Phenom X6 Eller Bulldozer X8 För Encoding?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Phenom X6 Eller Bulldozer X8 För Encoding?

Hej! Så min fråga är kort.

Vilken Processor är snabbast vid x264 encoding?

Jag har sett endel tester men där kör de endast standard x264test. Inte med High Profiles.
Detta är tydligt då dessa tester säger fps i runt 30 Strecket.

När man encodar för kvalitet med höga inställningar så får man på sin höjd kanske max 5 fps om man har en snabb processor.

Så den som vet hur De olika processorerna presterar i riktig encoding får gärna posta.

Tack!

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

olika inställningar borde inte ändra utgången mellan vilken arkitektur som är bäst optimerad för just videkodning väl? är den ena bättre med lägre inställningar borde den ju vara bättre med högre inställningar också eftersom kodningen sker på i stort sett samma sätt cpu-mässigt

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av richie.f:

olika inställningar borde inte ändra utgången mellan vilken arkitektur som är bäst optimerad för just videkodning väl? är den ena bättre med lägre inställningar borde den ju vara bättre med högre inställningar också eftersom kodningen sker på i stort sett samma sätt cpu-mässigt

Du har allt en poäng i det du säger, tänkte nog inte igenom frågan riktigt innan jag postade.

Tack!

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate