Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

jagged alliance

har väldiga problem med ammon i detta spel.
man blåser lätt iväg all ammo efter typ 2 små strider och sen är det kört då man blir övermannad utav allt folk som oundvikligt hör skotten.
kan man köpa mer ammo innan man startar uppdraget?hittar inget som helst alternativ då jag har valt gubbar osv.
hur gör man?

edit: det är det nya JA jag pratar om

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Hur gör du för att bli av med ammo så snabbt?
Jag kunde köra igenom hela första uppdraget med bara 1 merc och den ammo som han började med.
Se till att du plockar på dig vapen och ammo från alla som du dödar och attackera lite sneaky, tror inte jag fick mer än max 2 åt gången på det uppdraget men oftast kom bara 1 i taget.
Så fort du kört igenom flygplatsen så kommer du iaf kunna beställa mer vapen och ammo.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

1 merc=/?
jisses, ja då måste jag suga rejält på detta spel för det spelar ingen roll hur försiktig jag är, hur mycket man smyger fram, hur mycket jag än ställer ut mina mercs strategiskt, så slutar det på samma sätt, dvs 1-2 fiender får syn på en, springer emot och man blir tvungen att skjuta och eftersom de missar stup i ett så används den lilla ammon man får börja med upp rätt så snabbt.
klarade iaf av första uppdraget nu med 1 utav 3 överlevande mercs.
skönt att få ladda på med mer ammo i online shopen, men då man har så lite pengar kvar efter att man fick lov att hyra nya mercs, så blev det inte så mycket ammo.
ska se hur det går då jag ska till nästa stad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby
Registrerad
Sep 2008

Det låter som om du spelar spelet QUAKE-STYLE och bara springer fram och kör automateld? det droppar ju mängder med ammo från fienden.

Dock så har jag lite problem att viss ammo till mina nya bössor tar slut, men det är ju bara att beställa via nätet så att dom hamnar i lådan där vid flygplatsen.

MEN jag har några frågor..

1. kan man reparera armor?
2. jag antar att loyalty avgör hur många militia man kan ha? MEN hur tränar man militia? jag kan ge vissa vapen = militia, men hur får jag fler män? assignar man någon i sitt team till att utbilda? hur gör man?

ARBETE Surface Pro 3 | i5 | 8GB | 256GB SSD | Win 10 Pro
SPEL Asus G55 | 12GB | 240GB Vertex 3 LT SSD | Win 10 Pro
SPEL| i7 3770K | 16GB | Samsung SSD 840 250gb | Radeon HD7970 Ghz Edition | Asus 27" 144Hz | Win 10 Pro
HTPC i3 530 | 4GB | Samsung SSD 840 120gb | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av mangemani:

1 merc=/?
jisses, ja då måste jag suga rejält på detta spel för det spelar ingen roll hur försiktig jag är, hur mycket man smyger fram, hur mycket jag än ställer ut mina mercs strategiskt, så slutar det på samma sätt, dvs 1-2 fiender får syn på en, springer emot och man blir tvungen att skjuta och eftersom de missar stup i ett så används den lilla ammon man får börja med upp rätt så snabbt.
klarade iaf av första uppdraget nu med 1 utav 3 överlevande mercs.
skönt att få ladda på med mer ammo i online shopen, men då man har så lite pengar kvar efter att man fick lov att hyra nya mercs, så blev det inte så mycket ammo.
ska se hur det går då jag ska till nästa stad.

några tips
1. skjut aldrig stående.
2. gå aldrig in i en strid ensam (regel) om du skulle missa eller om avståndet är för kort så kommer du antingen dö eller förlora onödigt liv, har du 1 eller ännu bättre 2 backup-skyttar som kan sänka fienden så tjänar du extremt mycket på det.
3. liggandes på ett tak kan du göra enorm skada, jag rensade en hel stad med 3 pers på taket med 4x sikten totalt 20+ fiender.

SPEL| i7 3770K | 16GB | Samsung SSD 840 250gb | Radeon HD7970 Ghz Edition | Asus 27" 144Hz | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Jag kör med Ice i början som jag alltid gjorde i de äldrespelen. Han börjar med en ljuddämpare och en Mac10 vilket är hyffsat i början. Smyger alltid = Hukad och skjuter alltid i huvudet = 1 shot 1 Kill.

Största besvikelsen med spelet för mig är själv karaktärsporträtten samt hur lätt det varit iaf nu i början.

ASUS ROG Crosshair VII Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 970 EVO 256 + 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 32GB @3200 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64 Reference| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11 Dynamic| Windows 10 LTSB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

men herre jävlar vad omöjlig den där hamn staden var då:(.
när man stolt äntligen började få lite flyt i allt så sprang man rätt in i denna hamn stad.
stora byggnader och det bokstavligen kryllar utav fiender som nu har betydligt mycket bättre vapen än de man mötte i början.
verkar finnas oändligt mycket gubbar i den största byggnaden för när jag attackerade vakterna vid grinden(som jag fick ihjäl lätt) så öppnades dörren till byggnaden och det svärmade ut gubbar. det spelade ingen roll hur många jag pepprade ihjäl, våg efter våg utav fiender kom det ur byggnaden och jag hade ingen chans.

ska försöka mig på att gå runt byggnaden och ta ihjäl de som befinner sig till söder i hopp om att kanske lura ut mindre grupper ur byggnaden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av mangemani:

men herre jävlar vad omöjlig den där hamn staden var då:(.
när man stolt äntligen började få lite flyt i allt så sprang man rätt in i denna hamn stad.
stora byggnader och det bokstavligen kryllar utav fiender som nu har betydligt mycket bättre vapen än de man mötte i början.
verkar finnas oändligt mycket gubbar i den största byggnaden för när jag attackerade vakterna vid grinden(som jag fick ihjäl lätt) så öppnades dörren till byggnaden och det svärmade ut gubbar. det spelade ingen roll hur många jag pepprade ihjäl, våg efter våg utav fiender kom det ur byggnaden och jag hade ingen chans.

ska försöka mig på att gå runt byggnaden och ta ihjäl de som befinner sig till söder i hopp om att kanske lura ut mindre grupper ur byggnaden.

Ja den var faktiskt lite knepig och krävde många reloads (med många korrupta saves dessutom, den banan fick mig att börja dubbel och till och med trippel spara varje gång jag sparade min progress.. hoppas en av de senaste patcherna fixat detta).
Knepigaste på hela den banan imo är ett låst rum utan fönster med 6 fiender i, personligen löste jag det med rocket launchern som man kan hitta i ett av rummen i samma byggnad.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby
Registrerad
Sep 2008

Shit jag trodde jag hade detta spel lindat runt lillfingret men igår när jag skulle attackera ett sånt där road-block så åkte jag på sån jävla stryk så det va pinsamt

jag hade värsta planen, krypa fram med 3 man, och kasta handgranater sen lägga sig ner och bara låta resten autofire med full auto

visst, handgranaterna dödade 2 pers och skadade den 3:e, men totalt så hade fienden 5st man med automatvapen, dom gjorde slarvsylta av mina gubbar på 3 sekunder.

Jag måste analyserea kartan lite mer, det fanns ju inget skydd att krypa bakom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

så jäkla frustrerande då man har rensat en del utav den övre delen utav ön och håller på att rensa i den nedre, då fienden skickar ut patruller och tar över allt men har kämpat för.
blev ett helvetes rännande fram och tillbaka tvärs över kartan tills jag kom på att man kunde ju hyra och träna upp flera gubbar, så man fick flera squads, så kunde ju 1 squad rensa i norr, 1 i mitten och 1 längst ner och nu går det som på en räls:).
dock så blev det jäkligt dyrt då jag helst ville ha de bästa vapnen/utrustningen till alla gubbarna mina=/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

efter många om och men så var spelet nu avklarat.
men jag måste säga att spelet var mer frustrerande än roligt.

för det första så kändes spelet inte rättvist, fiender kunde skjuta mig medans jag inte kunde skjuta dem

för det andra så var det så irriterande då man blev träffad och man hela tiden måste höra på samma kommentar om och om igen i en halv sekunders repeat

för det tredje så om man blir träffad så kan gubben ej göra något, speciellt om vapnet kärvar, man ska kasta en granat eller om man ska röra sig

för det fjärde, vad är vapnen gjorde utav? glas? man måste reparera stup i ett

för det femte, så fort man använder toolkit, repear kit eller nått annat så ändras burst mode till single shoot mode vilket var jäkligt irriterande

detta kom jag på så här på rak arm, vet att det finns fler negativa saker.
spelet verkade lovande i början, men enligt mig visade sig bara vara ett frustrerande spel som man kände att man ändå bara måste ta sig igenom.
ja, det var min åsikt iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2002

Gjorde precis en intressant upptäckt. 40mm grenade launchern laddas med samma 66mm rockets som LAW.
Hmmmmmm... hur tänkte dom där?

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Registrerad
Okt 2004

Haha ja. jag sålde min första grenade launcher för jag hittade aldrig nån ammo.
Detta spelet kanske var riktat till 8 åringar som inte vet.

När det skiter sig så funkar det utmärkt att ställa sig upp och lägga benen på ryggen.
Det har man märkt när autosaven har savat i omöjliga situationer.
Att ha en sniper på långt avstånd och resterande i flankande bakhåll fungerar riktigt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2002

Ja, synd bara att granatkastaren också har samma bana på projektilen som Law och inte i en båge, nej mer handgranater åt truppen. Och som du säger mr rulle, en sniper och sen flankera de som kommer springade

Får de bara polerat bort alla buggar så är det inte så illa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2008

Ja skumt att det ens går att ladda om LAW överhuvudtaget.
Riktigt bra spel, som sagt med vissa irriterande buggar.

T ex att magasinet plockas ur så fort man byter vapen så ifall man blir stormad och som sniper behöver byta till nåt annat så måste gubben först börja joxa med att ladda om. Sen att det lätt blir mexican standoff med ett gäng fiender i ett rum och mina gubbar i det andra gör det lite jobbigt i längden. I början är det kul att försöka lura ut fienden i den perfekta ambushen men när det upprepar sig blir det mest en fråga om uthållighet och flitigt save/load.

Lite störande också att man får spam från onlineaffären varje dygn också.

När militian dör verkar dom tappa vapnen man gett dom, i varje fall inte om man inte är med i striden själv. Även om man dödar de fiender som finns kvar i zonen så finns bössorna man lämnat till militian inte att uppbringa någonstans. Blir mycket spring att släpa bössor över kartan för att återutrusta milisen.

Sen är det ganska värdelöst att man inte ens kan försöka ge första hjälpen om man inte har en viss nivå av färdighet. Typ dom där bandagen, har du ett poäng ifrån så går det inte men har du precis det där poänget så vågar gubben försöka och lyckas nästan alltid.

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av MadMantiz:

T ex att magasinet plockas ur så fort man byter vapen så ifall man blir stormad och som sniper behöver byta till nåt annat så måste gubben först börja joxa med att ladda om. Sen att det lätt blir mexican standoff med ett gäng fiender i ett rum och mina gubbar i det andra gör det lite jobbigt i längden. I början är det kul att försöka lura ut fienden i den perfekta ambushen men när det upprepar sig blir det mest en fråga om uthållighet och flitigt save/load.

När militian dör verkar dom tappa vapnen man gett dom, i varje fall inte om man inte är med i striden själv. Även om man dödar de fiender som finns kvar i zonen så finns bössorna man lämnat till militian inte att uppbringa någonstans. Blir mycket spring att släpa bössor över kartan för att återutrusta milisen.

Sen är det ganska värdelöst att man inte ens kan försöka ge första hjälpen om man inte har en viss nivå av färdighet. Typ dom där bandagen, har du ett poäng ifrån så går det inte men har du precis det där poänget så vågar gubben försöka och lyckas nästan alltid.

där har vi en till grejj som är så grymt störande.
gubben ska börja att byta magasin då man snabbt och enkelt vill skifta vapen och det är helt kört om en fiende börjar att skjuta på en, träffar en kula medans gubben håller på att byta magasin så slutar gubben med magasin bytet och måste börja om, ond cirkel och innan man har hunnit att ställa sig upp för att fly därifrån så har gubben blivit så pass mycket skadad så att han inte kan springa och man dör för man ej kan göra något.
så frustrerande dåligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2004

Jag klarade spelet för enkelt med scope, shadow, raven och reaper son snipers och scully och magic med assault rifles. Bara att lägga sig långt bort och panga på. Headshots med snipers och autofire med dom andra 2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av MadMantiz:

Lägg två snipers brevid varann med PSG och guard påslaget så kan dom inte bli stormade så länge dom inte har en reaktions tid som suger. Körde själv med 3 snipers (En PSG och två G82) och 3 "rushers" (två AKSU-74 och en NF Shotgun funkar skit fint då man kan köra sprint och ändå har hög träffsäkerhet på short-mid range).

Busenkelt att klara dom flesta fighterna med den setupen så länge man låter sina snipers plocka dom flesta, funkar utmärkt att locka fiender med en AKSU merc och stun/handgranat för att sedan springa tillback och söka skydd från ens snipers

Tänkte köra igenom spelet en gång till men denna gången ska jag prova att köra Night Ops setup. Bara starta uppdrag under natten med natt camo, 4 stycken med MP5SD och 2 stycken med VSS Vintorez och stun granater vid breach och smoke när det behövs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2008

Att köra med snipers är helt klart melodin, speciellt som AIn inte riktigt är den skarpaste kniven i lådan när det gäller att bemöta prickskytteeld från riktigt långt håll. I många fall står dom bara där och agerar kulfång eller tar några slöa steg i bästa fall, vilket gör det ganska enkelt.

Kör mest med psg-1 och g82, men tycker g82 skjuter lite väl långsamt trots att dom gör rätt bra med skada...

Lät kul med en nightops-setup, tror jag ska prova det med när jag kört ut spelet första gången (har meduna kvar). Kul idé, har nästan helt struntat i allt vad ljuddämpning och stealth heter...

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Såg att dom har det för 88kr på g2play, så nu har jag en kopia också.