HP presenterar Z1 Workstation – skärmdator med Intel Xeon och "riktigt" grafikkort

Permalänk
Melding Plague

HP presenterar Z1 Workstation – skärmdator med Intel Xeon och "riktigt" grafikkort

Kompakta yttermått behöver inte innebära nedbantade specifikationer. HP:s nya workstationklassade Z1 är en allt-i-ett-dator med högpresterande komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

As grymt, blir som att öppna motorhuven på en bil

Permalänk
Avstängd

Öppna och stänga datorn såg fränt ut

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Den intressanta frågan: ljudnivå??

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd

imac kan ju slänga sig i väggen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

Den intressanta frågan: ljudnivå??

o temps? lär ju va ena eller andra som är hög:P

Permalänk
Medlem

Wow! Hoppas de kommer sådana här med 120hz skärm och med gamingkomponenter i!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Misstänker att fläktarna kommer låta som en ilsken getingsvärm, men förhoppningsvis inte.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

As grymt, blir som att öppna motorhuven på en bil

Skrivet av SeF.Typh00n:

Öppna och stänga datorn såg fränt ut

Haha, jag tänkte percis samma sak xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Najs, skapligt släpbar också! Men som sagt, att ha en bunt fläktar på armslängs avstånd från öronen...känns som det inte kommer att vara någon hit. Undrar över priset med; 1899 dollar känns som det är för en riktig "sneak-version"(?).

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk

Jäklar vad många fläktar.

Skulle inte Hp sluta tillverka datorer?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Jäklar vad många fläktar.

Skulle inte Hp sluta tillverka datorer?

De sparkade VD:n och backade på det beslutet.

Permalänk
Medlem

Jag behöver en ny arbetsdator snart... måste länka min chef till det här

Permalänk
Medlem

Hmm, skulle verkligen vilja se en iMac 27" med en PCI Express slot men har svårt att tro att man skulle kunna kyla och tysta ner de kraftfullaste grafikkorten trots allt men drömma kan man

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Skrivet av Rådström:

De sparkade VD:n och backade på det beslutet.

jaså, det var ingen dum idé

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Verkligen nytänkande! Det gillas skarpt!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Entusiast

Så en Mac Pro i en iMac fast med riktigt grafikkort (nej av någon outgrundlig anledning säljs varken iMac eller Mac Pro med vettiga grafikkort) och Windows? Kan tänka mig att många företag blir glada över den där leksaken. I alla fall de anställda som slipper bråka med en stor låda under skrivbordet. Önskar att skolan kunde köpa in såna där. Med tanke på mjukvaran som körs hade de nog mått bra av Xeon och Quaddro kort så hade man kanske sluppit låsa datorerna i datorsalarna för simuleringar flera dygn åt gången.

Kanske får vidarebefodra den här nyheten till Rich så kan han börja be snällt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

får nog ta och ta kontakt med HP så får dem skicka mig en sådanhär för lite vattenkylningstest + komponentutbytte (läs 2011 + 2 hd7970) kan bli ett spännande projekt.... förutsätt sponsring då!

Permalänk
Medlem

Verkar som den går att köpa med endast integrerad grafik också, borde väl fortfarande ha PCI-E platsen så det går att klämna in ett grafikkort ur konsumentserien?

Skrivet av Rådström:

De sparkade VD:n och backade på det beslutet.

Leo Apotheker, den galne tysken, märkligt att han fick flera miljoner i ersättning med tanke på att han sänkte HP's aktiekurs något ofantligt och under sina månader på posten höll på att göra om världens största PC-tillverkare till ett mjukvaruföretag.

Permalänk
Medlem

Intressant. Frågan är dock ljudnivån som sagt, har iofs svårt att tro att den är värre än våra Dell workstations...

Annars är ju nollklienter rätt intressanta. Denna är ju helt ljudlös http://www.dell.com/se/foretag/p/dell-fx100/pd och då får man en ljudlös workstation då den riktiga workstationen kan vara rackmonterad i serverrummet.

Permalänk
Medlem

Undra om HP tänkt på dem som kör två, eller tre skärmar och om det i så fall kommer matchande sådana?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vad bra, de är ju värdsledande inom pc har jag för mig. Förvånar mig att de ens övervägde att slå igen den verksamheten. De gick inte direkt med förlust, bra att de insåg att vdn var inkompetent och kicka honom

Permalänk
Medlem

Hade man inte sagt nej till

Permalänk
Medlem

Hmm!! Vad hände med HP helt plötsligt, blev deras prylar bra nu igen? Ser såklart väldigt bra ut. Dessutom ser prislappen ut att kunna konkurera lagom med iMac och diverse andra smidiga lösningar. Om den gick att köpa nu, skulle jag köpt en lätt!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av og900turbo:

imac kan ju slänga sig i väggen!

Nja inte direkt, beror helt på vad man arbetar med imo samt hur arbetsmiljön ser ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Nja inte direkt, beror helt på vad man arbetar med imo samt hur arbetsmiljön ser ut

Så man blir bättre och arbeta med t.ex. Photoshop i OSX än i Windows?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Som iMac ägare kan jag intyga att ljudnivån och tempen är inte optimal i den typen av konstruktion. Nytänkande är alltid kul men nej tack för mig.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Säger bara: Grymt!
Man skulle säkert kunna hänga på en vattenkylning på baksidan, typ en Antec Kuhler H2O. Själva blocket tar ju ingen plats.

Permalänk

Riktig grafikkort som stationär dator eller laptop?... Såg knappast ut som stationär.

För det är ddet enda jag tolkar som riktig grafikkort... Fast det finns kanske falska grafikkort också?

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Som iMac ägare kan jag intyga att ljudnivån och tempen är inte optimal i den typen av konstruktion. Nytänkande är alltid kul men nej tack för mig.

Fick höra ifrån en kompis att fläktstyrningen i hans nya iMAC inte fungerar under windows så man fick ladda ner nått hack som slog igång kylningen till grafikkortet. sen gick de betydligt bättre o köra spel i windows på den.