Battlefield 3 snyggare på LOW än ULTRA Settings

Permalänk
Medlem

swecop trollar nog men tror inte riktigt på hans dator spec. 5 ghz med vad jag tycker är hög volt och ett 590 med så låg klock. samt den ssd disken och o specad r0? Jag tror inte du juger. Men med den klocken på 590 och om du inte kör bra drv eller har problem med microshuttering så fårstår jag att du tycker att det flyter båttre. Men som Cameltotem skrev så ser det inte bättre ut. Men kan påpeka att min dator inte klarar av ultra, så jag har sänkg och höjt vissa funktioner, efter nogran genomtenkande av egna testaer och DICE genomgång av motorn på geforc lan för att se bättre. Sen kan man lägga till att det är skillnad på om man flyger eller går. Men tror inte du trollar helt. Tror desvärra att du delvis tror på dig skälv, och det skrämmer mig.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Realistiskt ur grafisk synvinkel; Ja.
Gameplay mässigt; Nej.

Att flyga helikopter i BF3 är som att cykla med stödhjulen på i ett vadderat rum med både knä och armbågsskydd.
Sen är ju förstörelsen i BF3 väldigt nerdummad också, kanske är för att locka lite Cod spelare, som skulle få en chock om de hoppade direkt från MW3 till BFBC2 eller Red Faction Guerilla.

Som du kanske märker blev jag redigt besviken på BF3, men är fortfarande ett trevligt spel, och vackert på grafiskt håll (:

Har du kört sen alla patcher?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Har du kört sen alla patcher?

Alla patcher av? BF3? BFBC2?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Nu när jag kollar lite noggrannare på bilderna så ser ju både de från low och från ultra helt fel ut, de på ultra är extremt utsmetade ut jämfört med vad det är när man spelar, och low ser mycket mer pixligt ut än vad det är när jag spelar...vad var det egentligen för bilder jag länkade? xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Som en del påpekat så blir det bra mycket svårare på ultra att spotta enemys <.<. Förstör själva glädjen i ett FPS imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Som en del påpekat så blir det bra mycket svårare på ultra att spotta enemys <.<. Förstör själva glädjen i ett FPS imo.

stäng av hbao eller vad det heter och dra ner aa lite så blir det fint skall du se.

Permalänk
Medlem

Do not feed the troll!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har ett 590 och kör allt på low/off, lättare att panga fiender.

Permalänk
Medlem

Jag anser nog inte att trådskaparen trollar. Det kan ju faktiskt falla en i smaken bättre med grafik som känns mer "clean". Men det som talar emot low är ju just kantutjämningen. Men jag kan nog hålla med att alla effekter och filter som ultra har, gör att spel generellt känns mer som att röra sig i sirap, oavsett framerate. Vet inte om det är ett hjärnspöke som talar om för en att det antagligen inte flyter för att man är van att det går segare med allt detta påslaget.
Vill man förstå känslan av clean grafik som jag beskriver... så testa att ladda hem ett dx8 spel! typ return to castle wolfenstein t.ex... Ett sånt spel, med allt på max och hög upplösning ger ett galet djup i bilden. Känns som att kolla in i en 3D box i jämförelse med nya spel som ger känslan av att man har "effektsperma" i ögonen.
Det han menar är nog att avskalat kan va snyggare. Men vad vet jag? Jag tycker t.ex. Trine 2 är snyggare än bf3

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Mår illa av att köra spel på Low. Känns som att spela CoD nästan.
Usch. High ftw!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Kör på Ultra, men slår på wallhack, lättare att panga fiender

Ja, självklart driver jag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

tack för tipset. Ja har nu ändrat till low... här är en jämförelse Low vs high.
http://i.imgur.com/XJ3C4.jpg
http://i.imgur.com/9AZ74.jpg

Jag tycker iaf det blir mer klart, och mindre suddigt med LOW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

tack för tipset. Ja har nu ändrat till low... här är en jämförelse Low vs high.
http://i.imgur.com/XJ3C4.jpg
http://i.imgur.com/9AZ74.jpg

Jag tycker iaf det blir mer klart, och mindre suddigt med LOW.

Hehe, dom stolparna/mastar eller va fan det är blir lite osynliga på low:P kan ju inte va ngt man vill eftersträva.
Visst är bilden lite "klarare" på low. men det finns andra sätt att lösa det på utan att få osynliga objekt o fyrkantiga träd

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Att Low ser snyggare ut är fan BS,
Kollade på bilderna som lasergurkan länkade här
på första bilden där bilen brinner så ser fan bussen ut som en jäkla container, man kan ju fan inte ens se att det är en buss på low bilden och byggnaden längst bak ser inte ut som att ha balkonger utan det ser ut som svarta jäkla gardiner som hänger.
Sedan kan man kolla på kartongerna och ventilationerna på husen, de är så mycket mer kantiga i low än i ultra.

Att low är snyggare är ren bullshit, att det är mindre kladdigt kan jag hålla med om men man lever sig in bättre, sedan förstår jag inte hur enemy spotting blir lättare. Det blir ungefär samma skit bara att ansikten ser så jäkla kantiga ut.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzor:

Att Low ser snyggare ut är fan BS,
Kollade på bilderna som lasergurkan länkade här
på första bilden där bilen brinner så ser fan bussen ut som en jäkla container, man kan ju fan inte ens se att det är en buss på low bilden och byggnaden längst bak ser inte ut som att ha balkonger utan det ser ut som svarta jäkla gardiner som hänger.
Sedan kan man kolla på kartongerna och ventilationerna på husen, de är så mycket mer kantiga i low än i ultra.

Att low är snyggare är ren bullshit, att det är mindre kladdigt kan jag hålla med om men man lever sig in bättre, sedan förstår jag inte hur enemy spotting blir lättare. Det blir ungefär samma skit bara att ansikten ser så jäkla kantiga ut.

Svordomar i varje mening, misstänker att någon tar illa upp, grovt.

Länken du gav, har inga comparisons alls, har tittat på alla 7 sidor, ser samma bild på varje.

http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/bf3-...
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/bf3-...

Faktiskt väldigt liten skillnad om man bortser från skuggor, HBAO och Antialiasing.

(Gillar förövrigt de som anser TS vara ett troll, antar att det är för att dessa lirare köpt dyra grafikkort och annat för att kunna spela på Ultra, trots att de blivit bevisade motsatsen att Low och Ultra inte har särskilt stor grafisk skillnad)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Nej, jag tycker inte det är snyggare på low än på ultra. Tvärtom.. vädligt mycket tvärtom

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Det folk EGENTLIGEN pratar om här är antialiasingen och inte grafikinställningarna i övrigt.

Jag orkar inte med den rejält utsmetade antialiasingen i BF3. Det ser ut som ett onaturligt blur-filter över hela skärmen. En massa detaljer försvinner. Nej tack. Helt seriöst spelar jag därför hellre på Low än Ultra om jag måste välja mellan dem. Nu kör jag dock High utan någon AA.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Realistiskt ur grafisk synvinkel; Ja.
Gameplay mässigt; Nej.

Att flyga helikopter i BF3 är som att cykla med stödhjulen på i ett vadderat rum med både knä och armbågsskydd.
Sen är ju förstörelsen i BF3 väldigt nerdummad också, kanske är för att locka lite Cod spelare, som skulle få en chock om de hoppade direkt från MW3 till BFBC2 eller Red Faction Guerilla.

Som du kanske märker blev jag redigt besviken på BF3, men är fortfarande ett trevligt spel, och vackert på grafiskt håll (:

Jag kan inte mer än att hålla med dig!
Men de har 30 pers som jobbar post-launch på Dice och jag tror att det kommer komma riktigt mycket dlcs, och de flesta gratis tror jag, om vi har tur. Sen angående med förstörelsen så är det så att de har snackats om ett spelläge som heter Conquest Assault där man kan förstöra istortsett vad som helst! Dice sa ju att de har förminskat förstörelsen på multiplayern och det märks verkligen!! Jag vet inte hur men när man spelar BC2 så känns det som om man inte är säker nånstans, man kan ta sönder vaf*an som helst i stortsett, och det gillar jag, för alla har ju en liten berserk inuti sig själva. Känns som i BF3 att man inte kan paja så mycket. Sen angående att banorna var bättre i BF2 kan jag inget annat än att hålla med dig, banorna var sjukt bättre, och jag är besviken att de inte kom fler banor från BF2 tilll BF3, typ den där banan Daqing Oilfields, och Dragon Valley, och inte tala om Operation Clean Sweep den banan älskade jag. Men men, kanske kommer det fler banor (HOPPAS!!!)

Permalänk

Iaf, kanske Medium borde passa alla? Lite både hög och lite låg

Edit: Nu när många är här i denna tråden tänkte jag fråga en grej, är det bara jag som är besviken på 3Dn i BF3? (Nvidia 3D) det känns som 3D, men inte riktigt, jämför 3Dn med Metro, då känns det som om dom lagt till ett blurrigt sak framför ansiktet ba

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Svordomar i varje mening, misstänker att någon tar illa upp, grovt.

Länken du gav, har inga comparisons alls, har tittat på alla 7 sidor, ser samma bild på varje.

http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/bf3-...
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/bf3-...

Faktiskt väldigt liten skillnad om man bortser från skuggor, HBAO och Antialiasing.

(Gillar förövrigt de som anser TS vara ett troll, antar att det är för att dessa lirare köpt dyra grafikkort och annat för att kunna spela på Ultra, trots att de blivit bevisade motsatsen att Low och Ultra inte har särskilt stor grafisk skillnad)

Jag tycker fortfarande att det är en stor skillnad mellan en container och en buss, dessutom är det inte sju sidor utan 6 sidor med två bilder där man kan slida, slida till höger på första bilden och kolla i bakgrunden, då kommer se en gul container sedan dra slidern till vänster så kommer det en mystiskt gul buss fram som såg ut som en container innan.

Ja det är ingen super skillnad men det är snyggare på ultra än på low, desstuom kan man se garaget genom bussens, vilket betyder att man kan också se fiendens huvud igenom bussens fönster.

EDIT: Det var visst 6 sidor

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Effekten av att low kan uppfattas "snyggare" av vissa är inte så konstigt som folk verkar tro, bilder kan inte riktigt ge hela bilden de måste vara rörelse, troligen ger low en suddigare bild, speciellt med AA och i många fall kan detta uppfattas mer realistiskt än knivskarpa linjer m.m. fotografer t.ex. kan använda diffus filter för att göra en bild mer "realistisk" speciellt när det kommer till porträtt.
Detta är självklart en smaksak men för egen del så vet jag att jag tycker vissa spel, t.ex. Red Dead Redemtion ser bättre ut på PS3 fastän de är lägre upplösning är xbox360 och mycket pga det filter som många ports använder och i de fall där det ska se realistiskt ut blir det för min del ofta snyggare än knivskarpt.

Vad exakt det beror på kan vara allt möjligt, t.ex. att väldigt få personer faktiskt har perfekt syn och ser världen lite mer suddigt kan vara en anledning, men bara för att någon har en åsikt som inte stämmer med er så betyder det inte automatiskt att personen är ett troll.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Haha jag måst bara säga att, visst low kanske inte är snyggare. Men de var inte stor skillnad, och då menar jag gameplay. Gameplay är nästan skönare på low kan man påstå.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag anser nog inte att trådskaparen trollar. Det kan ju faktiskt falla en i smaken bättre med grafik som känns mer "clean". Men det som talar emot low är ju just kantutjämningen. Men jag kan nog hålla med att alla effekter och filter som ultra har, gör att spel generellt känns mer som att röra sig i sirap, oavsett framerate. Vet inte om det är ett hjärnspöke som talar om för en att det antagligen inte flyter för att man är van att det går segare med allt detta påslaget.
Vill man förstå känslan av clean grafik som jag beskriver... så testa att ladda hem ett dx8 spel! typ return to castle wolfenstein t.ex... Ett sånt spel, med allt på max och hög upplösning ger ett galet djup i bilden. Känns som att kolla in i en 3D box i jämförelse med nya spel som ger känslan av att man har "effektsperma" i ögonen.
Det han menar är nog att avskalat kan va snyggare. Men vad vet jag? Jag tycker t.ex. Trine 2 är snyggare än bf3

"effektsperma"... Awesome uttryckt:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på High det som skiljer Ultra är om man vill se längre bort vyer och landskap BF3 så jäkla grym spel i början var jag som andra kritisk men jo mer man lirar den jo mer älskar man spelet i början får man skit vapen men med tiden får du bättre och bättre vapen och all utrusning,nån nämnde att helikopter var svår att flyga tro mig jag trodde likadant i början nu kör jag jävel hur lätt som helst bara man är lite envis och testar sig fram.Köpte COD MW3 förra veckan och blev jätte besviken faktisk asså spelar man Singel player då är spelet grymt både grafisk och spelmässigt men vill man spela Multiplayer som jag ni kommer bli besvikna den sög verkligen säljer gärna spelet om nån vill ha för 200 kr använd bara 1 gång.....:)

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Till en början spelade jag på high/ultra, men efter att jag fick se hur det såg ut för min kompis som körde på medium sänkte jag direkt. Mycket goare känsla att köra med lägre grafik i BF3.

Flyter mer och är skönare då det inte är så jävla mycket bröte och skräp samt äckliga skuggor överallt.

Kör iofs även med Real life mod vilket gör bilden klarare och inte så dassig... Lite OT men någon som vet varför Dice la på det dassiga filtret? Ser ju förjävligt ut om du frågar mig...

Så ja.. BF ser bättre ut med lägre grafik enligt mig

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ganska lika ut på low och ultra. Mest uppenbara var ju shadow map som är löjligt lågupplöst på low. Tycker den redan är lågupplöst i ultra, så störande att man ser skuggorna bildas på väggar, träd etc när man närmar sig.

Lite offtopic här men hur kan man spela med motion blur? :s Det sattes ju på när jag ställde in ultra och det blir ju helt ospelbart när allt blir en enda stor smet på skärmen pga motion blur... Det är en sak jag _alltid_ stänger av i spel!

Permalänk

Har man tillräckligt hög upplösning så tror jag att det kan se snyggare ut utan alltför hög AA. Just my 2 cents ...

Jag har ju iofs. inte en extrem upplösning, så jag kan inte prova detta själv.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Sätt på dig glasögonen så ska du nog se att ultra är snyggare.
Du är uppenbart bara ett troll

Du är uppenbart bara ett troll. Alla tycker olika och kan du inte acceptera det kan du nog börja lära dig hålla munnen stängd. Jag har också flera polare som tycker att inställningar på low är snyggare än på high.