Honeycomb RTFM... halp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Honeycomb RTFM... halp.

Seriöst, känner mig som en pensionär. Köpte en:http://www.webhallen.com/hardvara/146385-acer_iconia_tablet_a...

Det verkar helt omöjligt att öppna miniSD-kortet o se vad det ligger för filer på kortet? Behöver jag ladda ned nån app för en sådan basic grej? Har "nemoPlayer" (som inte läser ett skit från det jag tankat över till minneskortet...) men borde ju kunna se filerna i rooten även om jag inte har en app som kan öppna dem.

Minneskortet syns i plattan men vet inte hur jag browsar skiten. Annoyence Level 100%

Och vad för (gratis) mediaspelare ska man ha? VLC på android verkar inte va släppt än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Winamp är ganska bra på android om man bara är ute efter en mediaspelare och inte vill streama en massa eller så, den ska också erbjuda synkning av låtar över WiFi och så, men det är funktioner jag inte testat. Personligen kör jag Subsonic som är en tjänst där du delar ut all musik du har på din dator hemma över nätet. Gränssnittet är inte jättebra men att ha en "personlig Spotify" väger upp.

För filhantering så behöver du en app typ ES File Explorer eller Astro File Manager. Båda dem ska vara mycket bra, jag kör på ES.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn ;)
Registrerad
Nov 2005

@TS: Bland dina appar borde du ha en som heter Files. Med den kan du välja ditt SD- kort direkt och se vad som ligger på det. Annars rekommenderar jag också ES File Explorer. Som spelare rekommenderar jag Moboplayer.

Mvh

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair HX520W, Ryzen 3 1200 @3,8 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 3200 MHz, SSD 850 EVO 250GB, HD7970 (custom OC)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn ;)
Registrerad
Nov 2005

Får nog säga att MX Videoplayer fungerar bättre än Moboplayer för mig. Rekommenderar nu MX istället.

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair HX520W, Ryzen 3 1200 @3,8 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 3200 MHz, SSD 850 EVO 250GB, HD7970 (custom OC)