Permalänk
Avstängd

Hmm jag har allt..!

ja nu ljuger kanske rubriken men det känns som jag har allt.. o eftersom man får lön var månad o elektronik e det enda som gör en lycklig så handlas de en del.. men känns som de inte finns nått mer man "behöver" nått bra tips?? inga saker i 40_5000K klassen..så rik e man inte men 0-10 .. min inspiration har sinar

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

ja nu ljuger kanske rubriken men det känns som jag har allt.. o eftersom man får lön var månad o elektronik e det enda som gör en lycklig så handlas de en del.. men känns som de inte finns nått mer man "behöver" nått bra tips?? inga saker i 40_5000K klassen..så rik e man inte men 0-10 .. min inspiration har sinar

Lägg undan dom och köp något riktigt fint och nytt när det kommer något du verkligen vill ha :).

Annars kan du ju spara dom till hus/lägenhet/bil/pensionen. Tror detta kommer vara det mest populära svaret i tråden

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Är det någon sorts kontakt-annons?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

nja inspirationstråd.. nått ni har som ni ej kan leva utan o på så vis få mig o känna samma...

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Börja med nån hobby att lägga pengar på istället för "kul att ha" saker (om du inte redan gör det förstås). Roligare när man lär sig nått på kuppen och blir bra på det.

Som exempel satsa på att bli grym naturfotograf, köpa fet kamera, objektiv och allt sånt där går på lite lappar.

Själv ska vill jag göra häftiga filmer av landskap/objekt från luften detta år så nu ska jag lära mig RC och skaffa kamerautrustning etc. Börjar med flyg men ska bygga en tricopter kamerarigg som jag ska filma med senare.

Permalänk
Medlem

Spara till bostad t.ex?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

En tablet kanske vore något att ha till och från jobbet om du t.ex. åker kommunalt?

Permalänk
Medlem

Om du inte har ett par månadslöner på banken, vilket det inte låter som, så bör du börja spara. Om du orkar sätta dig in i fonder så är det en bra sparform att börja med, annars kan du leta efter ett sparkonto som ger OK ränta.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Ritplatta. Alla som har allt måste ha en ritplatta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

köp en sport/entusiastbil så behöver du aldrig fundera var du ska göra av pengarna, eller spara pengarna tills du nästan är död så du blir för gammal eller för snål att använda dom. Har man inget mål med sitt sparande kan man likagärna låta bli att spara och leva i nuet, personligen försöker jag ha en buffert på ett par månadslöner för oförutsedda händelser och sen ett sparande för roligare saker

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Du har alltså ett behov av att handla prylar du inte behöver, och detta gör dig "lycklig".

Ta en funderare är mitt tips. Det låter inte sunt.

Permalänk
Medlem

En kurs i det svenska språket, kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Varför måste man köpa massa skit?

Spara pengarna istället till en bra villa.
Bra mycket mer värt och roligt än småskit.

Alt spendera pengarna hos en bra psykolog så du kanske kan vara lycklig utan att köpa elektronik hela tiden.

Permalänk
Medlem

Säger som alla andra, spara pengarna. Det kommer sannolikt en dag då en buffert kan komma väl till pass.

Permalänk

Skänk till hjälp organisationer.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk

Det är väl bara att börja med någon hobby som kräver en massa prylar. Resor är också populära att lägga pengar på.

Själv funderar jag på att köpa loss mina fredagar från jobbet, så jag har tid att ägna mig åt mina hobbys.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hapone:

Säger som alla andra, spara pengarna. Det kommer sannolikt en dag då en buffert kan komma väl till pass.

Jag tycker att man bör spara. Inte för att Hjalmar Branting/Luther eller någon annan torr person sa att man ska spara, utan för att det kan komma situationer då det är skönt att slippa vara beroende av kreditinstitut.:) T.e.x. att man måste gå till tandläkaren etc.

Sedan kan du alltid lägga pengarna på en upplevelse, för jag inbillar mig att en upplevelse måste vara BRA mycket roligare än en pryl.

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Skänk till hjälp organisationer.

Alltså:): detta har jag aldrig förstått mig på.:O (Om man inte heter Hägglund, eller råkar vara barnflicka hos någon församling nära Uppsala:P). Varför ska man ge bort pengar som man med "svårighet" lyckas tjäna ihop?:O:O

Nu kommer det kanske en massa "KD-argument" för detta att ge bort sina pengar, men se det så här då: vem skulle låna ut sin fru/sambo (MED hennes tillåtelse såklart:)) till en behövande handikappad person som inte kan utföra sexuella handlingar själv och låta frun antingen (beroende på hur mycket man vill "ge bort":D) idka älskog med den handikappade eller bara utföra vissa sexuella handlingar av enklare art?

Om pengarna är "din fru/sambo" som du är rädd om och organisationen är "den handikappade" så tycker jag allt att det hela kommer i en annan dager avseende detta med att skänka bort sina pengar.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

He he...:D Då är det bara ett flygcertifikat som saknas när man har (råd att bygga ihop) sin dödsstjärna.:D Vart ansöker jag?;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Man kan satsa på sig själv & t.ex. ta (fler) körkort eller laseroperera sina ögon,
(ifall man har synfel).
Enkronans sparande till framtida tandläkare hör väl lite dit också.

Permalänk
Medlem

Ja, tandläkare är faktiskt väldigt bra att spara till. Fick själv en härlig nota på runt 12-15k för en enda tand förra året.

Permalänk
Medlem

Lite samma sak här.. Det finns 3-4 saker jag allltid gått och tänkt att jag ska köpa när jag får lön. Inga dyra saker, men sådant som är lite svårt att ha råd med som student (musikutrsutning, datorprylar o.s.v).

Nu har jag köpt 2 av dem, och efter några månaders sparande till har jag allt. Vet inte vad jag ska göra av lönen efter det.. Det enda jag behöver pengar till efter räkningarna är betalda är ett par tusen till mat...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

En lyxprostituerad kanske.
Såklart åker du till ett land där det är lagligt först

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Skaffa hobby.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Köp ännu mer elektronik?
Det får man ju inte för mycket av precis..
Datorkomponenter, bygg en htpc, fler skärmar, tv, projektor, fet kamera, högtalarsystem osv ;M

Permalänk

Flickvän? Där kommer pengar flyga iväg.....

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Flickvän? Där kommer pengar flyga iväg.....

Tack för ett gott skratt! Det där är dagens sanning!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Edit: Nevermind, någon hann före..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv

Börja spela gitarr! Roligt och har potential att ta prylbögeriet till en helt ny nivå!

Samla ihop 50k, dra till Las vegas och satsa allt på svart!

Börja åk motorcykel, eller åk till jobbet på en Segway!