Världens klantigaste datorbyggare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Apr 2008

Världens klantigaste datorbyggare?

Jag måste få avreagera mig lite.

Det är så att jag köpte hem prylar till ett nytt datorbygge som jag satt ihop. Allt fungerade galant.
Sen fick jag för mig att byta ut min original CPU kylare. Den nya var förbannat stor och ett rent helvete att montera. Det slutade med att moderkortet repades vilket är lika med att datorn inte startar.
Hur som helst fick jag här om veckan hem ett nytt moderkort från komplett, som jag naturligtvis fick betala för igen... Monterade det med en ny vattenkyld kylare som jag beställde samtidigt. (vilken jag för övrigt kan rekommendera http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580933 ).

Nu funkade allt fin fint igen, tills jag aktiverar SLI i kontrollpanelen... då ballar datorn ut. Det leder till att jag måste plocka bort det ena kortet för att få det att fungera som vanligt.
Jag vet att båda korten fungerar separat, men jag orkar inte lägga ner mer tid på skiten just då...

För nu ska jag spela!
Så jag lägger kortet på skrivbordet och tänker för mig själv att det är onödigt klantigt, men också att jag inte orkar bry mig och att ingenting antagligen kan hända den, under nån dag uppe på skrivbordet.
Så jag spelar och allt är fridens... går ner för att hämta något att dricka. Kommer upp igen och slänger igen dörren till mitt rum.
Då brakar det till och saker från min hylla över bordet ramla och faller på mitt stackars graffekort!

Summa av kardemumma:
-1600 kr för nytt MK
-2000 kr borta för det sönderslagna grafikkortet
-500 kr för en värdelös kylare
= - 4100 åt H*lvete!

Och allt detta pga en cpu kylare...

Phanteks Enthoo Evolv ~ MSI Z68A-GD65 ~ EVGA 960 FTW ACX 2.0 ~ Intel i5 2500k ~ Corsair Vengeance 16 GB ~ EVGA SuperNova 650w