Razer Naga Molten hoppar upp och ner när man scrollar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Razer Naga Molten hoppar upp och ner när man scrollar.

Hej, jag har ett problem med min Razer Naga som jag ägt i ett halvår, detta problem har börjat mycket tidigare än nyligen men har tröttnat på det nu.

När jag scrollar uppåt med hjulet då jag exempelvis är högst upp på en hemsida så scrollar den ett steg ner då och då, detta är fruktansvärt irriterande då det även händer i spel.
Finns det någon som haft liknande problem eller tips?
Tror inte att det går att öppna upp musen så lätt om det är i den problemet sitter?
Har prövat med de senaste drivrutinerna.
Olika usb portar spelar inte heller någon roll.

Ska jag pröva öppna den eller kasta den i väggen och köpa en ny?

Mobiltelefon: iPhone 6S Plus 32GB
Bildskärm: Dell Ultrasharp 30" 2560x1600
Datorsystem: Intel Core i7 4790K @ 4.0GHz - nVidia GTX 1070 - Asus Maximus VI Gene - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimtar - Corsair VOID Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige ;)
Registrerad
Nov 2008

Ett problem som Razer verkar ha i allmänhet är att smuts kommer in i musen och fuckar upp allting.

Jag har haft 2 Deathadder (Version 1 och 2)
Och båda har börjat dubbel-klicka lite hur dom vill, detta pga skit som kommer in i microbrytarna. (detta är väldigt vanligt)

Lösningen för mitt problem är iaf att ta isär musen och spraya lite WD40. Kanske skulle testa bara rengöra den?

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av LeafBox:

Ett problem som Razer verkar ha i allmänhet är att smuts kommer in i musen och fuckar upp allting.

Jag har haft 2 Deathadder (Version 1 och 2)
Och båda har börjat dubbel-klicka lite hur dom vill, detta pga skit som kommer in i microbrytarna. (detta är väldigt vanligt)

Lösningen för mitt problem är iaf att ta isär musen och spraya lite WD40. Kanske skulle testa bara rengöra den?

Ah okej, får göra rent den då

Mobiltelefon: iPhone 6S Plus 32GB
Bildskärm: Dell Ultrasharp 30" 2560x1600
Datorsystem: Intel Core i7 4790K @ 4.0GHz - nVidia GTX 1070 - Asus Maximus VI Gene - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimtar - Corsair VOID Wireless