Samsung Galaxy Tab 10.1 - filöverföring från Mac

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2002

Samsung Galaxy Tab 10.1 - filöverföring från Mac

Hej

Sitter här med min Samsung Galaxy Tab 10.1 och försöker föra över filer med hjälp av USB-kabeln från min Mac-dator. Jag hittar ett par åldrade artiklar på nätet som både talar för och emot att det skulle fungera.

Jag har bland annat provat Android File Transfer. Den fungerar inte.

Någon som har en lösning?

::::: den du! :::::

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Har du trådlöst nätverk tillgängligt så kan jag rekommendera appen airdroid. Som kies air men med bättre interface bättre funktioner. Behövs ingen installation på datorn och är därmed plattformsoberoende. Enda nackdelen är väl att överföringshastigheten inte är lika snabb som över USBkabeln.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Söderbäck:

Har du trådlöst nätverk tillgängligt så kan jag rekommendera appen airdroid. Som kies air men med bättre interface bättre funktioner. Behövs ingen installation på datorn och är därmed plattformsoberoende. Enda nackdelen är väl att överföringshastigheten inte är lika snabb som över USBkabeln.

Tack. Trådlöst är inga problem.

Dock vill jag ju gärna kunna köra via kabeln, just p.g.a. den högre hastigheten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2002

Nu har det kommit en uppdatering till Kies som man behöver använda. Då fungerar kabeln.