Felande DVD-läsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Felande DVD-läsare

Hej Sweclockers!

Har börjat få problem med min dvd-läsare som jag köpte med en ny dator i november. Den har tidigare funkat felfritt men nu får den ingen ström. Det enda jag kan tänka mig ha orsakat problemet är att jag "städade" om bland sladdarna för ett tag sen och drog om dem då jag inte orkat gömma dem när jag först byggde ihop datorn. Självklart har jag kollat kabeln (som för övrigt verkar felfri) samt testat med en annan satasladd + sataport, men det har inte funkat.

Problemet verkar ligga i att sladden inte riktigt klickar i på baksidan av läsaren. Känns dessutom onödigt att skicka tillbaks den till inet då den endast kostade 200:- och felsökningen gå på mer.

Några tips eller förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jan 2012

Skicka tillbaka elller köp en ny. beslutsångest?

Chassi: CM Storm Scout Midi Tower Svart, PSU: Corsair HX 850W, Moderkort: ASUS P8Z77-V Socket1155, Processor: Intel® Core i7-2600K, RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Grafik: SLI med 2 ST Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX PCI-Express 2.0, Minne: Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5", Western Digital 2TB, Skärm: Acer 24" G245H, Tangentbord Q-PAD MK 80 Cherry blue, Mus Microsoft 3.0, Musmatta: Icemat Black edition.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Jo lite så. Ingen ide om vad som är fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av LessGifted:

Jo lite så. Ingen ide om vad som är fel?

Du nämner bara satasladd + sataport, har du kontrollerat strömsladden?

Fo3

Bara en enda ros på ett evigt klänge
så är livet
trist varar länge
men underbart är kort -
alldeles för kort