Permalänk
Medlem

Ny till SWTOR.

Hej alla glada,

Tänkte i dagarna installera SWTOR och börja lira. Finns det några svenska guilder där ute som rekryterar nybörjare som mig själv? Sedan undrar jag även vilka som är de mest befolkade servrarna? Tacksam för alla svar.

Permalänk

När det gäller mest befolkade servrar så är Legions of Lettow den högst befolkade PVP.

Permalänk

Är väl bara att starta spelet och kika servers som är mest proppade?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Dessutom så finns det en tråd redan som är fokuserad på servrar:
http://www.sweclockers.com/forum/137-star-wars-old-republic/1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdurabo:

När det gäller mest befolkade servrar så är Legions of Lettow den högst befolkade PVP.

Så är ju dock INTE fallet. Tomb of Freedom Nadd eller vad den heter exakt är den mest högst "befolkning" när det gäller PvP-server. PvE är The Red Eclipse. Jag går enbart på TOR Server Status nu och den verkar pålitlig.

Permalänk
Medlem

Är du intresserad över en bra server, med runt 45-55% Skandinavier runt 250 st enbart i fleet under ~19.00 tiden så kan jag rekomendera Bloodworthy.

Har ett bra community även.

Heter Kadence spelar en Juggernaut.

Bra server, med ovanligt hög .SKA-spelare.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Jag startade en Trooper Vanguard på Bloodworthy men orkade inte spela längre än till Level 10. Får vara en alt så länge. Har min Jedi Guardian på Hex Droid men hoppas på transfers snart så kan äve jag byta till Bloodworthy eller kanske Tomb of Freedom Nadd som är den största PvP-servern i EU. Vet inte riktigt vad det är för folk där bara.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare, Bloodworthy hade 2.11 i ratio i förra veckan, har tappat bort sidan pga, installation av ssd. igår var det runt 120 i Ilum och 160 i fleet runt nio-tiden.

Mycket svenskar och bra PvE-guilder.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Bloodworthy har extremt många Nordiska spelare

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Hur många spelar på Bloodworthy här på Sweclockers? Är ni med i någon guild eller så? Jag funderar på att göra en ny Main där nämligen men har inga att spela med.

Permalänk
Medlem

Vi är i uppstarten, väntar bara på att folket ska bli 50.

men spelar som Empire.

Bara släng iväg ett whisper om du vill ha hjälp

/whisper Kadence.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Lirar på Bloodworthy som Republic, har precis fått min Sage till 50. Mycket svenskar där.

Permalänk
Medlem

Jag rerollade iförrgår på Bloodworthy. Är Level 20 nu. Sentinel. Galet mycket svenskar där! <3

Men några 250 samtidigt på Republic Fleet var skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Jag rerollade iförrgår på Bloodworthy. Är Level 20 nu. Sentinel. Galet mycket svenskar där! <3

Men några 250 samtidigt på Republic Fleet var skitsnack.

Har inte koll på det men kan vara 250 på imp sidan, är väl 150 på rep kanske. Var ett tag sen jag kollade men har för mig att det brukar ligga runt 120.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Jag rerollade iförrgår på Bloodworthy. Är Level 20 nu. Sentinel. Galet mycket svenskar där! <3

Men några 250 samtidigt på Republic Fleet var skitsnack.

Som Imperial är det lätt 250 st peaktime, innan folket drar till EV/KP.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Jag loggade in en kvickis i morse, står just på Voss. Var ensam på planeten....

Frostclaw ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

undrar en sak bara ... tänkte köpa spelet nu här i veckan och jag undrar om det ingår nån kod eller nått när man köper spelet eller måste man skaffa ett sånt dära 60 days gamecard för att aktivera dom dära 30 free days grejen som man tydligen ska få med .... tacksam för svar :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomatopunch:

undrar en sak bara ... tänkte köpa spelet nu här i veckan och jag undrar om det ingår nån kod eller nått när man köper spelet eller måste man skaffa ett sånt dära 60 days gamecard för att aktivera dom dära 30 free days grejen som man tydligen ska få med .... tacksam för svar :3

När du köper spelet så får du en kod. Denna kod måste du registrera på ditt konto på www.swtor.com. Med spelet så medföljer 30 dagars gratis spelande.
OBS: För att kunna få ta del av dessa 30 dagar måste du aktivera en subscription via kreditkort eller lägga in ett gamecard.

Det går att göra följande trix för att slippa betala för subscription under de första 30 dagarna:
Det vanligaste som folk brukar göra om de inte vill betala ett gamecard direkt vid köp av spelet är att starta en subscription på ett kreditkort. Då får du 30 dagar gratis spelande och inga pengar dras från kreditkortet förrän de 30 dagarna har gått ut. Därför är det möjligt att direkt efter att du lagt in kreditkortet så kan du ta bort kreditkortet från ditt konto. Du har redan fått de 30 gratisdagarna tilldelade till ditt SWTOR konto. Om det sedan efter 30 dagar visar sig att du vill inte fortsätta spela spelet så kommer inga fler pengar dras från ditt konto eftersom du tagit bort kreditkortet. Vill du däremot fortsätta spela så är det inga problem att lägga tillbaka kreditkortet eller köpa ett gamecard som du aktiverar.

Du måste inte heller ta bort kreditkortet direkt efter du lagt in det, du kan ta bort det när som helst under de 30 dagar som du får gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Som Imperial är det lätt 250 st peaktime, innan folket drar till EV/KP.

Igår run 18.30 var det 50 st på Republic fleet. Känns som om BW har misslyckats kapitalt med att göra Rep sidan attraktiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolai:

Igår run 18.30 var det 50 st på Republic fleet. Känns som om BW har misslyckats kapitalt med att göra Rep sidan attraktiv.

Tja, klasser är ju speglade så det enda som återstår är story och good vs evil. Story kan vara svårt att ha en uppfattning om innan man spelat så det kanske är så enkelt att folk i allmänhet tycker det är roligare att spela empire/onda? De kan ju inte gärna kvotera in folk i de två fraktionerna och boostar de en sida sabbas balansen.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Tja, klasser är ju speglade så det enda som återstår är story och good vs evil. Story kan vara svårt att ha en uppfattning om innan man spelat så det kanske är så enkelt att folk i allmänhet tycker det är roligare att spela empire/onda? De kan ju inte gärna kvotera in folk i de två fraktionerna och boostar de en sida sabbas balansen.

Inte bara det, i PvP är det ju faktiskt skillnad på de speglade klasserna. Många av saker som imps kan göra direkt är saker som tar tid för Rep sidan att göra vilket inte spelar någon större roll i PvE men faktiskt är en sak som skapar obalans i PvP. Sen har de ju gjort i princip så man ser ut som ett jävla mongo på Rep i end game gear, de har i princip gjort det så att om man vill ha en taktiskt fördel i PvP så väljer man imp och vill man inte se ut som en hemlös tiggare (Sage) så väljer man Imp. Jag skulle vilja påstå att BW är idioter, det kan inte ha varit en överraskning att det är ofta blir slagsida för ena sidan och vilken sida det var kan ju inte ha varit svårt att inse. De borde ju ha sett det redan under betan och om man kollar på andra spel med liknande delning av ond/god karaktär, att då inte se till att ge den sida som riskerar att ha dålig ratio minst lika bra om inte bättre (utseendemässigt) utrustning och vara likvärdig i PvP är ju ett mysterium.

Igår kl 20 på fleet var det väl 50 pers på Rep på Bloodworthy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolai:

Inte bara det, i PvP är det ju faktiskt skillnad på de speglade klasserna. Många av saker som imps kan göra direkt är saker som tar tid för Rep sidan att göra vilket inte spelar någon större roll i PvE men faktiskt är en sak som skapar obalans i PvP. Sen har de ju gjort i princip så man ser ut som ett jävla mongo på Rep i end game gear, de har i princip gjort det så att om man vill ha en taktiskt fördel i PvP så väljer man imp och vill man inte se ut som en hemlös tiggare (Sage) så väljer man Imp. Jag skulle vilja påstå att BW är idioter, det kan inte ha varit en överraskning att det är ofta blir slagsida för ena sidan och vilken sida det var kan ju inte ha varit svårt att inse. De borde ju ha sett det redan under betan och om man kollar på andra spel med liknande delning av ond/god karaktär, att då inte se till att ge den sida som riskerar att ha dålig ratio minst lika bra om inte bättre (utseendemässigt) utrustning och vara likvärdig i PvP är ju ett mysterium.

Igår kl 20 på fleet var det väl 50 pers på Rep på Bloodworthy.

End game gear kan jag hålla med om att den ser shite ut på båda sidor, och kanske reps fick en ännu värre line-up än imps. Fast smaken är som baken och från och med med 1.2 kan man ju, om man vill, geara sig med vilka looks man vill.

Gällande PvP stämmer det säker som du säger och det är inte ok att activation ska spela roll. Har inte spelat rep själv men det verkar finnas gott om den kritiken från många håll.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Skrivet av Woolai:

Igår run 18.30 var det 50 st på Republic fleet. Känns som om BW har misslyckats kapitalt med att göra Rep sidan attraktiv.

Du får välja ett aktivt republic gille, så upplevs faction balansen inte som ett problem. Vi spelar för republic och har fullt av folk online varje kväll. Det finns mao liv på republic sidan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Du får välja ett aktivt republic gille, så upplevs faction balansen inte som ett problem. Vi spelar för republic och har fullt av folk online varje kväll. Det finns mao liv på republic sidan också.

Vilket gille lirar du i och är det på Bloodworthy?

Permalänk
Skrivet av Woolai:

Vilket gille lirar du i och är det på Bloodworthy?

Friskyttarna på Peragus Mining Facility. Du hittar länken till vår sajt i min signatur.

Permalänk

Gå me republic på Tomb of Freedon Nadd vart runt 250 pers på fleet igår.

Svenska gillet heter Swedish legion 130+ medlemmar vart runt 30 online igår.

Och ökar snabbt många rerollar servern nu vart tom Queue på 200 pers igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preciouz99:

Gå me republic på Tomb of Freedon Nadd vart runt 250 pers på fleet igår.

Svenska gillet heter Swedish legion 130+ medlemmar vart runt 30 online igår.

Och ökar snabbt många rerollar servern nu vart tom Queue på 200 pers igår.

Kommer inte starta nya gubbar än då lägger jag nog hellre ner om de inte gör mergers eller gratis flytt från tomma servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preciouz99:

Gå me republic på Tomb of Freedon Nadd vart runt 250 pers på fleet igår.

Svenska gillet heter Swedish legion 130+ medlemmar vart runt 30 online igår.

Och ökar snabbt många rerollar servern nu vart tom Queue på 200 pers igår.

måste undersökas! Shadow Runner är död. Borde fan börja merga snart!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Många i gillet har lvl50 på andra servrar och har precis rerollat, vilket innebär många som är 10-35 i lvl.

Så många questar eller kör FP/PVP ihop vilket underlättar när man levlar, så det blir inte så jobbigt att börja om igen.

Permalänk
Skrivet av Woolai:

Kommer inte starta nya gubbar än då lägger jag nog hellre ner om de inte gör mergers eller gratis flytt från tomma servrar.

Tror nog att Bioware blir tvungna att erbjuda gratis flytt från de lägst befolkade shardsen snart, så håll ut.