Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
mariehåla
Registrerad
Okt 2002

Hmm jag har allt..!

ja nu ljuger kanske rubriken men det känns som jag har allt.. o eftersom man får lön var månad o elektronik e det enda som gör en lycklig så handlas de en del.. men känns som de inte finns nått mer man "behöver" nått bra tips?? inga saker i 40_5000K klassen..så rik e man inte men 0-10 .. min inspiration har sinar

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av joejjeman:

ja nu ljuger kanske rubriken men det känns som jag har allt.. o eftersom man får lön var månad o elektronik e det enda som gör en lycklig så handlas de en del.. men känns som de inte finns nått mer man "behöver" nått bra tips?? inga saker i 40_5000K klassen..så rik e man inte men 0-10 .. min inspiration har sinar

Lägg undan dom och köp något riktigt fint och nytt när det kommer något du verkligen vill ha :).

Annars kan du ju spara dom till hus/lägenhet/bil/pensionen. Tror detta kommer vara det mest populära svaret i tråden

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Är det någon sorts kontakt-annons?

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
mariehåla
Registrerad
Okt 2002

nja inspirationstråd.. nått ni har som ni ej kan leva utan o på så vis få mig o känna samma...

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storstan
Registrerad
Dec 2003

Börja med nån hobby att lägga pengar på istället för "kul att ha" saker (om du inte redan gör det förstås). Roligare när man lär sig nått på kuppen och blir bra på det.

Som exempel satsa på att bli grym naturfotograf, köpa fet kamera, objektiv och allt sånt där går på lite lappar.

Själv ska vill jag göra häftiga filmer av landskap/objekt från luften detta år så nu ska jag lära mig RC och skaffa kamerautrustning etc. Börjar med flyg men ska bygga en tricopter kamerarigg som jag ska filma med senare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002

Spara till bostad t.ex?

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2003

En tablet kanske vore något att ha till och från jobbet om du t.ex. åker kommunalt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2005

Om du inte har ett par månadslöner på banken, vilket det inte låter som, så bör du börja spara. Om du orkar sätta dig in i fonder så är det en bra sparform att börja med, annars kan du leta efter ett sparkonto som ger OK ränta.

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC → Objective2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900
Portabelt → Sennheiser Momentum/Sennheiser Urbanite XL/Sennheiser Momentum In-Ear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Ritplatta. Alla som har allt måste ha en ritplatta.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2003

köp en sport/entusiastbil så behöver du aldrig fundera var du ska göra av pengarna, eller spara pengarna tills du nästan är död så du blir för gammal eller för snål att använda dom. Har man inget mål med sitt sparande kan man likagärna låta bli att spara och leva i nuet, personligen försöker jag ha en buffert på ett par månadslöner för oförutsedda händelser och sen ett sparande för roligare saker

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Du har alltså ett behov av att handla prylar du inte behöver, och detta gör dig "lycklig".

Ta en funderare är mitt tips. Det låter inte sunt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2003

En kurs i det svenska språket, kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Okt 2005

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Varför måste man köpa massa skit?

Spara pengarna istället till en bra villa.
Bra mycket mer värt och roligt än småskit.

Alt spendera pengarna hos en bra psykolog så du kanske kan vara lycklig utan att köpa elektronik hela tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Säger som alla andra, spara pengarna. Det kommer sannolikt en dag då en buffert kan komma väl till pass.

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011

Skänk till hjälp organisationer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
42
Registrerad
Maj 2004
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Det är väl bara att börja med någon hobby som kräver en massa prylar. Resor är också populära att lägga pengar på.

Själv funderar jag på att köpa loss mina fredagar från jobbet, så jag har tid att ägna mig åt mina hobbys.

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av hapone:

Säger som alla andra, spara pengarna. Det kommer sannolikt en dag då en buffert kan komma väl till pass.

Jag tycker att man bör spara. Inte för att Hjalmar Branting/Luther eller någon annan torr person sa att man ska spara, utan för att det kan komma situationer då det är skönt att slippa vara beroende av kreditinstitut.:) T.e.x. att man måste gå till tandläkaren etc.

Sedan kan du alltid lägga pengarna på en upplevelse, för jag inbillar mig att en upplevelse måste vara BRA mycket roligare än en pryl.

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Skänk till hjälp organisationer.

Alltså:): detta har jag aldrig förstått mig på.:O (Om man inte heter Hägglund, eller råkar vara barnflicka hos någon församling nära Uppsala:P). Varför ska man ge bort pengar som man med "svårighet" lyckas tjäna ihop?:O:O

Nu kommer det kanske en massa "KD-argument" för detta att ge bort sina pengar, men se det så här då: vem skulle låna ut sin fru/sambo (MED hennes tillåtelse såklart:)) till en behövande handikappad person som inte kan utföra sexuella handlingar själv och låta frun antingen (beroende på hur mycket man vill "ge bort":D) idka älskog med den handikappade eller bara utföra vissa sexuella handlingar av enklare art?

Om pengarna är "din fru/sambo" som du är rädd om och organisationen är "den handikappade" så tycker jag allt att det hela kommer i en annan dager avseende detta med att skänka bort sina pengar.:)

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009

He he...:D Då är det bara ett flygcertifikat som saknas när man har (råd att bygga ihop) sin dödsstjärna.:D Vart ansöker jag?;)

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lövstad
Registrerad
Maj 2005

Man kan satsa på sig själv & t.ex. ta (fler) körkort eller laseroperera sina ögon,
(ifall man har synfel).
Enkronans sparande till framtida tandläkare hör väl lite dit också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Ja, tandläkare är faktiskt väldigt bra att spara till. Fick själv en härlig nota på runt 12-15k för en enda tand förra året.

Till oändligheten, OCH VIDARE!
Citera mig när ni svarar är ni söta http://www.stalofilm.se (uppdaterat showreel för 2011)
Dina filmredigerings/effekt-frågor besvaras här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Lite samma sak här.. Det finns 3-4 saker jag allltid gått och tänkt att jag ska köpa när jag får lön. Inga dyra saker, men sådant som är lite svårt att ha råd med som student (musikutrsutning, datorprylar o.s.v).

Nu har jag köpt 2 av dem, och efter några månaders sparande till har jag allt. Vet inte vad jag ska göra av lönen efter det.. Det enda jag behöver pengar till efter räkningarna är betalda är ett par tusen till mat...

Ryzen 7 1800X, Asus Prime X370 Pro, 16 GB DDR4 3200 C14, Asus GTX 1070, 2,3 TB SSD, Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2006

En lyxprostituerad kanske.
Såklart åker du till ett land där det är lagligt först

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

Skaffa hobby.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone SE 32GB Black | Huawei T3 MediaPad 10" | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2011

Köp ännu mer elektronik?
Det får man ju inte för mycket av precis..
Datorkomponenter, bygg en htpc, fler skärmar, tv, projektor, fet kamera, högtalarsystem osv ;M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stureplan
Registrerad
Mar 2008

Flickvän? Där kommer pengar flyga iväg.....

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Gunvald Larsson:

Flickvän? Där kommer pengar flyga iväg.....

Tack för ett gott skratt! Det där är dagens sanning!

WS: Antec P182B | FSP Aurum 500W | Asus P8Z77-V PRO | i5 3570k | 16GB DDR3 | GeForce 450GTS | Intel 320 80GB SSD | HDD 5TB | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2736W
HTPC: Compucase 8K01BS | Asus H87I-Plus | Intel i3 4330T | 8GB DDR3 | HDD 3TB | Arch Linux (x86_64) | LG 42LH3000
Server: Raspberry Pi 2 model B | 1GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2003

Edit: Nevermind, någon hann före..

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Okt 2002

Börja spela gitarr! Roligt och har potential att ta prylbögeriet till en helt ny nivå!

Samla ihop 50k, dra till Las vegas och satsa allt på svart!

Börja åk motorcykel, eller åk till jobbet på en Segway!