Permalänk
Medlem

Hemmaserver 2.0

Efter att ha tröttnat på hur min server såg ut så bestämmde jag mig för att bygga om hela rasket!

Det som finns i burken nu är:
Fractal Design Array v2
Zotac mITX
8GB minne
KF2 1GB grafikkort
300w nätdel som följde med chassit

Samma diskar som i Hemmaserver 1.0:
2x 2TB
1X 1,5TB
2X 1TB
1X SSD 60GB
Och har en plats ledigt för ytterliggare en mekanisk disk.

Hemmaserver 2.0

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Cooler Master Array v2??? Du måste ha det enda i världen för det enda jag känner till är Fractal Design Array v2
.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Cooler Master Array v2??? Du måste ha det enda i världen för det enda jag känner till är Fractal Design Array v2
.

shit, trodde jag ändrade texten >.<

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Vad kör du för os på servern samt tjänster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Vad kör du för os på servern samt tjänster?

har både windows 7 och windows server installerat, Har en ts3, CSS och minecraftserver uppe 24/7 + lite nätlagring.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

har både windows 7 och windows server installerat, Har en ts3, CSS och minecraftserver uppe 24/7 + lite nätlagring.

Varför två os?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerInc:

Varför två os?

minns faktiskt inte riktigt, Hade W server först och va någonting med det som jag inte kunde göra, så installerade w7 också. Har väl inte orkat ta bort W-server bara

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Tjena.
Blev lite nyfiken på vad det är för server. Jag bryr mig inte om detaljer, bara undrar vad den gör i huvudsak. T.ex. FTP, Folding, Gameserver etc.

Orsaken till att jag undrar är för att det krävs väldigt varierande hårdvara i servern beroende på vad den gör.