Tänkte försöka modda GTX 460 + Antec Kuhler H2O 620

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka modda GTX 460 + Antec Kuhler H2O 620

Och för att kortet inte ska gå sönder, tror ni att det behövs flänsar till VRAM?
I stil med flänsarna som finns med i detta paket: http://www.inet.se/produkt/5321758/arctic-cooling-accelero-xt...

Tänkte köpa allt som behövs och inom en vecka ordna detta, kanske tar några bilder och laddar upp (dock ser det ut som att flera redan gjort detta, men inte på ett GTX 460 vad jag vet?).

Permalänk
Medlem

på de ställen du inte har kylflänsar på kortet nu behöver du naturligtvis inte sätta dit nya:P men visst det är bra o köpa ett sånt paket med flänsar o sätta dit ger bättre kylning till kortet:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Varför ska du göra det? Är det för att du vill testa på eller för att du vill ha bättre kylning?
Isåfall finns väl bättre alternativ

Visa signatur

GIGABYTE 990-FXA-UD3 | PHENOM X4 965BE@ 4GHz | CORSAIR 8GB 1600Mhz | GIGABYTE 460 OC SLI@ 900/1800/2000 | NZXT H2 | XFX 750W Core Edition | CM HYPER 212+

Permalänk
Medlem

Min absolut största anledning är ljudnivån. Jag lirar främst Star Wars: The Old Republic och datorn är i sovrummet, vill inte störa tjejen som sover om jag tänkte sitta lite om nätterna med ett surr från datorn. Jag är alltså inte intresserad av att överklocka eller liknande, bara få ner nivån så mycket som möjligt. Helst ljudlös. Har ni andra tips?

Permalänk
Medlem

lägg dig brevid tjejen istället?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Gör som HaBBarN säger och lägg dig bredvid tjejen istället

Men om det inte duger så tror jag att moddningen gör susen. Personligen skulle jag drämt på en Accelero Xtreme. Då blir det tyst ska du se

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

får hålla med Deathdancer! hade en accelero extreme plus II på mitt förra kort, kyler skitbra och är tyst!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Tjejen ligger där och är redo så fort jag har lust, så inga problem där inte ;).
But a man has his needs!

Och i detta fall är det att få sin gamestation så tyst som möjligt.
Tror ni att det är enklare att montera en Xtreme Plus II jämfört med en Antec Kuhler? Och det viktigaste, är Xtreme Plus II tystare? Känns ju som att den har möjlighet att brumma till ordentligt med dessa tre fläktar.

Permalänk
Skrivet av Cebius:

Tjejen ligger där och är redo så fort jag har lust, så inga problem där inte ;).
But a man has his needs!

Och i detta fall är det att få sin gamestation så tyst som möjligt.
Tror ni att det är enklare att montera en Xtreme Plus II jämfört med en Antec Kuhler? Och det viktigaste, är Xtreme Plus II tystare? Känns ju som att den har möjlighet att brumma till ordentligt med dessa tre fläktar.

Den har säkert en lägre lägsta ljudnivå än en 620, ingen aning om hur högt Xtreme plus låter när den får jobba dock (om den nu får det på ett 460...). Har du redan en Antec 620 är det bara att köra på, men funderar du på att köpa en för ändamålet kanske det är bättre att köpa en luftkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

Tjejen ligger där och är redo så fort jag har lust, så inga problem där inte ;).
But a man has his needs!

Och i detta fall är det att få sin gamestation så tyst som möjligt.
Tror ni att det är enklare att montera en Xtreme Plus II jämfört med en Antec Kuhler? Och det viktigaste, är Xtreme Plus II tystare? Känns ju som att den har möjlighet att brumma till ordentligt med dessa tre fläktar.

De har möjlighet att väsnsas en del men böhövs inte. Kör du med fläktarna på lägsta så är det tyst och kallt iaf (så länge du inte överklockar som en galning)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

Tjejen ligger där och är redo så fort jag har lust, så inga problem där inte ;).
But a man has his needs!

Och i detta fall är det att få sin gamestation så tyst som möjligt.
Tror ni att det är enklare att montera en Xtreme Plus II jämfört med en Antec Kuhler? Och det viktigaste, är Xtreme Plus II tystare? Känns ju som att den har möjlighet att brumma till ordentligt med dessa tre fläktar.

den är hur tyst o bra som helst, låter ju mindra pga att den har 3 fläktar då det kyler betydligt bättre så dom behöver inte ligga på så höga rpm
sen när du köper en Xtreme Plus II så får du med kylflänsar o sätta på lite överalt på kortet så det tar ju längre tid mm att montera den! men klart värt det

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

sen så du vet så är kylaren 1/3 längre än ditt grafikkort så du får plats med den:P sen blir det upp til 10db lägre ljud med den gämfört med orginal

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

Och i detta fall är det att få sin gamestation så tyst som möjligt.
Tror ni att det är enklare att montera en Xtreme Plus II jämfört med en Antec Kuhler? Och det viktigaste, är Xtreme Plus II tystare? Känns ju som att den har möjlighet att brumma till ordentligt med dessa tre fläktar.

Det kommer vara enklare att montera Accellero kylaren, samt att det följer med kylflänsar till minneskretsar etc. så du behöver inte skaffa extra sådana. Den kommer förmodligen kyla tystare, samt hålla bättre temp än Antec kylaren, plus att du får mer luftflöde över kretskortet på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Jag har inte för avsikt att överklocka så det kommer inte bli massivt höga temperaturer. Blir mest spel som SWTOR.

Om ni tror att Xtreme Plus II kommer låta mindre och kyla bättre så är ju valet ganska solklart. Är detta enkelt för någon som aldrig moddat saker förut, men som har byggt ihop en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

Jag har inte för avsikt att överklocka så det kommer inte bli massivt höga temperaturer. Blir mest spel som SWTOR.

Om ni tror att Xtreme Plus II kommer låta mindre och kyla bättre så är ju valet ganska solklart. Är detta enkelt för någon som aldrig moddat saker förut, men som har byggt ihop en dator?

Det är mycket enkelt att montera kylaren. Blanda limmet noga (mixa runt ca 5 min, gör det, annars fäster flänsarna inget vidare) smeta på gott om lim och på med flänsar, montera bracket och släng på kylaren. Låt torka över natten så är det klart

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Proffsmoddare

Antec Kuhler kan du ju göra så tyst som du vill beroende på fläktar du väljer. Sen går de ju alltid att voldmodda pumpen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Antec Kuhler kan du ju göra så tyst som du vill beroende på fläktar du väljer. Sen går de ju alltid att voldmodda pumpen.

jo men då kyler den sämmre, varför kladda med sånt när man kan köpa ngt tystare o bättre med en gång

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Är ni eniga om att Xtreme Plus II är _tystare_ än vad Kuhler 620 är? Om så är fallet blir det en Xtreme så ljudet är det absolut viktigaste för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

Är ni eniga om att Xtreme Plus II är _tystare_ än vad Kuhler 620 är? Om så är fallet blir det en Xtreme så ljudet är det absolut viktigaste för mig!

visst sätter du en 15db fläkt på vattenkylaren så kommer den nog bli tystare men kommer ju inte ha lika bra kylning! finns alltid ngt som är tystare/bättre osv men Xtreme Plus II är en av dom tystaste/bäst pressterande luftkylarna på marknaden

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Då blir det en sådan även om det skulle vara roligare att modda en själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

Jag har inte för avsikt att överklocka så det kommer inte bli massivt höga temperaturer. Blir mest spel som SWTOR.

Om ni tror att Xtreme Plus II kommer låta mindre och kyla bättre så är ju valet ganska solklart. Är detta enkelt för någon som aldrig moddat saker förut, men som har byggt ihop en dator?

Pumpen från 620 låter en del ibland, iaf min. En slaggs genomborrande ton som jag inte kan sova till :S Skulle valt Xtreme Plus II om jag var du
Och det är inte svårt att montera, bara följ instruktionerna.

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Skrivet av Solding:

visst sätter du en 15db fläkt på vattenkylaren så kommer den nog bli tystare men kommer ju inte ha lika bra kylning! finns alltid ngt som är tystare/bättre osv men Xtreme Plus II är en av dom tystaste/bäst pressterande luftkylarna på marknaden

Nja, Antec h20s pump ger ifrån sig 18dB om jag har rätt för mig, så har du tystare fläktar än det på Xtreame plus 2 så kommer den låta mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

Min absolut största anledning är ljudnivån. Helst ljudlös. Har ni andra tips?

gör som mej skaffa dej en Accelero S1, kostar tre hundra och är passiv sen skaffa dej något 120mm fläkt från (räcker med en)scythe eller fractal, jag har båda fläktarna, låter knappast, och eftersom du inte bryr dej om högflöde så passar detta dej. men jag vet inte om det går att ha det på gtx460. antec 620 har en pump och sussar och så, låter nästan som coilwhine och du kommer ändå att behöva fläktar till den

Permalänk

Min kuhler 620 är underbar och supertyst! Hört att vissa har problem, men den jag har är kung.

Skrivet av Gulbanan:

gör som mej skaffa dej en Accelero S1, kostar tre hundra och är passiv sen skaffa dej något 120mm fläkt från (räcker med en)scythe eller fractal, jag har båda fläktarna, låter knappast, och eftersom du inte bryr dej om högflöde så passar detta dej. men jag vet inte om det går att ha det på gtx460. antec 620 har en pump och sussar och så, låter nästan som coilwhine och du kommer ändå att behöva fläktar till den

Ofta, funkar s1 på nyare kort också? Visste jag inte, intressant! Hade ett sånt på mitt HD4850 men det var ju år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Min kuhler 620 är underbar och supertyst! Hört att vissa har problem, men den jag har är kung.

Ofta, funkar s1 på nyare kort också? Visste jag inte, intressant! Hade ett sånt på mitt HD4850 men det var ju år sedan

jag har Accelero S1 rev2 på mitt hd6850 och det funkar fintfint, kolla mitt galleri men jag tror faktiskt att man kan modda fästet eller bara fästa den med buntband som man gör med antec 620

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

jag har Accelero S1 rev2 på mitt hd6850 och det funkar fintfint, kolla mitt galleri men jag tror faktiskt att man kan modda fästet eller bara fästa den med buntband som man gör med antec 620

Cool idé, har en s1 själv så ska kolla lite på den och se om buntbandgrejen fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Cool idé, har en s1 själv så ska kolla lite på den och se om buntbandgrejen fungerar

och glöm inte att säga hur bra det funkade ;D skapa ett galleri om du pallar ;D

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör en 620 på mitt Asus TOP GTX560Ti (900 Mhz). Det hade en fläns på VRM redan så jag har bara kompletterat med en 80mm @ ~7v som blåser lite över kortet. Kühlern satte jag dit med buntband och det belv riktigt bra. Ser inte så ghetto ut heller med tanke på hur simplet det är. Kortet sitter i en mini-itx och enda utsuget är en 120mm lian li fläkt i taket som radiatorn sitter på. Håller kortet runt 60 grader i furmark om jag inte minns fel. Tyst är det också

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tråkigt bara att jag inte kan hitta Xtreme Plus II i någon butik i Sthlm City, slut överallt. Men har beställt den på Webhallen så bör komma inom några dagar.

OT: Tror ni en CPU-kylare Noctua NH-U9B SE2 är tystare än Kuhler 620?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebius:

OT: Tror ni en CPU-kylare Noctua NH-U9B SE2 är tystare än Kuhler 620?

Satsa hellre på denna kylare då, kyler bättre samt tystare för priset:

http://www.inet.se/produkt/6308750/thermalright-hr-02-macho

Borde kunna vara tystare i idle då du slipper pumpljudet, samt likvärdig ljudnivå vid last om du har bra fläktar på Kühlern.