Vart i helsike är de nya 7970 driversena?

Permalänk
Medlem

Hoppas det fungerar bättre för er, har faktiskt fungerat oförskämt bra för mig. Inte en crash eller artifakt så långt ögat kan nå! *peppar peppar*

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-12.x--8.96-February-...

Kör dessa nu, första drivrutinerna som inte envisas med att dra ner spänningen på kortet efter ett tag = stadig 24/7 OC

Hurra!

Fungerade inte alls för mig, back to 8.95-120117a

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Fungerade inte alls för mig, back to 8.95-120117a

Aww osis ><

Tycker det är beklagligt att de inte fått ut en whql än :<

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Aww osis ><

Tycker det är beklagligt att de inte fått ut en whql än :<

Ja det var riktigt tråkigt.
Hoppas på att AMD kommer ut med lite "riktiga" drivers som optimerar prestandan lite bättre i BF3

Den gamla sanningen gäller tydligen fortfarande: AMD Cards is like a big truck with a bad driver ^^

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Ja det var riktigt tråkigt.
Hoppas på att AMD kommer ut med lite "riktiga" drivers som optimerar prestandan lite bättre i BF3

Den gamla sanningen gäller tydligen fortfarande: AMD Cards is like a big truck with a bad driver ^^

Inte alls då, bara för att några har problem så betyder det inte att den stora massa har det. Det kan bero på andra saker också.
Det finns alltid de som har problem med drivare oavsett vad man sitter på för kort. Själv har jag endast haft småproblem med drivare vid några
enstaka tillfällen och det har varit oavsett märke.

Sen finns det givetvis bottennoteringar men det gäller båda läger.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Inte alls då, bara för att några har problem så betyder det inte att den stora massa har det. Det kan bero på andra saker också.
Det finns alltid de som har problem med drivare oavsett vad man sitter på för kort. Själv har jag endast haft småproblem med drivare vid några
enstaka tillfällen och det har varit oavsett märke.

Sen finns det givetvis bottennoteringar men det gäller båda läger.

Ja nu vill jag påpeka att jag varken är en ATI/AMD fanboy eller en NVIDIA fanboy, körde Nvidia i två generationeroch nu har jag valt AT/AMD två generationer i rad.
Så jag vet att ingendera sida är perfekt.
Dock vill jag ändå påstå att NVIDIA's drivrutiner håller "högre" kvalitet medans ATI/AMD's starka sida är att de är (oftast) mest prisvärda.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Fick hem mina grejer i sign tidigare idag. Så nu sitter jag med driver 8.921.0.0 från 2011-12-02. Har läst tråden men det verkar vara olika för alla hur bra de nyare drivarna fungerar?

Kan nån var vänlig att tipsa mig om vilka jag bör köra på?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Skrivet av Blesk:

Fick hem mina grejer i sign tidigare idag. Så nu sitter jag med driver 8.921.0.0 från 2011-12-02. Har läst tråden men det verkar vara olika för alla hur bra de nyare drivarna fungerar?

Kan nån var vänlig att tipsa mig om vilka jag bör köra på?

12.2-pre-cert är mest stabil, dock så bråkar den om du vill överklocka med 3:e parts program. Överklocka i CCC går dock fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

12.2-pre-cert är mest stabil, dock så bråkar den om du vill överklocka med 3:e parts program. Överklocka i CCC går dock fint.

Tackar.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på att klocken blir 500 / fullt ös på minnet när jag har tvn inkopplad, mest för att det är jobbigt att dra ut sladden varje gång man kollat klart på det man nu kollade på.

Är detta en bugg i nuvarande driver (12.2 pre-cert) eller behövs det verkligen så hög klock för två skärmar?
Blir ju ännu högre "idle"-klock om man skrämmer upp kortet lite.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nike54:

Stör mig lite på att klocken blir 500 / fullt ös på minnet när jag har tvn inkopplad, mest för att det är jobbigt att dra ut sladden varje gång man kollat klart på det man nu kollade på.

Är detta en bugg i nuvarande driver (12.2 pre-cert) eller behövs det verkligen så hög klock för två skärmar?
Blir ju ännu högre "idle"-klock om man skrämmer upp kortet lite.

Det är faktiskt vanligt på de flesta kort inkl nVidias att den klockar när du har TV inkopplad, men om det har lösts för någon vet jag inte, då jag inte kör så själv. Kanske det finns någon med svar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

http://downloads.guru3d.com/AMD-Catalyst-12.x--8.96-February-...

Kör dessa nu, första drivrutinerna som inte envisas med att dra ner spänningen på kortet efter ett tag = stadig 24/7 OC

Hurra!

Ostabila, som alla andra.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Mycket problem med 7970 eller? Värt att köpa? Blir ju lite fundersam efter man skummat igenom denna tråd....

Bättre flyt på 7950? Eller samma lika?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killeak:

Mycket problem med 7970 eller? Värt att köpa? Blir ju lite fundersam efter man skummat igenom denna tråd....

Bättre flyt på 7950? Eller samma lika?

Grunden till dom ofärdiga drivisarna har nog med nya arkitekturen att göra vilket i så fall drar ner 7950 för tillfället också.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killeak:

Mycket problem med 7970 eller? Värt att köpa? Blir ju lite fundersam efter man skummat igenom denna tråd....

Bättre flyt på 7950? Eller samma lika?

Har inga problem med driverna. Funkar klockrent för mig iallafall. Skulle tro att problemen är lika vanliga för både 7950 och 7970 eftersom de är såpass lika.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killeak:

Mycket problem med 7970 eller? Värt att köpa? Blir ju lite fundersam efter man skummat igenom denna tråd....

Bättre flyt på 7950? Eller samma lika?

Lär komma en driver snart som fixar det, annars är det klart värt!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Är inte BF3 ett av de spelen ni klagar på?

Tråkigt att det inte fungerar för er... :/

Jo men där krånglar det inte så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killeak:

Mycket problem med 7970 eller? Värt att köpa? Blir ju lite fundersam efter man skummat igenom denna tråd....

Bättre flyt på 7950? Eller samma lika?

Verkar som så att vissa har massor problem andra inga alls, jag är en av dom som inte har några problem. Jag har dock inte klockat kortet något (min hårdvara ser du i signaturen). Jag gick in på AMDS hemsida och tog hem de senaste officiella drivisarna som fanns och körde igång. Har bara spelat BF3 och Unstoppable Gorg sedan jag fick hem kortet förra veckan. Brukar bli 2-3 timmars BF3 varannan dag cirka.

Den här använder jag:
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/catalyst122precert...

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Verkar som så att vissa har massor problem andra inga alls, jag är en av dom som inte har några problem. Jag har dock inte klockat kortet något (min hårdvara ser du i signaturen). Jag gick in på AMDS hemsida och tog hem de senaste officiella drivisarna som fanns och körde igång. Har bara spelat BF3 och Unstoppable Gorg sedan jag fick hem kortet förra veckan. Brukar bli 2-3 timmars BF3 varannan dag cirka.

Den här använder jag:
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/catalyst122precert...

Har knappt några stora problem, det är smånafs som ligger och stör.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Ostabila, som alla andra.

Rekommenderar du den som kom på skivan eller?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Rekommenderar du den som kom på skivan eller?

Japp, vilket bör vara dessa: http://www2.ati.com/drivers/hotfix/radeon_7900_series/amd_rad...

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk

Själv kör jag med: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=2858 efter att någon rekommenderade de över på widescreengamingforum. Fungerar utan problem förutom att om jag drar igång AMD OverDrive i CCC så får jag ett lustigt DirectX fel när jag lirar BF3 efter bara några sekunders spelande.

Någon som kör med 12.2 som testat om det blir några fel i BF3 efter att man dratt upp settings i AMD OverDrive? (från 1000/1425 till 1125/1575)

Felmeddelandet i BF3
http://anonym.to/?http://image.bayimg.com/lanbpaadc.jpg

Permalänk
Medlem

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw...

Win7-64 bit.

Kan det vara de nya drivrutinerna?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Tragiskt, nästan så man ångrar sig :/. Vilken drivrutin jag än använder så är det dålig prestanda i alla spel.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKEARN:

Tragiskt, nästan så man ångrar sig :/. Vilken drivrutin jag än använder så är det dålig prestanda i alla spel.

Var skitnöjd i början... då körde man på 65 fps med ALLT på högsta och nu kan man jämföra prestandan i bf3 med ett 6950/70....

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MiKEARN:

Tragiskt, nästan så man ångrar sig :/. Vilken drivrutin jag än använder så är det dålig prestanda i alla spel.

Vad är dålig prestanda i vilka spel och jämfört med vad då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad är dålig prestanda i vilka spel och jämfört med vad då?

Vet att du inte frågade mig men det jag har märkt är prestanda förlusten i BF3, den har sänkts MARKANT.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Vet att du inte frågade mig men det jag har märkt är prestanda förlusten i BF3, den har sänkts MARKANT.

Om du kör med de som kom med skivan då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Om du kör med de som kom med skivan då?

Prestandan i BF3 har sjunkit pga en patch från DICE som egentligen var tänkt att få spelet att funka bättre för de nya korten från 79xx serien, så spelar ingen roll vilja drivrutiner man har.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Prestandan i BF3 har sjunkit pga en patch från DICE som egentligen var tänkt att få spelet att funka bättre för de nya korten från 79xx serien, så spelar ingen roll vilja drivrutiner man har.

Javisst ja det läste jag ju om. Skit vad bra de gör för AMD ägare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)