Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Feb 2011

ASUS M5A78L med Fx 4100

med detta moderkort så står det att det krävs en bios-uppdatering för att kunna kör AM3+ Cpu'r, kommer jag komma in i bios för att kunna uppdatera eller måste jag ta en annan cpu först för att uppdatera?

-3570k 3.8ghz-Z77-H80-8Gb-1.866ghz 9-9-9-24
Fractal Design Define R4 - 800W Bronze GTX970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av dannenykvist:

med detta moderkort så står det att det krävs en bios-uppdatering för att kunna kör AM3+ Cpu'r, kommer jag komma in i bios för att kunna uppdatera eller måste jag ta en annan cpu först för att uppdatera?

Efter mycket snabb "googling". http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A78LM_LX/#down...

Jag vet inte hur det är med ASUS, med MSI för man över BIOS:et på en USB och flashar sedan därifrån.

C utan "++"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av dannenykvist:

du måste till 99% ta en annan cpu först

6500@3.2, Msi z170-A Pro, 16gb corsair 2133mhz, Asus 780gtx OC2, Corsair550w, 750evo 250gb, AsusMg248Q 144hz, g500s,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av dannenykvist:

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A78LM_LX/#CPUS

där har du alla processorer som moderkortet stödjer samt vilken version av bioset du behöver för varje processor och om du har köpt moderkortet helt nytt så är det väldigt liten chans att du behöver uppdatera bioset på moderkortet för att det ska fungera

då du måste få ett moderkort som lämnade fabriken för över ett halv år sedan vilket jag tvivlar att det finns kvar på marknaden just nu

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Jag köpte ett exakt sådan till min FX-4100 och då krävdes en BIOS uppdatering med en annan AM3 processor för att kunna starta =/