Mass Effect 2 Kraschar! :( [HJÄLP MIG!]

Permalänk

Mass Effect 2 Kraschar! :( [HJÄLP MIG!]

Tjenare!
Nu när Mass Effect 3 närmar sig så tänkte jag lufsa runt lite i Mass Effect 2

Men när jag ska starta spelet så till min förvåning blir skärmen svart osckså kommer det upp en liten ruta där det står: "Mass Effect 2 har slutat att fungera". Jag blev förbryllad, och installerade om spelet, tog bort allting och gjorde backup på mitt save, efter ominstallation så funkar det fortfarande inte
Vad är felet, och vad ska jag göra?

Jag har 290.36 på mitt grafikkort

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LinusNeuman:

Tjenare!
Nu när Mass Effect 3 närmar sig så tänkte jag lufsa runt lite i Mass Effect 2

Men när jag ska starta spelet så till min förvåning blir skärmen svart osckså kommer det upp en liten ruta där det står: "Mass Effect 2 har slutat att fungera". Jag blev förbryllad, och installerade om spelet, tog bort allting och gjorde backup på mitt save, efter ominstallation så funkar det fortfarande inte
Vad är felet, och vad ska jag göra?

Jag har 290.36 på mitt grafikkort

Råkar det vara gigabytes kort ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Råkar det vara gigabytes kort ?

Msi!

Permalänk

Ingen som vet varför?

Permalänk

Mass Effect 3 demot funkar så vet inte varför Me2 borde krashca :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Mass Effect 3 demot funkar så vet inte varför Me2 borde krashca :/

Du vet om att det finns en "redigera inlägg" knapp?

Och har du testat att söka google+mass+effect+2+crashes
Uppdaterat drivrutiner? Även ljudkort.
Vilken version kör du steam/orgin/retail?
Någon speciell bana som det krashar på?

Permalänk
Skrivet av Dravond:

Du vet om att det finns en "redigera inlägg" knapp?

Och har du testat att söka google+mass+effect+2+crashes
Uppdaterat drivrutiner? Även ljudkort.
Vilken version kör du steam/orgin/retail?
Någon speciell bana som det krashar på?

ja jag vet att det finns det xD

Allting är uppdaterat, jag har googlat, gjorde det innnan och efter denna tråden.
Spelet startas som sagt inte ens
edit: kör den senaste från origin

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2 via Origin är ett rent helvete att få igång, spenderade själv MÅNGA timmar med att få spelet att starta.. kommer tyvärr inte ihåg exakt vad jag gjorde men det har med EA activator att göra iaf.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LinusNeuman:

Ingen som vet varför?

Jag är rädd att den typen av inlägg är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Permalänk

krashade det när du försökta flytta skills på din bar under en eldstrid? Detta är nämligen ett vanligt problem som jag själt stött på.

Permalänk
Skrivet av GAPa:

Jag är rädd att den typen av inlägg är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Oj!
Hade ingen aning att det fanns en tråd för detta redan, ska inte upprepas konstapeln!

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

krashade det när du försökta flytta skills på din bar under en eldstrid? Detta är nämligen ett vanligt problem som jag själt stött på.

Aha, nej spelet startar inte ens

Permalänk
Medlem

Finns det ingen MassEffect2Config.exe någonstans i Origin Games\Mass Effect 2\Binaries? Kan ju vara att spelet körs i någon konstig default-inställning som inte funkar, eller någon inställningsfil som inte finns.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Oj!
Hade ingen aning att det fanns en tråd för detta redan, ska inte upprepas konstapeln!

han menar inte att det redan finns en tråd om ditt ämne, han syftar på din "bumpning" duskapar nya post om och om igen i din tråd ist för redigera.

igår, 18:12 #3 LinusNeuman Medlem LinusNeumans avatar Plats: Jönköping Registrerad: jun 2011 Citat: Ursprungligen inskrivet av MSIOCGenie Visa inlägg Råkar det vara gigabytes kort ? Msi! __________________ ~~GTX560-TI-OC1Gb|Phenom II X4 965 BE 125W|Corsair CX600W|Corsair Vengeance 1600Mhz 8Gb|870A-G54|Xigmatek Asgard|Win7 64|100Mb/s|23"AsusVG236 3D|Nvidia 3DVision~~ LinusNeuman är inte uppkopplad Folding Anmäl Citera flera Citera Gilla Snabbsvar igår, 18:43 #4 LinusNeuman Medlem LinusNeumans avatar Plats: Jönköping Registrerad: jun 2011 Ingen som vet varför? __________________ ~~GTX560-TI-OC1Gb|Phenom II X4 965 BE 125W|Corsair CX600W|Corsair Vengeance 1600Mhz 8Gb|870A-G54|Xigmatek Asgard|Win7 64|100Mb/s|23"AsusVG236 3D|Nvidia 3DVision~~ LinusNeuman är inte uppkopplad Folding Anmäl Citera flera Citera Gilla Snabbsvar igår, 18:44 #5 LinusNeuman Medlem LinusNeumans avatar Plats: Jönköping Registrerad: jun 2011 Mass Effect 3 demot funkar så vet inte varför Me2 borde krashca :/ __________________ ~~GTX560-TI-OC1Gb|Phenom II X4 965 BE 125W|Corsair CX600W|Corsair Vengeance 1600Mhz 8Gb|870A-G54|Xigmatek Asgard|Win7 64|100Mb/s|23"AsusVG236 3D|Nvidia 3DVision~~ LinusNeuman är inte uppkopplad Folding Anmäl Citera flera Citera Gilla Snabbsvar igår, 19:23 #6 Dravond Medlem Plats: sverige tror ja Registrerad: nov 2008 Citat: Ursprungligen inskrivet av LinusNeuman Visa inlägg Mass Effect 3 demot funkar så vet inte varför Me2 borde krashca :/ Du vet om att det finns en "redigera inlägg" knapp? Och har du testat att söka google+mass+effect+2+crashes Uppdaterat drivrutiner? Även ljudkort. Vilken version kör du steam/orgin/retail? Någon speciell bana som det krashar på? __________________ Mobo:Gigabyte 880ga-ud3ha CPU: phenom x4 955 @stock RAM: 4Gb corsair 1333mhz GPU: nvidia 460, 768mb @ stock, Diskar:2x samsung f3 1tb, intel x25m 80gb Låda|Antec three hundred Nätagg corsair cx600|| Bärbar: Acer 4820TG, Intel i5 450, 8Gb ram, AMD 5650, Intel 320 120Gb SSD & 640Gb HDD, 9cells batteri Dravond är inte uppkopplad Anmäl Citera flera Citera Gilla Snabbsvar igår, 20:26 #7 LinusNeuman Medlem LinusNeumans avatar Plats: Jönköping Registrerad: jun 2011 Citat: Ursprungligen inskrivet av Dravond Visa inlägg Du vet om att det finns en "redigera inlägg" knapp? Och har du testat att söka google+mass+effect+2+crashes Uppdaterat drivrutiner? Även ljudkort. Vilken version kör du steam/orgin/retail? Någon speciell bana som det krashar på? ja jag vet att det finns det xD Allting är uppdaterat, jag har googlat, gjorde det innnan och efter denna tråden. Spelet startas som sagt inte ens edit: kör den senaste från origin

Dold text

Du skriver att du vet vad redigera knappen är men ändå använder du den inte...
står det någon felkod eller liknande när det crashar?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av A7V:

Finns det ingen MassEffect2Config.exe någonstans i Origin Games\Mass Effect 2\Binaries? Kan ju vara att spelet körs i någon konstig default-inställning som inte funkar, eller någon inställningsfil som inte finns.

Ska testa att köra med absolut standard inställningar en gång, både testat att radera den, och att köra mina vanliga inställningar

Edit: Woohooo!!! :DDDDDD Av med hatten o bockar till dig! Problemet var inte att det var default inställningarna som inte gick, det var mina egna! Så nu kör jag all shit in default och det funkar som en dröm, tackar så mycket A7v, nu får jag äntligen veta vad som händer i slutet!

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

han menar inte att det redan finns en tråd om ditt ämne, han syftar på din "bumpning" duskapar nya post om och om igen i din tråd ist för redigera.

Du skriver att du vet vad redigera knappen är men ändå använder du den inte...
står det någon felkod eller liknande när det crashar?

När jag läste det du skrev så kändes det helt plötsligt som om en tjänsteman från EU kom in i mitt hus och sa till mig att jag måste riva mitt hus för att det inte är exakt 2500 cm högt mellan taket o golvet... Om du fattade min metafor eller vad man ska kalla det, så menar jag att det är en sjuk regel, iaf jag ska försöka att hålla mig till den regeln i fortsättningen hur skum jag än tycker att den är.. Värsta jag hört sen kriget.. Vad kommer härnäst? Ska man bli bannad för att inte använda punkt och stor bokstav?

Iaf, nej det bara kommer upp en sån här liten windows ruta duvet där det står "Mass Effect 2 har slutat att fungera, söker efter en lösning" också är det en liten grön grej som åker fram o tbx åt sidorna. Ibland när jag startar Mass Effect 3 demot så kommer det upp att det också har slutat att fungera men demot startar ändå (som tur är )

Well, jag får väl ta o ladda ner ett spel som jag köpt, skumt att det man laddar ner illegalt ska va bättre än det man tvingas betala för *suck* dock så var det rea när jag köpte me2 så det kosta ba 40 spänn! (Woohoo! )
Edit: Det funkar med A7Vs lösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Ska testa att köra med absolut standard inställningar en gång, både testat att radera den, och att köra mina vanliga inställningar

Edit: Woohooo!!! :DDDDDD Av med hatten o bockar till dig! Problemet var inte att det var default inställningarna som inte gick, det var mina egna! Så nu kör jag all shit in default och det funkar som en dröm, tackar så mycket A7v, nu får jag äntligen veta vad som händer i slutet!

Skönt att en så enkel grej funkade för dig, när jag höll på med skiten så krashade till och med MassEffect2Config.exe när man försökte ändra något.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.