Permalänk
Avstängd

Hörlurar har slutat ge surround ljud!

Brukar ha mina nya Razer Carcharias kopplade i 3,5 mm uttaget i tv'n när jag spelar ps3 och det funkar riktigt bra.
Men på senaste tiden har någonting hänt. Förut kunde jag höra fotsteg från vänster/höger i CoD, eller om någon pratade i Skyrim så hörde man väldigt tydligt vilket håll det kom ifrån.
Vad som plötsligt har hänt är att lurarna numera bara spelar upp ljud lika högt i höger/vänster! Jag hör alltså fotsteg, men bara om de blir starkare/svagare, men inte varifrån det kommer! Samma sak i Skyrim, lika högt ljud i båda sidor.
Någon som vet hur detta går att fixa?!

Permalänk
Medlem

det är väl inte hörlurarna i så fall det är väl en inställning i ps3'an ?
har du uppdaterat systemet nyligen?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Avstängd

När du säger det så har jag nog faktiskt gjort en systemuppdatering iförrgår eller nåt liknande..
Men detta borde väl inte förändra något sånt? Det har ju bara blivit sämre?
Om det nu faktiskt har ändrat det, finns det nåt sätt man kan fixa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sim0nT:

När du säger det så har jag nog faktiskt gjort en systemuppdatering iförrgår eller nåt liknande..
Men detta borde väl inte förändra något sånt? Det har ju bara blivit sämre?
Om det nu faktiskt har ändrat det, finns det nåt sätt man kan fixa det?

Som tidigare post sa så kan det vara något så enkelt som att en inställning ändrades. Kolla upp det först.

Permalänk
Avstängd

Hittade inga sådana inställningar... Verkar inte troligt heller eftersom jag kör hörlurarna via tv'n och inte ps3'et :/