Mass effect grafik bugg?

Permalänk
Medlem

Mass effect grafik bugg?

Hej!

Jag införskaffade mig Mass effect 1 & 2 ganska nyligen via steam.
Värt att nämna; jag har en skärm med standard upplösningen 1920 x 1080 (16:9).
Men när jag ställde in skärmupplösningen på spelet till 1360 x 768 (16:9) så uppstod ett problem, när jag startar spelet på nytt efter att jag ställt in upplösningen så skär den av en kan under och över spelet, ungefär som det brukar vara på filmer, d.v.s dom trycker ihop bilden i y-led.
Jag kollade runt lite på internet efter svar på problemet, men hittade tyvärr inget.

Är det någon som vet vad problemet består utav eller om det inte är någonting att göra nått åt?

PS: Hade gärna lagt upp en bild av spelet för att förklara men lyckades inte få några prints från det.

Tack på Förhand

Permalänk
Medlem

eftersom upplösningen 1360 x 768 egentligen inte är en 16:9 upplösningen så rättar spelet till det genom att göra under och övre kanten svart istället för att dra ut/strecha bilden tills den täcker hel skärmen, eftersom detta skulle ge fel proportioner på allt i spelet.

Om du ställer in en helt korrekt 16:9 upplösning så kommer dom svarta kanterna försvinna och bilden kommer täcka hela skärmen.

Edit: Tänkte lite fel när jag skrev, eftersom det är ett 16:9 förhållande.
Men hur som helst, spelet är inte gjort för den upplösningen helt enkelt och rättar då till det för att vis bilden korrekt, testa med lite olika upplösningar så ska du nog se att det kommer försvinna när du hittar en som spelet är gjort för.

Kan också vara så att din skärm inte är 16:9 och det är därför det lägger till svarta kanter, återigen, för att bilden ska bli korrekt.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk

1366x768 borde nog rätta till det! annars så kanske 720P är ett alternativ!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?