Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vetenskapligt test av möss och musmatta?

Finns det ingen som har utfört ett labbtest av möss och mattor?

Där man låtit en robotarm dra olika möss över olika mattor och gjort diagram över vilken som har högst precision, bäst tracking, lägst latens, etc?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det kanske är något att göra för nån som ska ha ett projektarbete eller liknande ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Gött att se MX500 och min personliga favorit MX518 så högt på det gamla testet

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Maj 2006

Själv så var jag impad av A4tech X7 som jag hade köpt för en 150-200 kr.
Rätt så skön mus om man har små händer, men eftersom det är en billig mus från en mindre tillverkare så vet man ju inte om de har samma komponenter i alla X7-möss eller om de stoppar in ännu billigare komponenter efter ett tag.

Men det där testet har man inte så stor nytta av om man tycker om att spela med (relativt) hög sense. Man ska veva runt med musarmen ganska så mycket för att mössen inte ska hänga med. Jag skulle tro att de flesta svensson-spelare kör med hög sense eftersom de inte har vant sig med något annat och att man inte behöver en kvadratmeter stor musmatta på skrivbordet. Är man lite mer intresserad av proffsspelande och tävlingar så lär man sig kanske att spela med låg sense.

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vore nice med nyare test än 5 år gammalt.
Vore trevligt om dom testade mattor också, inte bara möss.

Synd att SweC inte kan utföra några coola tester.