flytta minecraft servern, Stort behov av hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
olofström
Registrerad
Jun 2010

flytta minecraft servern, Stort behov av hjälp!

Hej, jag har fixat ihop delar till en server dator nu som jag kör WHS 2011 på. Servern har jag tänkt mig använda till dela ut filmer/musik/spel servrar på! Jag har inte kommit så långt dock...

Jag har en minecraft server på min speldator som jag och ca 15 personer spelar på och den vill jag flytta till min server dator. Så jag kopierar hela "World" mappen och lägger den på server datorn startar upp servern... allt funkar som det ska men vi kan inte connecta till den/hittar den inte.

Vi använder oss av Hamachi och det funkar utmärkt utan lagg eller liknande. Jag gjorde ett nytt nätverk på hamachi på serverdatorn så jag fick en ny ip. Sen har vi provat att ta oss in där men vi kan inte hitta servern Är det hamachi eller portarna? (ska vara öppna) eller kan det vara så att WHS 2011 blockerar spel servrar? Jag är mycket tacksam för all hjälp jag kan få!

Ursäkta min gramatik/stavning är på jobbet och försöker skriva så snabbt jag kan.

Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4790k @4.9ghz | Corsair 450D | Gtx 980 sli @1500mhz | Corsair platanium 2400mhz 16gb | 4x samsung 850 250GB SSD raid 0 | Evga Supernova 1300W | Fractal Design Kelvin S36

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Prova ansluta med ditt lokala ip (inte hamachi) till och börja med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av gevsan:

Hej, jag har fixat ihop delar till en server dator nu som jag kör WHS 2011 på. Servern har jag tänkt mig använda till dela ut filmer/musik/spel servrar på! Jag har inte kommit så långt dock...

Jag har en minecraft server på min speldator som jag och ca 15 personer spelar på och den vill jag flytta till min server dator. Så jag kopierar hela "World" mappen och lägger den på server datorn startar upp servern... allt funkar som det ska men vi kan inte connecta till den/hittar den inte.

Vi använder oss av Hamachi och det funkar utmärkt utan lagg eller liknande. Jag gjorde ett nytt nätverk på hamachi på serverdatorn så jag fick en ny ip. Sen har vi provat att ta oss in där men vi kan inte hitta servern Är det hamachi eller portarna? (ska vara öppna) eller kan det vara så att WHS 2011 blockerar spel servrar? Jag är mycket tacksam för all hjälp jag kan få!

Ursäkta min gramatik/stavning är på jobbet och försöker skriva så snabbt jag kan.

Om du har öppnat portarna så är det bara o skita i hamachi...

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|
Särskrivningar, felskrivningar och diverse grammatikfel kommer finnas i min text.