Hur sätter man in SSD hårddisk?

Permalänk

Hur sätter man in SSD hårddisk?

Hej!

Jag kör nu med en S-ATA hårddisk, men den är lite slö, så jag funderar på att bara köra med SSD Går det tror ni? Nu startar datorn på ungefär 10-15 sekunder, hur mycket skillnad blir det typ med en SSD? Här är hårddisken: http://www.dustinhome.se/corsair-force-gt-series-3-25-120gb-s...

Visa signatur

Chassi: AeroCool Strike-X Advance. Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 660Ti 2048MB. Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional. Minne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE RÖD. Processor: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). Nätaggregat: OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU.

Permalänk
Skrivet av Whiskeyboy666:

Hej!

Jag kör nu med en S-ATA hårddisk, men den är lite slö, så jag funderar på att bara köra med SSD Går det tror ni? Nu startar datorn på ungefär 10-15 sekunder, hur mycket skillnad blir det typ med en SSD? Här är hårddisken: http://www.dustinhome.se/corsair-force-gt-series-3-25-120gb-s...

Om min dator är avstängd och jag sätter igång den så skulle jag vara JÄVLIGT glad om den blir användbar efter 10-15 sekunder!!! Är du ett troll eller har jag missuppfattat något?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

om du har 10-15s från kallstart till färdigt uppstart så behöver du nog inte byta...

normalt med en vanlig sata 7200rpm are är väll runt 30-60sec för uppstart

så tveksamt om det kommer göra nån skillnad alls med dom tiderna på vanlig disk

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Dustin's säljsnack, "När verklig hastighet och KVALITET räknas!".

Vi får in minst en sådan SSD i veckan för RMA på grund av att de ger blåskärmar.

Snabb är inte bäst, bara snabb.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Whiskeyboy666:

Hej!

Jag kör nu med en S-ATA hårddisk, men den är lite slö, så jag funderar på att bara köra med SSD Går det tror ni? Nu startar datorn på ungefär 10-15 sekunder, hur mycket skillnad blir det typ med en SSD? Här är hårddisken: http://www.dustinhome.se/corsair-force-gt-series-3-25-120gb-s...

Uppstartstid är visserligen trevligt, men jämfört med en vanlig mekanisk disk kommer du troligen märka en skillnad när du startar program, surfar, spelar, osv osv.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Oj, jag menade 30-40 sekunder, jag räknade imorse, gissade på att den startade på 10-15 sekunder. Vet en del som startar upp sina datorer på 4 sekunder, är det möjligt?

Visa signatur

Chassi: AeroCool Strike-X Advance. Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 660Ti 2048MB. Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional. Minne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE RÖD. Processor: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge). Nätaggregat: OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskeyboy666:

Oj, jag menade 30-40 sekunder, jag räknade imorse, gissade på att den startade på 10-15 sekunder. Vet en del som startar upp sina datorer på 4 sekunder, är det möjligt?

Haha nej inte en chans, om dom säger det så menar dom utan bios, dvs från när man börjar se windowsloggan.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskeyboy666:

Oj, jag menade 30-40 sekunder, jag räknade imorse, gissade på att den startade på 10-15 sekunder. Vet en del som startar upp sina datorer på 4 sekunder, är det möjligt?

Inte från kallstart men dock från strömsparläge. Både min Mac och HP startar på under 4 sekunder från vila.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net