Bra argument för gaming på engelska!

Permalänk
Medlem

Bra argument för gaming på engelska!

Tja , ska argumentera mot några i klassen om gaming , deras grupp ska argumentera mot gaming och jag FÖR! Detta ska alltså vara på Engelska. Därför undrar jag om ni har några bra argument för gaming på engelska?

Tacksam för sköna svar! inga F-Words

Permalänk
Medlem

Argumenten på svenska är ju även gilltiga på engelska, det är bara att översätta.

gör en list på argumenten för och en emot, listan med argument emot får du för söka hitta argument att möta med.

te.x emot:
"Det är inte bra att sitta framför datorn länge" - Då svara du tex att det inte är bra att gör något förmycket oavsett vad det är.... och att gaming inte handlar om att sitta hela dagar framför datorn, utan kan vara att man sitter någon timme och spelar.....

för:
"Man träffar/lär känna nya personer"

Permalänk
Medlem

lär sig engelska(wow hjälpte mig enormt med det).
bättre reflexer (fps-spel)
umgås med vänner som det inte går att träffa irl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Det finns inga hållbara argument för gaming. Alla aktiviteter, så som bättre reflexer, möta vänner, lära sig engelska osv kan ersättas av andra minst lika giltiga aktiviteter.

Enda anledningen till att vara gamer är att det är kul.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det finns inga hållbara argument för gaming. Alla aktiviteter, så som bättre reflexer, möta vänner, lära sig engelska osv kan ersättas av andra minst lika giltiga aktiviteter.

Enda anledningen till att vara gamer är att det är kul.

Ja, det är ett roligt sätt att få lite bättre egenskaper. Men visst överväger väl nackdelarna fördelarna.

Permalänk
Medlem

Avsluta det hela med "och sen när behöver man motivera en hobby/ett fritidsintresse?"

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av oobum:

Avsluta det hela med "och sen när behöver man motivera en hobby/ett fritidsintresse?"

Så sant så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

ja att motever en fritidssysselsättning känns ganska dagis faktiskt. Tror inte läraren riktigt tänkt igenom sin formulering för uppgiften, kanske var det tänkt mer som "- varför gillar du x?" men för ett kortare argument kan du ju pusha för de generlella positiviteterna hoss fritidssysselsättningar så som villosamt, roligt etc. Sen kan man gå in lite mer i detalj på de lite mer luddiga positiva aspekterna hoss just gaming så som problemlösning, ev. samordning osv. Men som andra i tråden sagt tidigare så förutom att "gaming" är roligt så är alla positiva saker som "gaming" ger väldigt begrännsat och bättre inhämmtat på andra sätt, det är ett tidsfördriv, inget annat.

Permalänk
Medlem

som de andra säger skriv om motagrumentet(man kan t ex lära sig engelska på andra sätt) men att spela datorspel är kul, avslappnande osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det finns inga hållbara argument för gaming. Alla aktiviteter, så som bättre reflexer, möta vänner, lära sig engelska osv kan ersättas av andra minst lika giltiga aktiviteter.

Enda anledningen till att vara gamer är att det är kul.

Det gäller iofs det mesta här i världen....Bara för att man kan göra annat istället betyder det ju inte att det är dåligt att spela. Vilka andra alternativ finns det som slår så många flugor i en smäll?

TS: http://www.corren.se/arkiv/default.aspx?articleid=5911562&dat... Där har du ett inslag om att skriva datorspel i sitt CV. Det kan visa ledaregenskaper, förmåga att fatta snabba beslut, språkfärdigheter m.m.

Visa signatur

---

Permalänk

Gå igenom målen för kursen/uppgiften?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

lär sig engelska(wow hjälpte mig enormt med det).
bättre reflexer (fps-spel)
umgås med vänner som det inte går att träffa irl.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra sagt! Lärde mig i principen mer engelska under 1år då jag spelade spel online och satt och snacka i teamspeak och andra program än vad jag har gjort i skolan under 4år typ

Umgås online är bland det bästa enligt mig, då kan man snacka/chatta med folk från USA i principen när som helst och man slipper skriva brev

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara viktigt att ha en tydlig definition på gaming som grund. Jag kan tänka mig att gaming för mig knappast är detsamma som för mina kollegor som inte har något datorintresse.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.