Glömt o diska bortrest kommer det lukta?

Permalänk

Glömt o diska bortrest kommer det lukta?

Hejsan

bor i student korridor med rum o eget badrum nu så är det så att jag råkade bryta foten fick hastigt lämna rummet som det var och detta innebar att det hamnade odiskade tallrikar i handfatet kvar ja bland annat ätit tonfisk spola av så gott jag hann innan jag åkte, ligger i täckt med vatten över dom, men oroar mig grymt nu när jag skall åka tillbaka 2 veckor speciellt när morsan skall skjutsa mig fan pinsamt :/...

så tror ni det kommer lukta svin mycket i mitt badrum eller? hör till saken att jag stängde toa dörren iaf samt bra ventilation på toaletten...

mvh dino tacksam för snabba svar. hoppas någon annan har ja någon erfarenhet av detta.

Permalänk
Medlem

Det lär nog lukta en del, men en snabb städning och någon timmas vädring så är det säkert lungt igen.

Permalänk
Skrivet av hapone:

Det lär nog lukta en del, men en snabb städning och någon timmas vädring så är det säkert lungt igen.

ok tackar för snabbt svar :/ fan också får la påstå att ja glömt detta till morsan då hehe. mest pinsamt att hon skall med :P...

Permalänk
Medlem
Skrivet av donic1989:

ok tackar för snabbt svar :/ fan också får la påstå att ja glömt detta till morsan då hehe. mest pinsamt att hon skall med :P...

Svar och svar, jag gissar nog lika mycket som du här. Men nog har jag råkat glömma disk tills det börjar lukta vid några tillfällen. Och om jag ska vara helt ärlig så tror jag nog att din mamma också har gjort det några gånger under sitt liv.
Men vadå, måste du ljuga för din mamma? Att bryta foten är väl en fullt acceptabel anledning att glömma lite disk?

Permalänk
Skrivet av hapone:

Svar och svar, jag gissar nog lika mycket som du här. Men nog har jag råkat glömma disk tills det börjar lukta vid några tillfällen. Och om jag ska vara helt ärlig så tror jag nog att din mamma också har gjort det några gånger under sitt liv.
Men vadå, måste du ljuga för din mamma? Att bryta foten är väl en fullt acceptabel anledning att glömma lite disk?

jo prata med henne nu i telefonen o hon var lugn förklarade at det nog inte luktar så mycket utan lite kanske :D.

känns skönt.

tror jag skall börja hänga här lite mer inte hängt här sen 2006-2009 som mest aktiv då sen glömdes denna saiten bort. så man är ganska o uppdaterad vad gäller datorer :P.

Permalänk
Medlem

Lämna din hem-nyckel till någon du litar på som kan städa oredan åt dig
innan du åker bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Lämna din hem-nyckel till någon du litar på som kan städa oredan åt dig
innan du åker bort?

Thank you, Captain Hindsight!

Till TS: Ja, det kommer lukta och det kommer bli drygt att diska när du kommer hem. En sån här grej kommer du bara göra en gång.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hart:

Thank you, Captain Hindsight!

Till TS: Ja, det kommer lukta och det kommer bli drygt att diska när du kommer hem. En sån här grej kommer du bara göra en gång.

Det är nog inte riktigt i TS kontroll om han kommer att bryta foten igen och inte ha möjlighet att diska.

Permalänk
Entusiast

Nästa gång du bryter foten och tvingas lämna odiskad disk i två veckor är det bättre att låta det stå torrt för då torkar resterna ut snabbt och det blir inte så mögligt och äckligt. Sen när du kommer hem kommer du dock få lägga allt i blöt ett tag innan det går att få rent men man slipper i alla fall stanken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24