Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings Län
Registrerad
Okt 2011

Dammfilter.

Hej jag äger ett HAF 922 som är rätt öppet och som sagt har ju 3x 200 mm fläktar! Jag undrar om ni vet var man kan få tag på 200 mm dammfilter färdiga till montering? Har letat ett tag men inte hittat riktigt har hittat 140 mm filter som störst! Har ni något annat bra tips på något dammsäkert material som man kan använda istället?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Sök.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

http://extramod.com/index.php/Fan-Filters/200mm-Fan-Filters.h...

Inte lätt i sverige men utomlands, första träffen på 200mm fan filter på google.

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings Län
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av som99:

http://extramod.com/index.php/Fan-Filters/200mm-Fan-Filters.h...

Inte lätt i sverige men utomlands, första träffen på 200mm fan filter på google.

Jag har hittat de med! Men har inte hittat något ställe i Sverige där det säljs. Och tycker inte det är värt att beställa från utlandet! :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköpings Län
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av El_Raspberry:

No shit? Har sökt har hittat Cooler Masters egna 200 mm dammfilter som är gjorde för just de fläktar jag använder men det säljs inte i Sverige och det är för mycket krångel att frakta hit skiten! Jag undrade om någon hittat ett ställe där de säljer det i Sverige.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

I värsta fall kan du köpa dammfilter på tex biltema och klippa till själv, det sitter på plats utan problem då det trycks mellan chassi och fläkt

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av ZebbeSebbe:

No shit? Har sökt har hittat Cooler Masters egna 200 mm dammfilter som är gjorde för just de fläktar jag använder men det säljs inte i Sverige och det är för mycket krångel att frakta hit skiten! Jag undrade om någon hittat ett ställe där de säljer det i Sverige.

Really?
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

har sett många använda nylonstrumpor xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Mar 2010

Nylonstrumpa suger om du jämför med Sarita som du kan köpa på IKEA för någon tia/meter. Finns i flera färger.

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004

Kan bara hålla med, köpte 2m^2 och det är så lätt att vågen inte gav utslag så fick lägga på en 5kr för att få utslag, 2m^2 för 4kr tror jag det blev. Som bonus är det lätt att arbeta med och väldigt bra som damfilter!