Permalänk
Medlem

Nej fan alltså vilken fet burk du bygger! helt sjukt! 5/5!

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem

skulle bytt ut U-Listen mot den från chilled pc istället, så mycket snyggare och finare än denna du har nu, har haft den och ångrar inte bytet !

http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=60_95&...

Permalänk
Medlem

Ser jävligt bra ut med slangdragningen än så länge!

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk

Kanske en konstig fråga men fick du med back plate till cpu blocket ?

Permalänk
Skrivet av sunnyzmile:

Kanske en konstig fråga men fick du med back plate till cpu blocket ?

Japp. Inklusive monteringstillbehör för alla moderna sockets.

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk

Okej tack !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

skulle bytt ut U-Listen mot den från chilled pc istället, så mycket snyggare och finare än denna du har nu, har haft den och ångrar inte bytet !

http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=60_95&...

Tycker datorn har en "ruffig" stil över sig, tyckte att u-listen passade bra med den stilen

Visa signatur

Intel Core i5 3750k | AsRock Z77 Performance | Kingston HyperX 1600MhZ 2x4gb | Asus 580 DirectCUII 1535mb |
Corsair Carbide 500R | Corsair HX750 | Western Digital Green 2TB | Schyte Kaze Master Pro |

Permalänk
Skrivet av NuclearProcessor:

Tycker datorn har en "ruffig" stil över sig, tyckte att u-listen passade bra med den stilen

Tack! Det är lite det jag försökt uppnå. En känsla av... Barsebäck. Kärnkraftverk från 1970-talet. Blev faktiskt glad över den jämförande bilden med svetsen.

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Permalänk

Har nu fått igång datorn. Trodde jag stött på en smärre katastrof initialt, men det var bara en skruv till optiska enheten som var för långt inskruvad, så den ville inte acceptera skivor. Har installerat allt, den är snabb, tyst. Kör pumpen på 50 %, den ger då 1,7 L/min. Kört full processorbelastning med Orthos under 2 timmar, med processorn automatklockad till turboläge, 4,3 GHz. Kärntemperaturerna var aldrig uppe över 50 grader, med radiatorfläktarna på 25 %. Nordbryggan toppade på lite drygt 50 grader. Så det verkar finnas kylningskapacitet så det räcker. Så fort huven kommit på plats, ska jag lära mig lite mer om klockning, och se vad jag kommer upp i.

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Permalänk
Medlem

I mina ögon hade det varit snyggare svart. Men det är bara jag. Kul att du följde din egen smak!

Permalänk
Medlem

hade kanske vart snyggare med att lackera insidan av huven rött också med tanke på att det som sticker ut i fronten kan man se den silvriga:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

I mina ögon hade det varit snyggare svart. Men det är bara jag. Kul att du följde din egen smak!

Skrivet av Chosz:

hade kanske vart snyggare med att lackera insidan av huven rött också med tanke på att det som sticker ut i fronten kan man se den silvriga:)

Det är möjligt att ni har rätt. Och jag har både svart och röd färg kvar. Vi får väl se!

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Permalänk
Medlem

Kan vara den coolaste fronten på ett chassi jag har sätt på bra länge! Resterande va också väldigt nice! Creds!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Bra jobbat!
Vilket program änvände du på dem första CAD-skisserna?

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Bra jobbat!
Vilket program änvände du på dem första CAD-skisserna?

Google Sketchup. Som jag skrev i texten.

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Permalänk
Skrivet av Joppe Apa:

Google Sketchup. Som jag skrev i texten.

Ahh sorry, var påväg till jobbet så i all hast missade jag det.
Men du, jag tittar på maskindelen.se, kan icke hitta dessa hörnbitar någonstans.. Du har ej möjlighet att länka?

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Ahh sorry, var påväg till jobbet så i all hast missade jag det.
Men du, jag tittar på maskindelen.se, kan icke hitta dessa hörnbitar någonstans.. Du har ej möjlighet att länka?

Sök på "skarvknut" på deras sida, så dyker de upp. Lycka till med bygget!

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Permalänk
Skrivet av Joppe Apa:

Sök på "skarvknut" på deras sida, så dyker de upp. Lycka till med bygget!

Found it!
Hehe tack så mycket, dock är det ännu i ritstadiet ännu men fasen vad praktiskt med sånna hörn!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Och plus för att det var lagom stort och inte överdimisonerat!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob