Fråga om aktiva adaptrar till eyefinity

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Fråga om aktiva adaptrar till eyefinity

Jag har tänkt köpa en till skärm och koppla in så jag har 3st skärmar mitt 7970 som jag har beställt. Dock så har jag en gammal VGA-skärm som i dagsläget är inkopplat med en vanlig DVI-VGA kabel. Går det att köpa en aktiv mDP-DVI adapter och koppla in kabeln där eller måste jag skaffa en mDP-VGA adapter? (måste isf även köpa en VGA kabel eftersom de vga kablarna jag har liggandes i garderoben är för korta )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Krass:

Jag har tänkt köpa en till skärm och koppla in så jag har 3st skärmar mitt 7970 som jag har beställt. Dock så har jag en gammal VGA-skärm som i dagsläget är inkopplat med en vanlig DVI-VGA kabel. Går det att köpa en aktiv mDP-DVI adapter och koppla in kabeln där eller måste jag skaffa en mDP-VGA adapter? (måste isf även köpa en VGA kabel eftersom de vga kablarna jag har liggandes i garderoben är för korta )

Vad har du för koppling på övriga skärmar?

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av frelleX:

Vad har du för koppling på övriga skärmar?

En av skärmarna har bara DVI och den andra har DVI/DP som jag har tänkt använda Displayporten på. Jag har även tänkt koppla in TVn som en 4e skärm för att byta över till den vid behov (filmtittande) så den porten kommer vara upptagen på grafikkortert.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Krass:

En av skärmarna har bara DVI och den andra har DVI/DP som jag har tänkt använda Displayporten på. Jag har även tänkt koppla in TVn som en 4e skärm för att byta över till den vid behov (filmtittande) så den porten kommer vara upptagen på grafikkortert.

Så om jag har förstått detta rätt nu så har du en skärm med DVI, en med VGA, en med DVI/DisplayPort och en HDMI?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av frelleX:

Så om jag har förstått detta rätt nu så har du en skärm med DVI, en med VGA, en med DVI/DisplayPort och en HDMI?

Korrekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Apr 2011

Då skulle jag föreslå att du sätter VGA-skärmen i DVI-uttaget med en adapter, DisplayPort-skärmen i en DisplayPort-kontakt, gör likandant med med DVI fast den sätter du i den aktiva adaptern för att kunna köra Eyefinity och sen TV:n i HDMI helt enkelt.