Skyrim ny beta uppe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Skyrim ny beta uppe

Finns en ny beta 1.4.26 på Steam. Jag väntar nog på slutliga versionen, men det går ju att läsa vad de fixat i betan hittills.
http://www.bethblog.com/2012/02/20/new-beta-update-available-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Nu är Skyrim 1.4.27 släppt.
http://www.bethblog.com/2012/02/28/skyrim-1-4-27-released-on-...

Den stora nyheten är förstås load order ändringen, vilket gör att NMM och andra 3dje partsverktyg måste uppdateras. Det finns en nyhet om detta på Skyrim Nexus.

Citat:

UPDATE 1.4.27 (PC Only)

LAUNCHER

• Fixed issue with downloading mods when you are subscribed to more than 50 mods

• Fixed crash when loading a subscribed mod that has been removed from Workshop by the author

• Mod load order functionality

BUG FIXES (PC only)

• Fixed occasional crashes when loading a save that relies on plugins/master files that no longer exist

• Fixed issue where controls would become unresponsive while charging an enchanted weapon

• Fixed issue where controls would occasionally become unresponsive while switching from third to first person while using the Arcane Enchanter

• Fixed issue where controls would become unresponsive if activating a crafting station with autorun active

• Fixed issue where keyboard would fail if Rename Item was selected before choosing the number of charges, while using Arcane Enchanter

• Fixed several issues with remapping buttons while using an Xbox 360 controller

• Fixed issue where pressing Escape button after fast traveling but before the loading would cause certain menus to stop working properly

• Followers now sneak properly when player is sneaking

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2011

Nice att du postar det här
Dock inte så intressant patch denna gången för mig.

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
MSI 1070 8GB |Ryzen 1700 | 16Gb ram DDR4 Vengeance | Windows 10 | Phanteks Evolv Shift | Skärm 1: Dell UltraSharp U2913WM 29" Skräm 2: Asus VE248

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Hur fasen patchar jag spelet eller gör steam det automagiskt och hur ser jag isåfall vilken version jag har?

(för övrigt....hatar steam....helt värdelöst att jag ska betala för ett spel och inte kunna spela det närsomhelst...)

Intel i2500K @ 4.3GHz | Asus P8P67 Pro B3 | 2 x 4 Gb Corsair Vengeance 1866MHz | XFX 6950HD 2Gb | Corsair Force3 120Gb SSD | Antec Kühler H2O 620 | Fractal Design Define XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av 964c2:

Hur fasen patchar jag spelet eller gör steam det automagiskt och hur ser jag isåfall vilken version jag har?

(för övrigt....hatar steam....helt värdelöst att jag ska betala för ett spel och inte kunna spela det närsomhelst...)

Steam uppdaterar spelet av sig självt. Du hittar din aktuella version om du startar spelet, går in på en karaktär, och pausar (Esc). Då står version-numret nere i vänstra hörnet.

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Man kan också gå till katalogen med spelet och "hoovra" med muspekaren på TESV.exe (funkar i Windows 7 i alla fall). Går även att högerklicka på TESV.exe, ta "Properties" och sen fliken "Details".