Krävs det en unik skrapkod till MW3 & GW3 för att spela online..??

Permalänk
Avstängd

Krävs det en unik skrapkod till MW3 & GW3 för att spela online..??

Hejsan..

Undrar om någon vet om det skall finnas skrap onlinekoder till MW3 samt GOW3..

Det är så att jag köpte en begagnad xbox 360 och dessa spel följde med i köpet..
Då jag har flashat maskinen och kör numera brända spel så tänkte jag sälja dessa spel och lagt ut dom på annons. Nu har en köpare hört av sig men säger att dessa spel skall ha en medföljande onlinekod som skall skrapas fram och att denna kod sen knyts till ett onlinekonto på xbox live och kan därefter inte användas igen och han undrar då om denna kod finns samt om den redan är nyttjad..

Jag har kollat i fodralet men hittar ingen kod och instruktionsboken skriver inget om någon speciell onlinekod.. Har även googlat på massa olika sätt men hittar inget om att någon diskuterat något om detta . Är det inte så att så länge man har ett guld konto på xbox live så skall spelet fungera..?

Kan någon vara snäll och bekräfta att dessa spel har en unik onlinekod eller luras köparen med mig för att få köpa dom till bottenpris, har nämligen skickat meddelande att han fortfarande är intresserad även om det saknas koder men vill då alltså ge skambud.

Mvh
Peter

Permalänk
Medlem

Finns ingen onlinekod för att spela. Finns bara koder för nedladdningsbara gubbar och andra dlc's

Permalänk
Avstängd

Tackar för snabbt svar..!

Sweclockers och dess medlemmar RULES..!

Permalänk
Avstängd

Många nya spel har koder för online spel med, vet dock inte om GoW3 och MW3 hör till dem.
Men t.ex. EAs spel så måste man köpa en ny online kod för några euro, om man vill spela begagnat spel Online.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.