Problem med byte av grafik kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Problem med byte av grafik kort

Hej jag igen.
Jag tänkte jag gör en lite bättre tråd där jag visar tydligare mitt problem
Okej tar det från början jag har haft min dator i 2 år nu med XFX GeForce GTX 260 576M 896MB PhysX som är mitt gamla grafik kort som jag tänkte byta ut mot PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5 och jag har kollat så jag har rätt nät agg å sånt det jag har är Corsair VX 550W PS och dom jag köpte datorn av sa att de skulle räcka.

Jag e väldigt kass på datorer så en polare skulle byta det det gick bra å så så skulle jag starta datorn å det verka okej laddade ner nya drivrutiner etc
Men när jag skulle börja spela så hade jag till och med fps drops konstant på vilket spel jag än körde så visste jag inte varför. Så ta det lungt som sagt jag e väldigt kass på datorer så om ni kunde berätta allt bokstavligt och vad jag ska göra skulle jag bli skit glad

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Korsposta inte! Jag har redan skrivit i din första tråd vad du ska göra. Pröva att följa guiden?

Skickades från m.sweclockers.com

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Jag kunde inte ladda ner den drivesweepern som du linka laddade ner en annan men när man ska "cleana" tex nvidia så tar den inte bort utan vill bara att man ska rebota sen händer inget

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Skriv det i din första tråd då! Hur ska vi kunna hjälpa dig om du inte spinner vidare på de förslag vi gav dig där, och starta en ny tråd istället? En mod har dessutom bett dig att skicka ett nytt namn på den gamla tråden till han via PM. Att du kan använda PMs har du redan bevisat för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

| ASUS P8P67-PRO | Intel 2500K @ 4.7GHz | H80i | 4x4GB Corsair Vengance 1600MHz | GTX 780 | EVGA 750W G2 | Corsair Force 3 120GB | Tot. 4.5TB HDD | W7 64bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Okej men såg inte det förens nu men skriver ett im till dig med

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Korsposta är inte ok, se §3.3 i reglerna, fortsätt i din första tråd.

*tråd låst*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *