Permalänk
Medlem

Bootmgr saknas windows 7

Hej.

Jag hjälpte min flickväns bror att installera om hans dator då han köpt en SSD som han vill ha Windows 7 på, Allt går bra med installationen och windows startar på SSD:n.
Vi uppdaterar Windows med Windows update, Och startar om inga problem. MEN när vi ska uppdatera hans Grafikkorts drivrutiner så uppstår de något fel. När datorn startar upp och man ska skriva in lösenordet så blir skärmen svart. men den är igång, testar att skriva in lösen fast skärmen är svart då kommer windows loggan upp och den stannar där.

Hur jag än gör så stannar den där. testar att gå in med felsäkert läge tar bort drivrutinen och då startar den. men utan grafikkortet. Tar drivrutinerna han fick med vid köpet av datorn då funkar de inte heller.

Tänker att det kan vara något med SSD:n så avinstallerar igen. installerar på hans vanliga HDD eftersom det funkade bra innan. Den startar upp (Utan drivrutiner till Grafikkortet) men när vi startar om den så kommer det Bootmgr saknas tryck in Ctrl,Alt,Del för att starta om.. Har testat att ändra Boot device till hans HDD istället för CD/DVD samma sak. testat att disable SSD:n i bios samma sak händer då.

Har aldrig varit med om detta utan det har bara varit att starta upp och installera drivrutiner starta om datorn och Ta Da! Färdigt!

Ps. Hans grafikkort är ett Radeon HD 5700 series.

Visa signatur

Besök oss på www.dirtyswedes.com en svensk funplay clan!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för dator, vilka delar, vilken port för SSD har ni använt? Enbart enheten ni installerar på ansluten?

Vad är det för "något fel" som uppstår?

Mycket text men inte mycket information.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

[QUOTE="MultiMan;11972585"]Vad är det för dator, vilka delar, vilken port för SSD har ni använt? Enbart enheten ni installerar på ansluten?

Vad är det för "något fel" som uppstår?

Mycket text men inte mycket information. ;)[/QUOTE

Vet inte så mkt om hans dator, han själv har kopplat in SSD:n. Vet iaf att det är en äldre dator processorn är en Dualcore intel .2.93Ghz och Hans SSD är av märket Intel 520 120GB (Tror jag)

Nej han har en annan hårdisk oxå inkopplad.

Felet när jag installerade på SSD:n var att allt funkade bra tills vi kom till grafikkorts drivrutinerna. då ville inte grafikkortet fungera fast de funkade hur bra som helst innan vi formaterade HDD och SSD.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Fortfarande på tok för lite info, men tänkbart är väl att ni glömmer installera moderkortets drivrutiner innan grafikdrivarna. Det kan även göra att diskarna krånglar. WinUpdate räcker långtifrån alltid.

Ha alltid enbart en disk inkopplad vid installation.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Fortfarande på tok för lite info, men tänkbart är väl att ni glömmer installera moderkortets drivrutiner innan grafikdrivarna. Det kan även göra att diskarna krånglar. WinUpdate räcker långtifrån alltid.

HAha... kom på mig själv nu när jag såg vad du skrev... Glömde helt bort moderkortets drivrutiner.. inte konstigt att den inte hittar hans garfikkort då. HAHAHAH.

ska testa detta nu och se om de funkar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Testade detta men de funkar inte heller. Installerade alla drivers till moderkortet men och sen installerade jag grafikdrivrutinen nu blir de samma sak man kommer till att logga in på datorn sen blir skärmen svart... Har aldrig varit med om detta innan.

Visa signatur