Det här kan vara det sämsta MMOet igenom tiderna

Permalänk
Medlem

kan bara hålla med om att SWTOR är kass...
Det va skit kul i början, men sen tappade man lusten för det..

För mkt "single player" känsla över det hela..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Är det inte instanserat? det säger väl allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Är det inte instanserat? det säger väl allt

Nja, instanserna är ju instanser med själva världen är inte som GW1.

Jag får lite single-player känsla fram tills 50, dock kan man gruppa och levla fortare så. Men i 50 håller jag inte med om att det är single-player, så länge man har en guild att raida och köra premade PvP med. Men det är som sagt min åsikt.

Alla har som sagt sina egna åsikter och kommentarer, men ni som inte har provat spelet bör inte lyssna på all pajkastning. Vänta på trial och gör er egna bedömning. Jag, min guild samt mina polare är sjukt nöjda med spelet än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Håller inte med dig, den var välgjord och för mig som inte är inne i PvP så får jag intrycket att det skulle kunna gå till så här i en corp som är välorganiserad.

Klippet du länkar till är även den bra men den har inte samma budskap som den föregående. Den andra visar utomstående vad som finns i EvE medans den första är till för folk som är inne i EvE och vill visa upp deras corp samt vad de är kapabla till. Den ena utesluter inte den andra utan de kompleterar varandra.

Om du får det intrycket så har du en väldigt naiv och idyllisk, rentav romantisk, bild av hur det skulle gå till.

Jag ser dock inte hur de på något sätt skulle komplettera varandra för jag spelar EVE och jag likså många andra vet att R&K är allt annat än kapabla. De har mig veterligen aldrig länkat till en battle report under en pågående kampanj vilket är skumt om något och det väcker en del frågor om te.x. att R&Ks material är inget annat än slumpmässiga sekvenser och en chans för Lord Maldorer att snacka en stund.

Men du har ju rätt om en sak, budskapet som de försöker förmedla säljer men om den brutala saningen ska fram så drar de dig inte för att anklaga andra för fusk (som i fallet med K162) och de har aldrig gått på en allians som kan det där med PvP.

Skrivet av Anaii:

Tråkig? Bästa filmen jag sett. En film med story ist för alla "titta vi dödar något" filmer som görs.

CCPs film du länkade är ju en reklamfilm med scriptade filmsekvenser. Tror inte det var något ingame foto alls möjligtvis med undantag från nya character creation. Har inte skapat någon char sedan den kom så vet inte riktigt hur den ser ut. Ingen dålig reklamfilm men den ger inte mig någonting.

Story? Du kikar på en "PVP" video och du vill ha story? Antar att du vill ha story när du tittar på porr också?

Absolut. Det är en reklamfilm som förmedlar ett rätt sunt budskap till någon som är intresserad av att testa spelet; att du behöver inte oroa dig om du vill börja spela EVE idag vilket är en av de vanligaste myterna kring EVE.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Om du får det intrycket så har du en väldigt naiv och idyllisk, rentav romantisk, bild av hur det skulle gå till.

Jag ser dock inte hur de på något sätt skulle komplettera varandra för jag spelar EVE och jag likså många andra vet att R&K är allt annat än kapabla. De har mig veterligen aldrig länkat till en battle report under en pågående kampanj vilket är skumt om något och det väcker en del frågor om te.x. att R&Ks material är inget annat än slumpmässiga sekvenser och en chans för Lord Maldorer att snacka en stund.

Men du har ju rätt om en sak, budskapet som de försöker förmedla säljer men om den brutala saningen ska fram så drar de dig inte för att anklaga andra för fusk (som i fallet med K162) och de har aldrig gått på en allians som kan det där med PvP.

Story? Du kikar på en "PVP" video och du vill ha story? Antar att du vill ha story när du tittar på porr också?

Absolut. Det är en reklamfilm som förmedlar ett rätt sunt budskap till någon som är intresserad av att testa spelet; att du behöver inte oroa dig om du vill börja spela EVE idag vilket är en av de vanligaste myterna kring EVE.

Tror detta hamnade lite fel Hur gick det till?

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Det här kan vara det sämsta trådinlägget igenom tiderna!

Jag ger trådskaparen 2/10 i betyg.

Permalänk
Medlem

spelat till lvl 45 men inte loggat in på en vecka nu drygt.... känns som spelet behöver nåt som motiverar en lite extra mot slutet av levlandet. har noll lust att lira vilket måste ses som ett sådär betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

spelat till lvl 45 men inte loggat in på en vecka nu drygt.... känns som spelet behöver nåt som motiverar en lite extra mot slutet av levlandet. har noll lust att lira vilket måste ses som ett sådär betyg.

Det är ju ett MMORPG och om du spelar på en död server kan jag förstå dig. Varför tröttnar du? Gör lite Flashpoints med dina polare eller spela lite Warzones och sådant med dem. Sluta på level 45 är så klyschigt, du klarar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Jag ser fram emot att testa det. Alla jag pratar med är väldigt nöjda. Åt andra sida var de inga "hardcore-nolifers", utan Casuals som njuter av spelandet. SJälv dock väntar ag på trial, är man fattig så är man.

Skrivet av Zaptoit:

Du lär inte behöva vänta länge, vad jag hört är SWTor ett sjunkande skepp och dom kommer behöva implementera trials och f2p-levlar snart om dom vill få ny fanbase, speciellt med gw2, tera, d3, osv runt hörnet.

Skrivet av Wolfclaw:

Är lite nyfiken på "vad du har hört" och var. Väldigt många på forumen "har hört" och gör det till en sanning.

Skrivet av Jilted82:
Skrivet av XpreS:

Källa på vart du har hört detta? Eller är det bara din egna uppfattning som du redan har bestämt dig för?

Skrivet av Wully:

jo men vav jag har hört så går det bra. och så kommer mina tamma grisar vara med i ufc och flyga

Skrivet av Zaptoit:

Finns ingen specific källa på det, bara en uppfattning jag byggt efter att ha läst folks faktiska reaktioner på spelet. Jag uttryckte mig nog lite oklart, artiklar på t.ex destructoid och kotaku har nämn i förbifarten att folk inte förnyar sina subs, och att det är på väg att bli ett stort problem för swtor, men inget konkret som sagt. Mycket "Om inte endgame utvecklas snart så kommer swtor ligga illa till" och "dom behöver komma på någon strategi för att få folk fortsätta förnya sina subs", för som det är nu så kommer inte så många nya spelare till spelet, men folk slutar förnya sina subs, så spelarbasen minskar.

edit: för förtydligande, det är alltså mina egna spekulationer baserat på artiklar

Ursäkta att jag återupplivar den här gamla tråden, necrobump ftw, men jag blev lite full i fan när jag läste det här

Star Wars™: The Old Republic™ Launches Free-to-Play Option Today
Nov 15, 2012

Tog lite över ett halvår efter min post, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge Nu kan du lira det gratis, Hzup!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsmulle.:

det är ju många wow spelare som köpte spelet och sen inte tyckte om det för det var för 'olikt' wow. Har själv några kompisar som gjorde det. om man ska tycka om spelet så ska man nästan tycka om alla mass effec spel, jag är ett fan av dem och gillar detta spel jag har också spelat wow men jag tycker inte att man kan gemföra dessa spel för dem är helt olika. jag tycker att det är lite som att gemföra äpplen och apelsin, man gillar olika och så finns det dem som gillar båda.

För olikt wow? haha

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Tyckte inte SWTOR klarade mina förväntningar tyvärr.... provade tills lvl 24 men nej... Det är inte så underhållande som det gamla SW: Galaxies inte!

Dock så tycker jag inte om några av de senare MMO spelen, varken SWTOR, D3 eller GW2 var speciellt underhållande tyvärr!

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Avstängd

@Skyflyer: Du spelar fortfarande?