Corsair force gt series 3 120g, Problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lund
Registrerad
Jan 2009

Corsair force gt series 3 120g, Problem.

Hej!

Installerade Windows 7, home premium OEM 32 bitars på min ssd hårddisk med nyaste firmware och drivrutinerna till Moderkortet och Grafikkortet. När sedan windows starar om, och kommer in till skrivbordet igen, hittar datorn hårddisken och "installerar" den, och frågar mig om jag vill starta om datorn så att dom "nya inställningarna ska funka" Trycker jag "ok". Windows startar om och laddar windowsloggan, sedan blir det svart. och jag kan skriva in mitt lösenord till windows i det svarta så startar windows men inte skrivbordet. Har nu för tredje gången ominstallerat datorn, MEN SAMMA PROBLEM UPPSTÅR.

Vad ska jag göra? är det 32 bitars som inte funkar med windows? eller är det, det nya firmware som är skit?. eller vad är felet?.

P.S Jag hade en likadan SSD Hårdisk som jag lämnade in och fick en ny, den hade blivit sliten. Då hade jag 64 bit
och den funkade perfekt. Men tveksam om det har med windows 32/64 att göra.

Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2012

kör en Corsair force gt 120 själv, hittils har den varit klockren som system hd.
förutom windows har jag bf3 samt 2 andra spel på den, inga problem hittils.

kör wn7x64 ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lund
Registrerad
Jan 2009

Jo jag körde win7x64 ultimate innan funkade perfekt. Men nu hade min bror en cd key till "real windows" tänkte utnyttja den. men men. låter konstigt att x32 inte skulle klara ssd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Varför nedgradera från win7x64 ultimate till home premium x32?

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2012

förmodligen nåt annat som strular tror jag eller en kombination av flera som det kan vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av ns game:

Hej!

Installerade Windows 7, home premium OEM 32 bitars på min ssd hårddisk med nyaste firmware och drivrutinerna till Moderkortet och Grafikkortet. När sedan windows starar om, och kommer in till skrivbordet igen, hittar datorn hårddisken och "installerar" den, och frågar mig om jag vill starta om datorn så att dom "nya inställningarna ska funka" Trycker jag "ok". Windows startar om och laddar windowsloggan, sedan blir det svart. och jag kan skriva in mitt lösenord till windows i det svarta så startar windows men inte skrivbordet. Har nu för tredje gången ominstallerat datorn, MEN SAMMA PROBLEM UPPSTÅR.

Vad ska jag göra? är det 32 bitars som inte funkar med windows? eller är det, det nya firmware som är skit?. eller vad är felet?.

P.S Jag hade en likadan SSD Hårdisk som jag lämnade in och fick en ny, den hade blivit sliten. Då hade jag 64 bit
och den funkade perfekt. Men tveksam om det har med windows 32/64 att göra.

Tack för hjälpen!

Inga problem här, halva fylld och både stora och små program installerade.

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lund
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Chmat76:

Varför nedgradera från win7x64 ultimate till home premium x32?

För att det andra var "falskt windows" hade inte den skivan kvar