, så snyggt vapen.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Buio:

Älskar de nya vapen och rustnings-texturerna.

Steel Greatsword och Steel Armor
http://www.abload.de/img/skyrim_206i9z98.jpg

Blir svårt att ta av sig, så snyggt vapen.

Jag slängde mitt Deadric pansar och kör numera med stål, gubben får ändå över tusen i AC.
Med 100 i smithing och 4*25% +smithinggrejer, bör även ett fullt uppgraderat stålsvärd göra jäkligt mycket skada.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Älskar de nya vapen och rustnings-texturerna.

Steel Greatsword och Steel Armor
http://www.abload.de/img/skyrim_206i9z98.jpg

Blir svårt att ta av sig, så snyggt vapen.

Tyckte också dom va riktigt läckra, men steel generellt tycker jag är den snyggaste stilen bytte nyligen från steel armor till ebony på min lvl 45 inte snyggare men mycket mer i armor, över 550 från 400.

Dock så laggar det för mycket för mig om jag kör det ny High Resolution dlc:t

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Dock så laggar det för mycket för mig om jag kör det ny High Resolution dlc:t

Tråkigt, men det är ändå samma design och ingen skillnad om man inte kollar nära karaktären.