Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2010

Datormus Tråden Fastnar

Ja, Som sagt så fastnar tråden till dator musen vid bordet när jag ska dra bakåt på musmattan (Dålig förklaring så här kommer en bild)

Jag undrar då om nån har nån ide hur jag ska motverka detta, jag brukar lixom dra upp tråden än bit så att jag har all den tråd jag behöver för att kunna dra fram och tillbaka och sen lägga nånting över såsom en PS3 kontroll osv. men då det inte funkar särkilt bra så undrar jag då om
nån påhittig person kan komma på nåt som håller all den tråd jag ska ha uppe på bordet så att den inte åker ner och sen blir så att jag behöver dra upp den, typ som nånting man fäster i skrivbordet eller något.

CPU: Intel Core i5 4670K | GPU: EVGA Geforce GTX 780 | MOBO: AsRock Z87 Pro3 | PSU: Fractal Design Integra R2 750w |
RAM: Corsair Vengeance Low Profile 2x4gb | CHASSI: Fractal Design Define R4 White Window | SSD: Samsung 840 250gb |
HDD: Seagate Barracuda STX000DM001 2TB + 3TB | CPU-FAN: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

finns nåt som razer har gjort, vet dock inte namnet på den!

CPU: Intel core i7 2600k @ 4.4 GHz
GPU: Gtx 580
RAM: Corsair Vengeance CL9 4x4gb 1600MHz
SSD: Samsung 840 EVO 500GB ,x25-M 120GB
MOBO: Asus p8p67 PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Det finns "kabel stationer" eller vad man ska kalla dom (kan tyvärr ej länka) som håller upp din sladd till en höjd som lär eliminera problemet!

Sen han du ju testa "hemmafixar varianter" så som att dra en tejpremsa där sladden ligger, så slipper den fastna i kanten lixom.

Eller helt enkelt tejpa fast sladden i ett läge du känner dej nöjd med, eller häfta fast den?
Finns massa varianter

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

Vanlig spikklammer i underkant av bordet så åker inte kabeln ner igen.

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Eller prova en kabelklammer. Finns i flera olika storlekar. Kan du hitta lite överallt.

Underskatta inte Citera-funktionen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Maj 2004

Roccat Apuri är produkten du letar efter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av felix-97:

Ja, Som sagt så fastnar tråden till dator musen vid bordet när jag ska dra bakåt på musmattan (Dålig förklaring så här kommer en bild)
http://desmond.imageshack.us/Himg690/scaled.php?server=690&fi...

Jag undrar då om nån har nån ide hur jag ska motverka detta, jag brukar lixom dra upp tråden än bit så att jag har all den tråd jag behöver för att kunna dra fram och tillbaka och sen lägga nånting över såsom en PS3 kontroll osv. men då det inte funkar särkilt bra så undrar jag då om
nån påhittig person kan komma på nåt som håller all den tråd jag ska ha uppe på bordet så att den inte åker ner och sen blir så att jag behöver dra upp den, typ som nånting man fäster i skrivbordet eller något.

http://desmond.imageshack.us/Himg844/scaled.php?server=844&fi...

Finns mängder..
Tex http://www.inet.se/kategori/580/kabelforvaring

Raid is not backup