Mikroskopbild visar högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

Permalänk
Melding Plague

Mikroskopbild visar högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

Fyra gånger högre upplösning är en av ingredienserna i Ipad 3. Bilder från ett mikroskop sägs nu bekräfta tidigare uppgifter om "Retina Display" i Apples kommande surfplatta.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nattnytt! Ipad 3 kommer ju ha galen upplösning Hoppas gpu'n pallar det^^

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med högre upplösning Hoppas också att vanliga desttop skärmar får högre upplösning utan att ta upp mer plats!

Permalänk
Avstängd

Intressant!..

Permalänk
Medlem

Apple Ajpad. ska bli kul och se hur den presterar

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Sweet! Skärmen på iPad 2 är inte dålig, men ibland skulle jag önska att den hade högre upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Nu väntar man bara på priset och resten av specsen så man kan se om det är värt att sälja 2an och plocka upp en 3a direkt sen.

Permalänk
Medlem

En LCD kontroller med HDMI till den och man har en grym projektor

Permalänk
Skäggig legend

Jag har velat ha en iPad sen ettan kom. Men pixlarna usch. Sen kom iPad 2 och nja, upplösningen den samma. Men NU så! Äntligen kommer jag köpa mig en iPad 8)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

iPad behöver verkligen högre upplösning, det här kommer bli nice!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Nöjd med 2an, men får bli en uppgradering till 3an om det som skrivs stämmer.

Permalänk
Medlem

Haft min iPad sen 2010 så stämmer ryktena om bättre skärm så blir det helt klart en uppgradering.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Sålde min tvåa i höstas då jag var tämligen säker på att trean skulle ha bättre skärm. Givet köp på lanseringsdagen, likt tvåan ^^

Permalänk
Medlem

Låter riktigt bra:) Apple is teh shiiet!

Permalänk
Medlem

Offtopic: Ingen fredagspanel?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Förstår inte denna hype över en sån menlös sak. Andra plattor kommer med högre upplösning också.
Vore mer intressant att veta nått om mjukvaran. Om dom står still å stampar lär Apple vara rökt rätt snart.
Dom borde även se över deras "humana" tillverkningsprocesser och sluta leka sandlåda med patent.

Men med tanke hur högt Apple är värderat säger lite om hur dum folk är.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Jag vill bara att 3an ska komma så att jag får ge Apple mina pengar...

Jag hoppas verkligen att de uppdaterar alla bärbara med dubbel upplösning också. Då blir det en MBA med IB också!

Men det måste vara ordentliga uppdateringar för androidplattor och windowsmaskiner börjar ju knapra in på försprånget.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Men med tanke hur högt Apple är värderat säger lite om hur dum folk är.

Eller så säger det att folk gillar de produkter dom gör...

Blir ett givet köp för mig med en skärm som denna. Det enda jag faktiskt saknar med 2:an.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hypen ni vill alltså uppgradera från en 2an för att kolla aftonbladet och youtube med en bättre skärm?
Runt 5-6 tusen säkert med? Wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Jag förstår inte hypen ni vill alltså uppgradera från en 2an för att kolla aftonbladet och youtube med en bättre skärm?
Runt 5-6 tusen säkert med? Wow

För film bryr jag mig inte, det räcker 2:an gått och väl till i mitt tycke. Men att läsa, vilket jag gör flitigt, är så mycket skönare på en skärm med mycket hög.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att datorskärmar får lite högre upplösning då. Kan vi göra 2048x1536 på under tio tum så borde vi kunna massproducera betydligt högre upplösningar på mer än dubbelt så stor skärmyta.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Kanske dags att datorskärmar får lite högre upplösning då. Kan vi göra 2048x1536 på under tio tum så borde vi kunna massproducera betydligt högre upplösningar på mer än dubbelt så stor skärmyta.

Problemet är väl att panelerna blir väldigt dyra (vilket nog inte spelar så stor roll för apple då deras produkter säljer ändå) och till dyra högupplösta skärmar behövs ännu dyrare grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Musikälskare

Underbart! Apple i framkant igen som vanligt, får se om de andra hänger på efter ett tag!

Polaren har en iPad2 men tveksamt om det blir värt att uppdatera

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nice, betyder detta då att Ipad3 blir första pekplatta med högre upplösning? Är det inte ändå lite märkligt att Apple producerar inget själv ändå så lyckas de leverera produkter med teknik som inte hunnit ut på marknaden än? Visst Sharp (där dessa skärmar kommer ifrån) är väll ingen stor pekplatte tillverkare direkt men Samsung brukar ju lägga i täten när det gäller teknisk utveckling, ändå ligger de i vissa fall efter Apple ett par steg?

Starkt jobbet av Apple. Kan inte de andra lavera då är de inte häller värda att fundera över.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja se dessa högupplästa paneler på vanliga skärmar till desktop datorer också, och laptops.

Skrivet av flashen:

Underbart! Apple i framkant igen som vanligt, får se om de andra hänger på efter ett tag!

Det är väl mer Sharp som ligger i framkant och Apple som är tillräckligt stora för att köpa upp alla paneler innan deras konkurrenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Skulle vilja se dessa högupplästa paneler på vanliga skärmar till desktop datorer också, och laptops.

Det är väl mer Sharp som ligger i framkant och Apple som är tillräckligt stora för att köpa upp alla paneler innan deras konkurrenter.

Sharp är riktigt nice. Hade velat ha en av deras smartphones.

OnT: Kul att det kommer bättre högupplösta skärmar. Synd att det kommer på en produkt som Ipad dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

De gör bra grejer men att säga att de för utvecklingen framåt är att överdriva.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du tänker steget längre så hade du inte haft din optimus idag om de inte vore för Apples iphone. De var de som gjorde att vi har de smartphones vi har idag, och inte en pekpinne att navigera med fortfarande(?);)

Lika så med surfplattan, dom tog fram en konsumentprodukt som sedan alla andra har ''kopierat'' i stort sett.

Visst man kan resonera att hade inte Apple gjort de så hade nån annan gjort de. Säkert, men nu va de just Apple som gjorde de.

Permalänk
Medlem

Apples skärmar är det som imponerar mig med deras produkter, är annars ganska anti. Och det är samma sak som stör mig på andra produkter, både telefoner och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Förstår inte denna hype över en sån menlös sak. Andra plattor kommer med högre upplösning också.
Vore mer intressant att veta nått om mjukvaran. Om dom står still å stampar lär Apple vara rökt rätt snart.
Dom borde även se över deras "humana" tillverkningsprocesser och sluta leka sandlåda med patent.

Men med tanke hur högt Apple är värderat säger lite om hur dum folk är.

Det är så kul att någon alltid ska skriva något sånt här.
Varför ens gå OffTopic om hur deras ""humana" tillverkningsprocesser" är?
Helt meningslöst.

Sen, du tror inte det hänger ihop att Apple är högt värderat, med att många köper deras produkter? ...

Skrivet av Fredag:

Grejen är väl den att Samsung på många sätt för utvecklingen framåt och sedan försöker Apple kopiera men lyckas sällan.

Eller så är det tvärtom.

Permalänk
Medlem

Är folk alltid så besvikna på sina egna köp att dom ska klanka er på apple? Applehatartroll är allt bra roliga

Funderat på en iPad ett tag men det är just upplösningen som hållit mig tillbaka. Blir en fröjd att köra VNC på iPad 3. Hoppas den håller samma pris som tidigare releaser. Vore trevligt att plocka upp en platta för lite under 4k.