Permalänk
Medlem

Nytt headset(USB)

Hej

Mitt förra headset gick sönder så jag ska skaffa ett nytt. Jag har hört att när man recordar med ett usb så slipper man höra sina skype-samtal. Jag e inte den bästa på headsets så jag undra om ni kunde ge mig nära tips.
Maxbudget: 500 kr

Visa signatur

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Permalänk

Själv har jag ett par Steelseries Siberia V2, iofs 3,5mm men älskar headsetet!
Kan starkt rekommendera dessa:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaRLaND:

Hej

Mitt förra headset gick sönder så jag ska skaffa ett nytt. Jag har hört att när man recordar med ett usb så slipper man höra sina skype-samtal. Jag e inte den bästa på headsets så jag undra om ni kunde ge mig nära tips.
Maxbudget: 500 kr

Handlar mer om hur du har fördelat ljudet. D.v.s. om du kör Skype i ditt headset eller dina monitorer (högtalare) om du har sådana. Jag vet i och för sig inte hur det inspelningsprogram som du använder fungerar, men gissningsvis så borde det bara spela in spelljudet (om det är det du är ute efter), om det spelas upp i dina högtalare, och Skype samtalet i ditt headset. Det är en av de största anledningarna till att köra på USB, och anledningen till varför jag skaffade mig det. Värt att notera är att du inte ska behöva ha högtalarna igång även fast du har spelet kopplat till dem, hehe. Inspelningsprogrammet bör fånga upp det i vilket fall.

Men själv använder jag Logitech ClearChat Comfort, som tyvärr har utgått från Webhallens sortiment. Ett mycket bra headset som jag varmt kan rekommendera! Uppmärksamma dock att även fast det är mycket bekvämt (är glasögonbärare dessutom) och prestera ljudmässigt oerhört bra i Skype, så ska man hålla sig till just det. Spel och mer kvalitativt musiklyssnande skulle jag hålla till de vanliga högtalarna. Om du dock är ute efter ett headset som kan ersätta dina högtalare, då försvinner i och för sig hela idén med ett USB-headset, så ska du söka dig till något dyrare. Då spelar det ändå ingen roll med USB, och det finns främst analoga i de högre prisklasserna.

Så ska du ha för Skype är det jag länkade ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vänta på nästa rea på G35

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/corsair-vengeance-1500-dolby-71-usb-...
Så himla sköna, bra ljud + mic. Väldigt värda pengarna!!!