Rekommendera en PDF-läsare till Android

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

Rekommendera en PDF-läsare till Android

Hej!

Vilken är er favorit när det gäller PDF-läsare?
Skulle vilja ha funktioner som att man kan markera text och lägga till bokmärken t.ex.
Samt bra funktion för skalning och bläddring.

Adobes är ganska bra men saknar markeringsfunktioner vad jag förstått.

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Den bästa pdf läsaren är utan tvekan ezPDF.
Den är inte gratis, men kostar en minimal summa pengar (23 kr ser jag efter en liten koll).

Den läsaren har överlägset mest funktionalitet och det du efterfrågar.
Den har också en sk "crop page" funktion som gör att man tex kan klippa sidorna i sin bok/pdf fil så att man blir av med den vita utfyllnaden på kanterna.

Den har dock en fet nackdel som inte finns i Adobes läsare och det är att den stannar på slutet av varje sida när man scrollar och man måste sedan röra fingret lite för att bläddra.
Det verkar inte gå att få freeflow som i Adobe där det är en jämn övergång mellan sidorna.
Just det där stör jag mig en del på. Fixar de till det så är läsaren perfekt.

Jag använder läsaren på min Asus transformer. Kan inte uttala mig om hur bra den är på andra androidbaserade enheter.
Dock har programmet fått mycket bra snittbetyg så jag antar att det funkar bra.

Sedan ska också sägas att utvecklarna av ezPDF är mycket aktiva när det gäller att uppdatera och underhålla sitt program.
Oftast kommer flera uppdateringar varje vecka.

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat