HP presenterar Z1 Workstation – skärmdator med Intel Xeon och "riktigt" grafikkort

Permalänk
Medlem

Alltså detta med spelkomponenter

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Undra om HP tänkt på dem som kör två, eller tre skärmar och om det i så fall kommer matchande sådana?

2 funkar då den har en diplayport. alltså 1 extra skärm. synd att den inte klarar 2 extra då hade den ju bara varit för awesome.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Pnorberg:

Så man blir bättre och arbeta med t.ex. Photoshop i OSX än i Windows?

Bättre vet jag inte, smaksak skulle jag säga

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Sötast

Häftig!

Drog nog i käken på en lite när man såg hur den öppnades, riktigt häftigt!

Permalänk
Medlem

Ser otroligt bra ut!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Alltså detta med spelkomponenter

DET hade varit fruktansvärt bra
Detta är dock väldigt häftigt i nuvarande form också

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Tuff! De har verkligen tänkt till på öppningen av den till skillnad från Apple med sin imac

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

I could never own an HP, I'm creative...

Nej, men seriöst, tror detta kan bli rätt intressant för många företag och skolor som kör med stationära workstatons.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk

När de gör en som fungerar med vanliga grafikkort kanske det blir ett köp. Nu är den för begränsad. Jäkligt sexig dock.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Så man blir bättre och arbeta med t.ex. Photoshop i OSX än i Windows?

Ställ frågan till dig själv, föreställ dig hur dum frågan låter och svara sen tillbaka. Du kollar i de riktningar du vill se det i, dvs OS'et.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

Räknade till 4 fläktar ! Kommer att börja föra oljud efter ett tag !

Föredrar nog en workstation i traditionellt chassi som man kan gömma under skrivbordet med lite tysta väggar omkring!

Eller tunnklient lösning.

Quadro korten är kända för hög presstandard men också för hög värme.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk

nice
blir nog rätt varm om den inte kör ut luften efter den gått igenom kylflänsarna
min imac blir varm som satan (ca 60-70 grader idle och ca i "load", kör minecraft)

imac dödare kan man kalla detta (mest på att man kan uppgradera den mer och öppna den)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Snyggt och smart med gasdämpare som håller uppe skärmen när man öppnar den.

Just ja, glömde en sak: lulz iMac copy lulz lulz apple lawsuit incoming

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

Grym dator!
Jag gillar speciellt att man antagligen kommer få stabilitet med ECC-minnen och "Lossless" rendering i 3DSMAX (bl.a).

Det enda stora minuset är att skärmen är 16:9...
En riktig widescreen workstation bör använda 16:10 då det varit standard länge, och ger en bättre anpassad arbetsyta för en workstation.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt trevligt system!

Hade varit grymt kul om dem släppte en Barebone version för konsumentmarknaden av samma koncept

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag har bytat hårdvara på släkts och vänners Hp datorer och det har varit det mesta förutom moderkort!

Så visst går det att uppgradera hårdvara på HP!! Ram-minne, CPU, GPU, PSU, disk. Alla dom delarna har jag uppgraderat på köpta HP datorer utan problem!

jo det kanske stämmer att det funkar bättre utanför företagsmarknaden, haft mest med hp att göra via jobbet.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Ställ frågan till dig själv, föreställ dig hur dum frågan låter och svara sen tillbaka. Du kollar i de riktningar du vill se det i, dvs OS'et.

Men herregud, när någon säger att man jobbar effektivare med det ena systemet än det andra (förstår du hur dumt det låter?) så är det en personlig åsikt.
Men ett program som Photoshop är ganska lika i OSX och i Windows, prestandan i datorn blir alltså avgörande om hur väl effektivt programmet sig kommer arbeta vid t.ex. rendering av större bilder.
Har du tur, riktigt tur, lyckas du med snarlika datorer spara in någon millisekund på det ena systemet. Om det sen är argumentärbart för att välja en dator över den andra, ja då har man gått för långt...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Fick en trevlig känsla i magen av videon. Helt rätt satsning av HP! Att man faktiskt kan uppgradera grafikkortet är ju GULD.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

Min spontana känsla var inte att det fanns något nyhetsvärde i denna HP burk när jag postade http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... datorn.

Trist inte swec kunde ens nämna det.

Nu vet jag hur jag ska hålla inne på infon framöver..trist!!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av asphyxie:

skolor som kör med stationära workstatons.

Ptja blir ju inte så svårt för eleverna att ta hem lite hårdvara isåfall

Permalänk
Skrivet av Summoning:

Trist inte swec kunde ens nämna det.

dom kanske missade att du redan postat den, eller så visste dom inte att du ville ha cred.
Man kan nyhetstipsa sweclockers genom att gå in på:
http://www.sweclockers.com/kontakt
...Man väljer då alltså "Nyhetstips" i Ärende-menyn.
Bra nyhet iaf. Tack till Summoning och Sweclockers.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Har Ciscos praktikant varit på besök?

Vaför skriver ni "riktigt" för? Ett grafikkort är ett grafikkort även om det är framtaget för att användas primärt för CAD eller videoredigering. Ska ni börja skriva "riktig" processor också?, eftersom Intel Xeon inte huvudsakligen är ämnat för datorer för konsumentbruk utan mer för arbetsstationer och servrar. Skärpning om jag får be. Nästan PC för Alla varning på det här!

Edit: Vadå skärmdator? Så ni påstår att det skulle vara något nytt, hört talas om Macintosh?
Nu blir jag riktigt besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tur för dig att Apple prylar är magiska.

Skulle jag faktiskt inte påstå, eftersom jag varken tror på magi eller spöken.
Dags och sluta spela Dungeons and dragons?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Men herregud, när någon säger att man jobbar effektivare med det ena systemet än det andra (förstår du hur dumt det låter?) så är det en personlig åsikt.
Men ett program som Photoshop är ganska lika i OSX och i Windows, prestandan i datorn blir alltså avgörande om hur väl effektivt programmet sig kommer arbeta vid t.ex. rendering av större bilder.
Har du tur, riktigt tur, lyckas du med snarlika datorer spara in någon millisekund på det ena systemet. Om det sen är argumentärbart för att välja en dator över den andra, ja då har man gått för långt...

Vad har prestandan och göra med hur bra man är på att utföra ett arbete?
Jag satt första veckan som webbutvecklare på Linux (Ubuntu), men efter många buggar, testandet av mängder olika program så gav jag upp och tog med mig min gamla MacBook till jobbet och kände verkligen hur mycket mer effektiv min tid på jobbet blev, eftersom mina "verktyg" jag alltid använt finns där..

Jag kan givetvis skriva exakt samma kod på en windowsdator precis lika fort, men jag kommer knappast kunna hitta dom verktyg jag känner mig hemma vid..
Samma sak med mina servrar, jag skulle kunna köra OS X Server eller Windows Server, men jag väljer att köra Linux och BSD för att jag känner mig mer hemma vid dessa verktyg.

Vad är det du har emot att folk känner sig mer eller mindre hemma och mer effektiva vid sina egna OS?

Kalla mig Mac-nörd, Mac-taliban, men jag utför mitt arbete effektivare där jag känner mig mest hemma, dvs Mac.. hur som helst har jag nog fler PC än Mac i ägo.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ptja blir ju inte så svårt för eleverna att ta hem lite hårdvara isåfall

Varför skulle det vara lättare att ta grejer från den här dator än från vanliga stationära... Något sorts lockmekanism måste väl finnas.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ptja blir ju inte så svårt för eleverna att ta hem lite hårdvara isåfall

Vad ska dem med ett Quadrokort till? Och så vitt jag vet så är det brottsligt och de bör givetvis bli åtalade för stöld. Sen så är det dessutom mot reglerna att uppmana till brott:

Citat:

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Att jag tex har kunnat plocka datorer och delar från gymnasiet var att det var gamla datorer med Windows 3.1 eller 95 samt hårdvara äldre än 2000 som låg i elektronikskroten. (Något som lärarna på mitt gymnasium sa att man fick ta bara man såg till att ta det med sig hem också).

Permalänk

Kul att det äntligen, efter 13 år av iMacs, kommer en på papperet värdig konkurrent till iMac. Den såg ju till och med lite trevlig ut.

Skrivet av Pnorberg:

Så man blir bättre och arbeta med t.ex. Photoshop i OSX än i Windows?

Jajamensan, jag arbetar betydligt bättre i CS-paketet i OSX än i Windows, eller säger du emot? Du menar att jag har fel? Eller du kanske kan mitt jobb bättre än vad jag kan? För det är du som har det som levebröd sedan 15 år tillbaks i tiden?

Edit: Förresten, om nu systemen är lika effektiva som du säger, varför ska man då välja Windows om man trivs bättre i OSX? Ser du inte hur onödig diskussion du håller vid liv dag in och dag ut? Skit i vad andra tycker och vad de kör för system. Dina trollerier här och där är så sjukt infantila.

Flyttade om lite
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vad har prestandan och göra med hur bra man är på att utföra ett arbete?
Jag satt första veckan som webbutvecklare på Linux (Ubuntu), men efter många buggar, testandet av mängder olika program så gav jag upp och tog med mig min gamla MacBook till jobbet och kände verkligen hur mycket mer effektiv min tid på jobbet blev, eftersom mina "verktyg" jag alltid använt finns där..

Jag kan givetvis skriva exakt samma kod på en windowsdator precis lika fort, men jag kommer knappast kunna hitta dom verktyg jag känner mig hemma vid..
Samma sak med mina servrar, jag skulle kunna köra OS X Server eller Windows Server, men jag väljer att köra Linux och BSD för att jag känner mig mer hemma vid dessa verktyg.

Vad är det du har emot att folk känner sig mer eller mindre hemma och mer effektiva vid sina egna OS?

Kalla mig Mac-nörd, Mac-taliban, men jag utför mitt arbete effektivare där jag känner mig mest hemma, dvs Mac.. hur som helst har jag nog fler PC än Mac i ägo.

Varför pratar vi OS alls i denna tråd? Det handlar om en HP PC som troligen inte OSX ens klarar av att köra på? Att man som person är van att jobba med visst OS med vissa program är totalt ointressant särskilt i en tråd som denna.

Att du inte klarar av att jobba med webbutveckling lika effektivt i Windows eller Linux beror på din okunskap och oerfarenhet inget annat.

De e som att gå in i en Volvo tråd och säga, SAAB är mycket enklare för mig att köra därför är denna nyhet helt intressant för mig? Känns det relevant? Eller var det kanske detta man kallar troll?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

HEHE trodde först han tog ur grafikkortet medan datorn var igång, såg ut som att fläktarna fortfarande snurrade. Hot-Swaped GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

HEHE trodde först han tog ur grafikkortet medan datorn var igång, såg ut som att fläktarna fortfarande snurrade. Hot-Swaped GPU

och hotswap är verkligen rätt ord, det lär vara stekhett där inne...

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.