Ett mörkt tema till Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlueEyes:

Måste säga att det var nog ett av dom värsta teman jag skådat på länge.
Tyvärr, riktigt tråkigt och fantasilöst.

Det som sweclockers har fungerar alldeles utmärkt. och man behöver inte sitta och nörda timtals framför skärmen utan kan ta en pause då och då om det är så jobbigt med ett ljust tema.

Jag hoppas inte att detta tema har någon större inflytande på utvecklings teamet bakom sweclockers hemsida.

Jag säger nej till detta förslag.

Jag förstår att du inte tycker om det.

Vad jag inte förstår är att du inte tror att det finns ett behov av detta. Och inställningen: "Jag vill inte ha det, därför ska ingen ha det" är rätt dålig.

Kom med lite konstruktiv kritik istället och berätta för oss hur du tycker det skulle se ut.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BlueEyes:

Måste säga att det var nog ett av dom värsta teman jag skådat på länge.
Tyvärr, riktigt tråkigt och fantasilöst.

Det som sweclockers har fungerar alldeles utmärkt. och man behöver inte sitta och nörda timtals framför skärmen utan kan ta en pause då och då om det är så jobbigt med ett ljust tema.

Jag hoppas inte att detta tema har någon större inflytande på utvecklings teamet bakom sweclockers hemsida.

Jag säger nej till detta förslag.

Det är ju trist att det inte faller dig i smaken, själv är jag grymt nöjd ^^

Tanken med detta temat är att ge ett alternativ till det vanliga, inte att byta ut det. Så du behöver inte vara orolig för att bli av med det vanliga.
Sen kan jag ju påpekla att detta endast är en modifikation på färgtemat, inget annat är rört. (utom fonten ifall du väljer ubuntu temat) Så det är ju tråkigt att du inte gillar sweclockers utséende.

Sen måste jag ju fråga apropå att det är det värsta du har sett på läge; skulle du kunna länka ett av de enligt dig bättre? Jag är väldigt intresserad av att se vad andra har gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

-------------------

Ingen bugg men ngt som iaf är lite störande, texterna under bilderna i galleriet är för mörka, går knappt att läsa vad som skrivs, eller jo det går men vill ju inte behöva anstränga sig när man sitter vi datorn ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:
Skrivet av Inzanity:

Bra då vet vi. Är ni inte nöjda så får ni köra pm kanske?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Jäkla fint på kvällen!

Permalänk

helt underbart för ögonen

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det verkar fungera för de flesta, du har antingen skrivit adressen fel eller så har något knasigt hänt när du har kopierat och klistrat in css:en

Skriv exakt www.sweclockers.com i "Applies to" fältet och kopiera in koden genom [ctrl] + [a], [ctrl] + [c] och sist klistra in den med [ctrl] + [v] (sorry om jag simplifierar för mycket här men jag vet inte vilken nivå du ligger på )

Finns inget som heter "simplifiera för mycket" ;). Hursomhelst har jag gjort precis som du beskriver, vet inte vad som kan vara orsaken. Får helt enkelt strunta i det för tillfället.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av muppen94:

Finns inget som heter "simplifiera för mycket" ;). Hursomhelst har jag gjort precis som du beskriver, vet inte vad som kan vara orsaken. Får helt enkelt strunta i det för tillfället.

Har du kollat videon jag slängde ihop?
Där helt enkelt installerar jag det i Chrome och filmar vad jag gör, det finns captions med om du klickar på CC i högra nedre hörnet

Btw är det Chrome du försöker installera det i?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av misiler:

Ingen bugg men ngt som iaf är lite störande, texterna under bilderna i galleriet är för mörka, går knappt att läsa vad som skrivs, eller jo det går men vill ju inte behöva anstränga sig när man sitter vi datorn ;D

http://www.silkbird.se/images/SweCcss.jpg

Tackar för feedbacken! Jag har nu uppdaterat alla teman och gjort den texten ljusare ^^

Permalänk
Medlem

Mycket skönare så slipper man att bli bländad på kvällen/natten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Har du kollat videon jag slängde ihop?
Där helt enkelt installerar jag det i Chrome och filmar vad jag gör, det finns captions med om du klickar på CC i högra nedre hörnet

Btw är det Chrome du försöker installera det i?

Kollade videon och såg ingen skillnad i mitt tillvägagångssätt. Och ja det är i Chrome.

Tänkte ta och testa det i firefox nu istället så får vi ser om det fungerar där åtminstone.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skitbra gjort! Detta passar mig alldeles utmärkt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muppen94:

Kollade videon och såg ingen skillnad i mitt tillvägagångssätt. Och ja det är i Chrome.

Tänkte ta och testa det i firefox nu istället så får vi ser om det fungerar där åtminstone.

har själv chrome och det funkar utmärkt!

skönt att man kan växla vid behov till ett mörkare så som nu! väldigt smart lösning känner igen det lite dock från en annan hemsida där dom hade liknade inställningar

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Gillar din idé med mörkt tema Vore perfekt om man kunde ändra mellan vanliga och "natt" med ett simpelt klick t.ex vid inställningarna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av muppen94:

Kollade videon och såg ingen skillnad i mitt tillvägagångssätt. Och ja det är i Chrome.

Tänkte ta och testa det i firefox nu istället så får vi ser om det fungerar där åtminstone.

Det fungerar inte helt klockrent i ffox, inte när jag försöker iaf. Det borde dock funka i chrome.

Av någon anledning förstår inte ffox all css, även om det är vanlig css 2.0

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Johannes 94:

Gillar din idé med mörkt tema Vore perfekt om man kunde ändra mellan vanliga och "natt" med ett simpelt klick t.ex vid inställningarna.

Det kan du ^^
Det är riktigt smidigt iaf i chrome. Du få nämligen Stylish ikonen uppe till höger. Klickar du på den kan du välja enable eller disable, beroende på om temat är igång eller ej.

På så vis kan du lätt välja vilket tema du vill köra

Permalänk
SpelClockers

Det var ett riktigt trevligt tema, tackar!

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut.

Men dom ska ju ändå uppdatera sidan senare i år, om jag har hört rätt?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

n1

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

ville bara uppmärksamma att om man går in på forum -> Mina trådar så kör den inte temat på hela sidan, dvs trådarna har fortfarande det gamla temat. Vet inte om det är så att jag missat att kopiera någon rad eller om det är inprogrammerat än.

som sagt ville bara uppmärksamma detta

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av woxer:

ville bara uppmärksamma att om man går in på forum -> Mina trådar så kör den inte temat på hela sidan, dvs trådarna har fortfarande det gamla temat. Vet inte om det är så att jag missat att kopiera någon rad eller om det är inprogrammerat än.

som sagt ville bara uppmärksamma detta

Tackar för infon, har uppdaterat det nu så om du använder dig av Chrome borde det fungera ifall du lägger in den nya css:en

Använder du däremot Firefox så är jag rädd att problemen är lite större :/ Men jag jobbar på det

Permalänk
Medlem

nepp.. inga problem

(använder chrome)

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det fungerar inte helt klockrent i ffox, inte när jag försöker iaf. Det borde dock funka i chrome.

Av någon anledning förstår inte ffox all css, även om det är vanlig css 2.0

Testar i ffox nu och det ser jäkligt bra ut måste jag säga, även om det inte ser ut riktigt som det ska. Dock så hittade jag inte "applies to" när jag kör i ffox så det blir lite konstiga färger på alla andra sidor också, skulle uppskatta en liten hint om vart man ändrar det. (:

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muppen94:

Testar i ffox nu och det ser jäkligt bra ut måste jag säga, även om det inte ser ut riktigt som det ska. Dock så hittade jag inte "applies to" när jag kör i ffox så det blir lite konstiga färger på alla andra sidor också, skulle uppskatta en liten hint om vart man ändrar det. (:

http://www.pastebin.com/8Eq6R9Ru Detta borde göra så det inte körs på alla sidor.

(beta 1.1_05)

Edit: Råkade länka versionen med Ubuntu-fonten.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

GILLAR'T! Hatar att behöva sänka ljuset på skärmen när man surfar på SweC om kvällarna.

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

http://www.pastebin.com/8Eq6R9Ru Detta borde göra så det inte körs på alla sidor.

(beta 1.1_05)

Edit: Råkade länka versionen med Ubuntu-fonten.

Tackar för den, gjorde susen.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Diggade inte att det var blåa länkar så jag la till;

a, a:hover, a:active
{ color: #ccc !important; }

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Det ända jag har stört mig på är att
texten under ex benchmarks blir väldigt konstigt som ex:
http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...
(ni måste ha det mörka temat för att se det)
Men älskar det mörka temat

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

göär att efter klockan 6 så blir det mörkt ;=

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

Grabbar, en universal lösning på nattläsningen är... F.lux!

Helt underbart, ställt in det så att den gradvis ställer om under en timme till önskvärt värde. Kan inte nog betona detta!

"Ever notice how people texting at night have that eerie blue glow?

Or wake up ready to write down the Next Great Idea, and get blinded by your computer screen?

During the day, computer screens look good—they're designed to look like the sun. But, at 9PM, 10PM, or 3AM, you probably shouldn't be looking at the sun.

F.lux fixes this: it makes the color of your computer's display adapt to the time of day, warm at night and like sunlight during the day.

It's even possible that you're staying up too late because of your computer. You could use f.lux because it makes you sleep better, or you could just use it just because it makes your computer look better."

http://stereopsis.com/flux/

Edit: Programmet tar din position och kalkylerar solnedgång. För mig så börjar det fejdas in då under en timme. Helt underbarttttt!