Hjälp innan köp av grafikkort!

Permalänk

Hjälp innan köp av grafikkort!

Ska antagligen köpa ett 4870 x2 ikväll! Men är inte säker på att det kommer funka med mitt moderkort och psu! Så skulle vilja ha lite hjälp!

Mitt moderkort är ett P5n-e SLI
och min psu är ett silverstone 600 W

Jag har läst på google och kommit fram till att nätagget nog räcker men jag är osäker på om mitt moderkort kommer klara av detta kortet!

Nån som vill hjälpa mig så hade jag varit tacksam!

Permalänk

Ja det kommer gå. Hur mycket betalar du?

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ja det kommer gå. Hur mycket betalar du?

Okej tack! Runt 600! Tänkte det är ju dubbla gpuer i det grafikkortet och moderkortet klarar bara sli!

Permalänk
Skrivet av Speedtriple3:

Okej tack! Runt 600! Tänkte det är ju dubbla gpuer i det grafikkortet och moderkortet klarar bara sli!

Som den andra sa de funkar nog galant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Speedtriple3:

Okej tack! Runt 600! Tänkte det är ju dubbla gpuer i det grafikkortet och moderkortet klarar bara sli!

Inte en krona mer hoppas jag, personligen skulle jag inte köpa det kortet för över 500kr.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Inte en krona mer hoppas jag, personligen skulle jag inte köpa det kortet för över 500kr.

Okej! Varför skulle du inte det? Är det inte ett bra grafikkort?

Permalänk

det är gammalt... Skulle som sagt heller inte köpt det för mer än 500kr då jag köpte mitt 4850 för 200kr!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Skrivet av Speedtriple3:

Okej! Varför skulle du inte det? Är det inte ett bra grafikkort?

I ren prestanda så är det fortfarande ett rätt så bra kort men tekniken är föråldrad också saknas DX11 vilket du kanske vill ha om du lirar spel som BF3, Shogun 2 total war för att nämna några.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

I ren prestanda så är det fortfarande ett rätt så bra kort men tekniken är föråldrad också saknas DX11 vilket du kanske vill ha om du lirar spel som BF3, Shogun 2 total war för att nämna några.

Ok! Nej dx 11 o sånt bryr jag mig inte så mycket om! bara det är bättre än mitt 8400 gs! Kom o tänka på en sak! Låter dessa kort mycket ?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Speedtriple3:

Ok! Nej dx 11 o sånt bryr jag mig inte så mycket om! bara det är bättre än mitt 8400 gs! Kom o tänka på en sak! Låter dessa kort mycket ?

Det låter otroligt mycket jag har ett sånt hemma och om du bryr dig om att det kommer låta när fläkten ligger på 60% + så hade jag inte köpt det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Speedtriple3:

Ok! Nej dx 11 o sånt bryr jag mig inte så mycket om! bara det är bättre än mitt 8400 gs! Kom o tänka på en sak! Låter dessa kort mycket ?

x2 korten tenderar att gå ganska varmt och ger således ifrån sig en del oljud. Vad som sedan betecknas som oljud är ju däremot högst individuellt.

Permalänk
Skrivet av Speedtriple3:

Okej! Varför skulle du inte det? Är det inte ett bra grafikkort?

Hade jag vart du hade jag skippat SLI och Crossfire. Visst är det häftigt att köra 2 kort men de kommer dock aldrig prestera lika bra som du kan tro. Köp då hellre ett 6770 eller något beroende på din budget!

Permalänk

hmm okej! vill ju ha en tyst dator så då kanske det inte är så bra o köra med det kortet då!