datorn ger error..(visste inte vart jag skulle lägga denna tråd..)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Aug 2011

datorn ger error..(visste inte vart jag skulle lägga denna tråd..)

Hej!

Min gamla dator går inte igång... när jag sätter igång den säger den "BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot."
Vad kan felet va? är det ramminnet? jag har testat tagit ut det och in det igen... inget händer..

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö/staffanstorp
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av jakob.ee.:

Hej!

Min gamla dator går inte igång... när jag sätter igång den säger den "BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot."
Vad kan felet va? är det ramminnet? jag har testat tagit ut det och in det igen... inget händer..

Det är ett fel som har oändliga anledningar till att det sker, Windows behöver specefika filer för att kunna starta och logga in i windows terminalen, dem är nu skadade eller flyttade och då kan ej datorn startas på rätt sätt.

Det går att fixa med länken ovan, jag har gjort det 3 gånger och det var pain in the ass men det gjordes också på gammaldagsvis.

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO