ati radeon 4650 problem

Permalänk
Medlem

ati radeon 4650 problem

tja swec!
jag behöver hjälp angående ett grafikkort som jag har hemma . grejen är att jag inte har några kablar till kortet och jag undrade bara om jag kan använda mig utav kortet utan att koppla mina skärmar till det. när jag kopplar in kortet så får jag ingen bild om det också går att fixa skulle det va skit schysst.
tack i förhand

EDIT 1. KORTET har ändast dvi utgångar medans mitt mobo har hdmi och vga som jag använder vill bara veta om jag kan använda kortet genom att använda anslutningar till moderkortet.
EDIT 2. ber om ursäkt för att jag var oklar

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inga kablar (vilka kablar?) och vill använda det utan att koppla in någon skärm, ändå undrar du över varför du inte får något bild. Är det korrekt uppfattat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

har du ingen kabel till skärmen får du ingen bild O_o , simple as that?

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

sorry men trådlös bildöverföring hade varit toppen men det funkar inte så.
Kablar är det som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du har inga kablar (vilka kablar?) och vill använda det utan att koppla in någon skärm, ändå undrar du över varför du inte får något bild. Är det korrekt uppfattat?

Skrivet av Sebastian19:

har du ingen kabel till skärmen får du ingen bild O_o , simple as that?

Skrivet av chili96:

sorry men trådlös bildöverföring hade varit toppen men det funkar inte så.
Kablar är det som gäller.

kan någon hjälpa. jag har nu förklarat vad jag menade där uppe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M.H.S:

kan någon hjälpa. jag har nu förklarat vad jag menade där uppe

Har du ett Intel Z68-kort med grafikutgångar, ja (iaf teoretiskt, via Lucid virtu), annars nej.

Fortfarande osäker på vad du menar, men jag tror jag förstått.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har du ett Intel Z68-kort med grafikutgångar, ja (iaf teoretiskt, via Lucid virtu), annars nej.

Fortfarande osäker på vad du menar, men jag tror jag förstått.

jag har ett amd moderkort tror det är amd 760g chipset .det jag menar är att jag vill använda mig utav själva grafiken kortet ger men inte använda anslutningarna på kortet, istället vill jag använda uttagen till skärmarna på moderkortet

Permalänk
Medlem

det kommer inte funka btw har du inte en dvi till vga adapter det brukar följa med de flesta grafikkort...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av M.H.S:

jag har ett amd moderkort tror det är amd 760g chipset .det jag menar är att jag vill använda mig utav själva grafiken kortet ger men inte använda anslutningarna på kortet, istället vill jag använda uttagen till skärmarna på moderkortet

Och som jag skrev går detta enbart på Z68-kort med grafikutgångar och Lucid Virtu-programvara.

Kör annars DVI-VGA-adapter som ovanstående föreslog. Brukar för övrigt ofta följa med, speciellt på de lite äldre korten som du har.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

det kommer inte funka btw har du inte en dvi till vga adapter det brukar följa med de flesta grafikkort...

synd får väll gå och köpa en

Permalänk
Medlem

Det brukar följa med en DVI-VGA adapter i kartongen för grafikkortet och den passar i en av DVI utgångarna (DVI-I) den andra DVI utgången brukar bara klara digitala video signaler och heter då DVI-D.

Om du vill koppla med en HDMI kabel så fungerar denna DVI-HDMI adapter i DVI-D utgången på grafikkortet http://www.inet.se/produkt/5408583/ati-dvi-till-hdmi-adapter

Visa signatur

janee