Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2009

Razer Naga - Liff off distance

Så jag sitter här med en Razer Naga i nuläget och den är oanvändbar för spel som kräver lägre sensitivity, andledningen är den höga så kallade Lift-Off-Distance.
För att förklara när jag lyfter musen känner sensorn fortfarande av underlaget oberoende av vilket underlag jag använder, hård matta, mjuk matta, ingen matta.
Efter lite mätning så har jag kommit fram till att musen känner av underlaget ungefär 3-4mm upp i luften vilket gör denna mus helt omöjlig att spela spel som quake med.
Någon som har liknande problem? Kanske en lösning?

Jag gillar datorspel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige ;)
Registrerad
Nov 2008

Sluta lyft på musen och höj sensitivity istället?

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lysekil
Registrerad
Maj 2011

Detta är ett ganska vanligt bekymmer med dagens möss - ett som även jag har med min Razer Imperator.
Du får helt enkelt höja sensitivity och vänja dig - Quake är absolut spelbart på högre sens-nivåer.

|Intel Core i7 2600K |Asus Maximus IV Extreme P67 |Gigabyte 7970 WindForce |16GB Corsair Vengeance LP |Corsair AX1200W |Fractal Design Define XL |Corsair H80 |Corsair Force GT 120GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Perhaps:

Detta är ett ganska vanligt bekymmer med dagens möss - ett som även jag har med min Razer Imperator.
Du får helt enkelt höja sensitivity och vänja dig - Quake är absolut spelbart på högre sens-nivåer.

Får vell gå tillbaka till gamla trotjänaren.
Värdelöst om du frågar mig. "Höja sens och vänja mig" acc:en blir katastrof dålig med hög sens hur mycket du än vänjer dig. Så detta är inte ett alternativ..

Jag gillar datorspel!

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007

Naga är ju inte att rekommendera till Quake. De är ju mera en mmorpg mus vad jag förstått.

Crystal 280X ~ i7 6700K ~ Maximus VIII Gene ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ V-Moda Crossfade Wireless
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av C4B12:

Naga är ju inte att rekommendera till Quake. De är ju mera en mmorpg mus vad jag förstått.

Helt klart men vore smidigt om man slapp byta mus varje gång man spelar något annat.

Jag gillar datorspel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av hoan:

Helt klart men vore smidigt om man slapp byta mus varje gång man spelar något annat.

Ha båda ikopplade bara så är det inte så farligt att byta, dock så tycker jag det känns konstigt att byta mellan möss då man vänjer sig vid en specifik form.

Xeon 6c/12t x5670 @ 4 GHz | GTX 1070 | 10GB DD3 | Asus P5X58D-E| Fractal Design R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av WoXeR123:

Ha båda ikopplade bara så är det inte så farligt att byta, dock så tycker jag det känns konstigt att byta mellan möss då man vänjer sig vid en specifik form.

Exact det blir som en inlärnings period med musen varje gång man byter.
Samt av princip ska en mus av den prisklassen inte vara så fatalt värdelös optiskt.

Jag gillar datorspel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2007

Är det någon av er som upplevt acceleration även när den är avaktiverad? Kör utan acceleration och när jag drar musen väldigt sakta så är det som att den inte läser alls, det går saktare än det borde alltså.

Har googlat runt lite och det är typ en på miljarden som klagar på det.

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av overheizer:

Är det någon av er som upplevt acceleration även när den är avaktiverad? Kör utan acceleration och när jag drar musen väldigt sakta så är det som att den inte läser alls, det går saktare än det borde alltså.

Har googlat runt lite och det är typ en på miljarden som klagar på det.

jag hade detta problem tills jag installerade senaste firmware nu känner jag inte av någon mouse acceleration alls längre.

Jag gillar datorspel!