Finns det liknande spel som Robotkampen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011

Finns det liknande spel som Robotkampen

Hej!

Lillebrorsan har upptäckt datorvärlden, och därför tänkte jag låta honom köra Robotkampen på blip.se. Till min förvåning var hemsidan nedstängd, så nu undrar jag om det finns liknande spel som Robotkampen, och vart i sådana fall?

Har ett minne av att det var väldigt roligt, men efter alla avancerade spel som finns nu så kanske inte brorsan tycker om det alls?

I alla fall; länka sidan om ni hittar ett liknande spel

Tack o bock

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

ååh det var tider det. robotkampen och gladiatorspelet.
jag har letat efter liknande spel men har dock inte hittat något :/

i7-4770K | G1 Sniper Z87 | 16Gb ram | Gtx1070 | CoolerMaster HAF X | Windows10
Qpad 8K Optisk | Corsair K70R | AOC Agon AG352UCG | Asus PB278

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Förvånansvärt kul spel. Återkommer om jag hittar något

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Vill med veta! Lägger ett ord för att hitta tillbaka! xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
N.H.K. // STHML
Registrerad
Dec 2010

Robot Wars! Om någon hittar något liknande, oh gud!

• MBPr 15" 1TB • iPhone 6 • Z3c • iPad mini 2g • Audioengine D1 • Grado GS1000s • Shure se215 • B&W P7 • Dual CS 511+505-II • Grado Gold 1/AT95E + Pro-ject Tube Box s • NAS m/ 5820k+12TB WD RED • PS4 •

Bianchi Pista -14 Chrome Ed.

Frågor om externa GPU-lösningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Jul 2008

Fast kostar

Robot arena 2

http://www.robotarena.com/

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

Jag har kört en del Robot Arena 2 som var en rätt svår version av Robotkampen. Du hade full kontroll på vart du ville montera dina komponenter etc. Inte det bästa spelet någonsin kanske men helt klart värt att kika på!

http://en.wikipedia.org/wiki/Robot_Arena_2:_Design_and_Destro...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Mar 2011

http://www.miniclip.com/games/robot-rage/en/

Hittade detta. Ska kolla vad det är för ngt, måste bara installera massa grejer först.
Verkar vara det närmsta man kan komma, men jag vill inte registrera mig för att konfirmera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Anzen:

http://www.miniclip.com/games/robot-rage/en/

Hittade detta. Ska kolla vad det är för ngt, måste bara installera massa grejer först.
Verkar vara det närmsta man kan komma, men jag vill inte registrera mig för att konfirmera.

Tack så himla mycket! Det där är den engelska versionen av robotkampen, dvs att dem är identiska!

Dock är det lite för lite folk i lobbyn, om några är intresserade kan vi bestämma en tid och så kör vi allihopa?
Man måste dock "registrera sig" för att köra, men det enda man behöver göra är att skriva in en mailadress+ ett lösen så kan man börja spela direkt!

Svara om ni är med och kör!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av SmalaFettot:

Tack så himla mycket! Det där är den engelska versionen av robotkampen, dvs att dem är identiska!

Dock är det lite för lite folk i lobbyn, om några är intresserade kan vi bestämma en tid och så kör vi allihopa?
Man måste dock "registrera sig" för att köra, men det enda man behöver göra är att skriva in en mailadress+ ett lösen så kan man börja spela direkt!

Nja inte så sugen. Tyvärr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

jäklar va jag nötte robotkampen på blip.... det var tider det....

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

någon som vet ifall gladiatorspelet eller något liknande finns kvar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av SmalaFettot:

Intresserad
Kan tillägga att det var minst fem år sen jag sedan körde

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av SmalaFettot:

Hade varit roligt att spela robotkampen, synd bara att nästan inga spelar det :/