Spel som Gran Turismo eller Forza till PC?

Permalänk

Spel som Gran Turismo eller Forza till PC?

Tjenare! Eftersom Gran Turismo bara funkar till Play Station och Forza bara funkar till Xbox så undrade jag om det finns några liknande spel till PC?

Mvh Magnus

Permalänk
Medlem

tyvärr är det väldigt dåligt med racingspel till pc, det absolut närmaste som finns är nfs shift 2, men det känns inte alls lika "casual" som gt och forza är.

edit: GRID är förresten rätt bra, och i ungefär samma anda som Forza.

Permalänk
Permalänk

Iracing , Rfactor 2 (beta) , Richard burns rally (om du gillar rally) och project cars (fortfarande pre-alpha)

är några jag kommer på just nu .. (antog att du menade bilspel som var mer åt simulator hållet)

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Finns inte ett skit på PC längre, gett upp!

Jag köpte Forza 4 utan tvekan bästa bilspelet på länge. Du kommer inte bli missnöjd.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Auto Club Revolution beta är nog närmast Forza och GT.

Permalänk
Skrivet av Teddysheddy:

Tjenare! Eftersom Gran Turismo bara funkar till Play Station och Forza bara funkar till Xbox så undrade jag om det finns några liknande spel till PC?

Mvh Magnus

Gillar du rally så skulle jag föreslå DIRT 3, väldigt underhållande. Vet inte hur många gånger jag spelat om det! Wrc är rätt kul med men osäker på om det finns till pc!