Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2012

Ide om 7990?

Tjenare

Eftersom mitt moderkort endast har stöd för 2 PCIe platster så tänkte jag, varför inte bara köpa ett 7990 i framtiden och köra crossfire med mitt nuvarande 7970? Det borde väl funka bra? Dessutom lär jag slippa mycket Microstuttering.

Eller har jag glömt något nu?

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Cameltotem:

Tjenare

Eftersom mitt moderkort endast har stöd för 2 PCIe platster så tänkte jag, varför inte bara köpa ett 7990 i framtiden och köra crossfire med mitt nuvarande 7970? Det borde väl funka bra? Dessutom lär jag slippa mycket Microstuttering.

Eller har jag glömt något nu?

Borde fungera precis som det gjorde för 6xxx serien:)

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Borde fungera, även om det är för tidigt att garantera något.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

Ja om AMD fortfarande har samma slags stöd för sånt som i 6xxx serien.
Hmm Kan man kombinera ett GTX580 med 590 då för det är väll samma GPU?

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av simon253:

Ja om AMD fortfarande har samma slags stöd för sånt som i 6xxx serien.
Hmm Kan man kombinera ett GTX580 med 590 då för det är väll samma GPU?

Det är samma GPU, men de går inte att kombinera på samma sätt som med AMDs kort. Nvidia är mycket restriktivare med vilka kombinationer som fungerar.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Leifson:

Det är samma GPU, men de går inte att kombinera på samma sätt som med AMDs kort. Nvidia är mycket restriktivare med vilka kombinationer som fungerar.

tack för svaret ganska konstigt att nvidia är så stränga med kombinationer mellan GPU:er och inte AMD :/

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av simon253:

tack för svaret ganska konstigt att nvidia är så stränga med kombinationer mellan GPU:er och inte AMD :/

Inte speciellt konstigt egentligen. Att AMD är så snälla med blandningen ger ofta mer problem med drivrutiner och synkfel. Nvidia ger användaren en bättre upplevelse genom att begränsa bort kombinationerna de ändå inte tänkt stödja i drivrutinerna fullt ut. Det är iallafall så de resonerar.

(Påminner om Apples logik).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Leifson:

Inte speciellt konstigt egentligen. Att AMD är så snälla med blandningen ger ofta mer problem med drivrutiner och synkfel. Nvidia ger användaren en bättre upplevelse genom att begränsa bort kombinationerna de ändå inte tänkt stödja i drivrutinerna fullt ut. Det är iallafall så de resonerar.

(Påminner om Apples logik).

Sanning med modifikation.

System: Intel i7-3770K - Sapphire HD7970 - 4GB DDR3 - Asus MB - Crucial M4 256GB - 2TB HDD - Lian Li PC 60 Plus - Asus Xonar DS
Annat: Topre Realforce 88 45g - Logitech G400 - Eizo Foris 2331 - Sennheiser PC166
Microsoft Surfade PRO 128 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

SÅ det är därför jag inte gillar AMD xd

<-----

Citera för svar!