Sapphire 7970 använder Trixx (hjälp) ulps

Permalänk
Avstängd

Sapphire 7970 använder Trixx (hjälp) ulps

tjena. fixade sapphire triXX. men när ja ska testa höjja står de typ att ulps är enable. men ja kollar i inställningar och den rutan där de står ulps disable är i kryssad.. men ändå får ja upp de där meddelande. är det nått i amd controllpanel ja ska ändra också elr ?

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

Det är ett drivrutinsproblem, jag antar att du kör på preview-drivrutinen då jag fick samma problem då. Men officiella WHQL så bör det inte ge dig några problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det är ett drivrutinsproblem, jag antar att du kör på preview-drivrutinen då jag fick samma problem då. Men officiella WHQL så bör det inte ge dig några problem.

aldrig hafft amd förr. ge mej länk till den drivrutinen som är rätt. när ja kollar i trixx programet så står allt där typ clock o.s.v men de står inget under spalten
driver version

det där har ja gjort.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av flammsig:

aldrig hafft amd förr. ge mej länk till den drivrutinen som är rätt. när ja kollar i trixx programet så står allt där typ clock o.s.v men de står inget under spalten
driver version

det där har ja gjort.

Tyvärr så verkar AMDs 12.1 WHQL vara ner tagen och ersatt med preview 12.2. Försök hitta 12.1 på nätet eller installera den ännu äldre på skivan.

Permalänk
Avstängd

okeej fick hem kortet idag. så ska kika på skivan som medföljde . Inge bugg med den drivrutinen elr ?. men ska leta 12.1 först

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av flammsig:

okeej fick hem kortet idag. så ska kika på skivan som medföljde . Inge bugg med den drivrutinen elr ?. men ska leta 12.1 först

11.12 och 12.1 bör båda fungera med trixx utan problem.