Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2012

Nytt headset(USB)

Hej

Mitt förra headset gick sönder så jag ska skaffa ett nytt. Jag har hört att när man recordar med ett usb så slipper man höra sina skype-samtal. Jag e inte den bästa på headsets så jag undra om ni kunde ge mig nära tips.
Maxbudget: 500 kr

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Själv har jag ett par Steelseries Siberia V2, iofs 3,5mm men älskar headsetet!
Kan starkt rekommendera dessa:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av MaRLaND:

Hej

Mitt förra headset gick sönder så jag ska skaffa ett nytt. Jag har hört att när man recordar med ett usb så slipper man höra sina skype-samtal. Jag e inte den bästa på headsets så jag undra om ni kunde ge mig nära tips.
Maxbudget: 500 kr

Handlar mer om hur du har fördelat ljudet. D.v.s. om du kör Skype i ditt headset eller dina monitorer (högtalare) om du har sådana. Jag vet i och för sig inte hur det inspelningsprogram som du använder fungerar, men gissningsvis så borde det bara spela in spelljudet (om det är det du är ute efter), om det spelas upp i dina högtalare, och Skype samtalet i ditt headset. Det är en av de största anledningarna till att köra på USB, och anledningen till varför jag skaffade mig det. Värt att notera är att du inte ska behöva ha högtalarna igång även fast du har spelet kopplat till dem, hehe. Inspelningsprogrammet bör fånga upp det i vilket fall.

Men själv använder jag Logitech ClearChat Comfort, som tyvärr har utgått från Webhallens sortiment. Ett mycket bra headset som jag varmt kan rekommendera! Uppmärksamma dock att även fast det är mycket bekvämt (är glasögonbärare dessutom) och prestera ljudmässigt oerhört bra i Skype, så ska man hålla sig till just det. Spel och mer kvalitativt musiklyssnande skulle jag hålla till de vanliga högtalarna. Om du dock är ute efter ett headset som kan ersätta dina högtalare, då försvinner i och för sig hela idén med ett USB-headset, så ska du söka dig till något dyrare. Då spelar det ändå ingen roll med USB, och det finns främst analoga i de högre prisklasserna.

Så ska du ha för Skype är det jag länkade ett bra alternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011

Vänta på nästa rea på G35

[CPU: Intel i7 7700K 5.0GHz] - [Moderkort: ASUS STRIX z270e] - [Minnen: Corsair 2x8 3000MHz] - [GPU: ASUS GeForce 1080 Ti STRIX OC] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Asus 27" PG279Q] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G403, Ducky One TKL RGB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

http://www.dustinhome.se/corsair-vengeance-1500-dolby-71-usb-...
Så himla sköna, bra ljud + mic. Väldigt värda pengarna!!!